CBR 600 zelfbouw

Ik kan me alleen maar aanluiten bij de rest... Ziet er echt strak uit!! :Y

Maaru... puur uit nieuwsgierigheid, wat doe je met 't frame? Laat je 't keuren als 'eigenbouw-frame' of..??

Ik ga 't in elk geval volgen.. 8-)
 
Gaaf!!! Eindelijk wat concurrentie voor JerryT! :+ *D
Mooi gedaan! Ik zou wel idd dat ophangpunt van de achterbrug verstevigen... Zo issie iets gevoeliger voor vermoeiing langs de lasnaden op die plek.. Kan gaan inscheuren.

Hoe heb je die mooie grote radii gebogen? En wat voor buis gebruik je?
Ben benieuwd hoe die gaat worden! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf!!! Eindelijk wat concurrentie voor JerryT! :+ *D
Mooi gedaan! Ik zou wel idd dat ophangpunt van de achterbrug verstevigen... Zo issie iets gevoeliger voor vermoeiing langs de lasnaden op die plek.. Kan gaan inscheuren.

Hoe heb je die mooie grote radii gebogen? En wat voor buis gebruik je?
Ben benieuwd hoe die gaat worden! 8-)

Waar blijf jij met je framebouw Ilja?! :W
 
Mooi frame hoor, lekkere lijnen er in !
Jan jerryt eindelijk met pensioen.
full




:W
 
Waar blijf jij met je framebouw Ilja?! :W
*offtopic*
Volgend jaar Juni ben ik afgestudeerd als het goed is... :+ O-) 8-)
Even een bedrijf zoeken waar ik ook mag hobby'n in mijn vrije tijd en de bouw kan beginnen!!. :P (met hopelijk een wat groter budget _O- )
*ontopic*
 
Laatst bewerkt:
nog geen antwoord op de vraag hoe die buizen zo mooi gebogen worden??

verder voor de rest ziet het er zeeeeer strak uit allemaal,en uiteraard super dat je je eigen frame kunt bouwen
 
nog geen antwoord op de vraag hoe die buizen zo mooi gebogen worden??

verder voor de rest ziet het er zeeeeer strak uit allemaal,en uiteraard super dat je je eigen frame kunt bouwen


ik heb de buizen gebogen met een profiel wals. 3 rollen. een vaste rol en 2 die je steeds wat strakker zet! krijg je een steeds kleinere radius.

Ik heb thuis het een en ander aan gereedschap en voor al het overige kan ik op mn studie terecht. Werkplaats van industrieel ontwerpen van TU delft. Staat echt alles :P

kan ik voor mezelf ook lekker bouwen en prutsen! alleen kan je niks laten liggen en moet je s 'avonds alles weer opruimen.
 
Wat voor balhoofd hoek heb je aangehouden? Hij lijkt nogal onderuit te liggen?

ik heb qua geometrie exact de maten aangehouden van de cbr600f2. voor mn eerste frame wilde ik niet gelijk te veel variabelen erin brengen! bovendien stuurde mn cbr als een scheermes!

dus eerst maar s kijken hoe dit uitpakt dan kan ik bij mn volgende project altijd wat extremer gaan!
 
ik heb de buizen gebogen met een profiel wals. 3 rollen. een vaste rol en 2 die je steeds wat strakker zet! krijg je een steeds kleinere radius.

Ik heb thuis het een en ander aan gereedschap en voor al het overige kan ik op mn studie terecht. Werkplaats van industrieel ontwerpen van TU delft. Staat echt alles :P

kan ik voor mezelf ook lekker bouwen en prutsen! alleen kan je niks laten liggen en moet je s 'avonds alles weer opruimen.

IO, das toch knippen plakken vouwen, geheheheheh!

mja, succes met het fietsje, ziet er goed uit.
 
IO, das toch knippen plakken vouwen, geheheheheh!

mja, succes met het fietsje, ziet er goed uit.


hahaha, ja ontzettende vrouwen studie. Maar je kan wel vette richting op! automotive *D auto's, maar beter nog motoren ontwerpen ;)
 
Ik heb trouwens ook nog wat in CAD staan. Beetje aan t kloten geweest in Solidworks

 
dit is niet mn nieuwe frame maar aangepast origineel frame!




Het is maar een beetje proberen, dubbel gekromde vlakken zijn erg lastig te maken in slodiworks. Ben nu met Maya bezig! das veel mooier, maar wel moeilijk!
 
hier nog paar plaatjes, dit is dus nog niet mn fighter, gewoon beetje expirimenteren! Krijgt wel gelijk een goed beeld hoe iets eruit gaat zien!





ga nu aan de slag met het fighter frame!
 
Laatst bewerkt:
hier nog paar plaatjes, dit is dus nog niet mn fighter, gewoon beetje expirimenteren! Krijgt wel gelijk een goed beeld hoe iets eruit gaat zien!

[~[url="http://img25.imageshack.us/img25/7008/vuurrood.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img25.imageshack.us/img25/3038/spiegelcandy.jpg"]afbeelding~][/URL]

ga nu aan de slag met het fighter frame!

WOW gave cad-skills! Ik heb ook n bike getekend in 3d, maar wel iets simpeler als jij. In inventor. De dubbel gekromde vlakken getekend door sketches achter elkaar te zetten en daartussen te loften/sweepen.

Echt vet getekend en gerenderd!
 
Laatst bewerkt:
WOW gave cad-skills! Ik heb ook n bike getekend in 3d, maar wel iets simpeler als jij. In inventor. De dubbel gekromde vlakken getekend door sketches achter elkaar te zetten en daartussen te loften/sweepen.

Echt vet getekend en gerenderd!


ja bij mij vergelijkbaar hoor! loft en sweep.... pfff :Z Te veel werk! Met maya werkt veel makkelijker maar ben ik nog niet zo handig mee!
 
nice, vooral die gekromde vlakken zijn gaaf! welke feature gebruik je daar voor? ik heb me er eigelijk nog nooit zo in verdiept..
 
nice, vooral die gekromde vlakken zijn gaaf! welke feature gebruik je daar voor? ik heb me er eigelijk nog nooit zo in verdiept..

is niet een feature voor. zijn verschillende schetsen op verschillende planes. Vervolgens met loft, en sweep, en fill'' afronden. Niet de beste manier maar goed!
 
ok.. nja SW is ook niet echt een programma om mooie ronde vormen en aparte vormgevingen mee te maken in eerste instantie...
 
mooie plaatjes, heb je ook een 3D scanner tot je beschikking of ben je gewoon ijverig? :)

Schijnt dat je met faceparts icm met Rhino mooie dubbel gekromde vlakken e.d. kan maken, maar ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan