CBR 600 zelfbouw

hier nog paar plaatjes, dit is dus nog niet mn fighter, gewoon beetje expirimenteren! Krijgt wel gelijk een goed beeld hoe iets eruit gaat zien!

[~[url="http://img25.imageshack.us/img25/7008/vuurrood.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img25.imageshack.us/img25/3038/spiegelcandy.jpg"]afbeelding~][/URL]

ga nu aan de slag met het fighter frame!
Hoi Weedo,

Zo, dat ziet er gaaf uit.
Zover was ik ook nog niet gekomen.
Maarja, het SW-gebeuren ligt bij mij ook al weer een jaar stil.

Greetz, Q
full
 
Weedo :o !!

Ik had dit project gelijk 30 september al gezien, maar nu gaat er pas bij mij het lichtje branden!
Ik stond laatst met jou te ouwehoeren op het sportcentrum en beetje te bandentrappen bij bram ze motor :9 . Jij zat te vertellen over je nieuwe project. Ik kon me der wel wat bij voorstellen, maar dit had ik echt niet verwacht, ik dacht dat alleen jerryt dit kon ;).
Net als je je vorige cbr ziet dit er frame er al strak uit, ik ga hem zeker volgen.
Ken je trouwens deze gast: Maarten Timmer - Transportation Design - Motorcycle Design - Car Design van IO? Zijn afstudeerproject is ook echt heel vet!

Hoop dit project zo snel mogelijk op de TU in real life te zien.

Jaap
 
Weedo :o !!

Ik had dit project gelijk 30 september al gezien, maar nu gaat er pas bij mij het lichtje branden!
Ik stond laatst met jou te ouwehoeren op het sportcentrum en beetje te bandentrappen bij bram ze motor :9 . Jij zat te vertellen over je nieuwe project. Ik kon me der wel wat bij voorstellen, maar dit had ik echt niet verwacht, ik dacht dat alleen jerryt dit kon ;).
Net als je je vorige cbr ziet dit er frame er al strak uit, ik ga hem zeker volgen.
Ken je trouwens deze gast: Maarten Timmer - Transportation Design - Motorcycle Design - Car Design van IO? Zijn afstudeerproject is ook echt heel vet!

Hoop dit project zo snel mogelijk op de TU in real life te zien.

Jaap


maarten is een maatje van me! :) Heb hem ook geholpen bij het bouwen van z'n motor! :P
 
respect voor je bike en bouw skills.
Zeker een project dat ik ga volgen.

heb je dat orginele frame zelf opgemeten en getekend?
 
Laatst bewerkt:
lekker bezig met dat CAD-gebeuren.
supergaaf dat project van maarten ook! ik zie wel dat ik de verkeerde studie gekozen heb....
 
lekker bezig met dat CAD-gebeuren.
supergaaf dat project van maarten ook! ik zie wel dat ik de verkeerde studie gekozen heb....

*D io is niet alleen knippen en plakken hoor ;) . Alhoewel je niet leert hoe je een frame moet bouwen! :N Wel hoe je het kan ontwerpen :Y
 
nou voor de 3e keer proberen te posten hier...... :( (klote-internet) ik doe WTB en dat leren bouwen doen we hier ook niet..... ontwerpen krijg je wel een basis voor, maar probleem van WTB is dat het heel breed is (hoewel ik de automotive opleiding doe), en dat je veel dingen krijgt die je niet interesseren, of je niks mee wilt doen...

uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor wat je zelf wilt leren... vandaar ben ik nu ook bij wijze van stage bezig met m'n eigen motor(frame),... ben nu de FEM-berekeningen aan 't doen... :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat spul allemaal in HiCad getekend? Want daar ben ik nu mee bezig op m'n stage en ik vind 't 'n regelrechte hel :|!

edit: Lees net dat je 't in SW hebt gedaan ;). Netjes hoor!
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat spul allemaal in HiCad getekend? Want daar ben ik nu mee bezig op m'n stage en ik vind 't 'n regelrechte hel :|!

Nee alles is in Solidworks gemaakt! Kan er nu redelijk mee overweg, maar t blijft tijdrovend! :Z
 
Jep! klote werk! haha met de schuifmaat uren lang in de schuur gezeten :?

okee dan. En ook heel het blok gedaan?
Ik dacht eerst die heeft het ergens van internet kunnen plukken.
Ik heb opzich wel interesse in de bestanden van het orginele frame. Dat scheelt mij een hoop meetwerk :+ .
Lijkt me wel leuk om hier ook eens mee te stoeien.

ps. eventueel tegen een vergoeding
 
Laatst bewerkt:
echt tof, eigenframpje bouwen! respect.

is het bedrog, of ben je met je las door zo'n dwarsbuisje gegaan? las je mig/mag?

echt gaaf!

:W
 
Hallo Weedo ik zag je topic nu pas :$

Maar ook maar even mijn complimenten :} Wat een mooi frame (lijkt bijna op die van mijn trx :X ) Ik blijf je volgen.

De mzzl :W
 
ff update,

van t weekend ff weer wat nieuw spul gehaald! Heb besloten om toch van en standaard kontje uit te gaan en die aan te passen! scheelt me heel veel werk! Bovendien zijn er hele mooie te krijgen! dze is van de nieuwe R6

 
tank is van een honda cbr 1000rr geloof ik! is alleen veel te breed! dus de slijper erin *D



 


kontje moet wat boller en ronder worden, dan past ie mooier bij de tank! dus kan straks lekker gaan kutten met polyester! :+

 
was op zoek naar een koplamp unit! en vond toen achter in de schuur nog wat moois! of iets waar ik iets moois van kan maken!




zelf ff kapje fixen! komt goed! beetje agressiever maken! :P :Y

 
Terug
Bovenaan Onderaan