CBR 600 zelfbouw

Weedo

MF'er
5 sep 2007
134
0
Delft
na tijden meerdere topics gevolgd te hebben vond ik dat het tijd werd om er zelf ook maar us 1 aan te maken. Heb al een aantal projecten gedaan maar nooit echt op MF gezet, wel zonde eigenlijk.

Hier een aantal foto's van eerdere projectjes



minibike met watergekoeld minarelli blok!


mijn vorige CBR




zo kocht ik hem, maar dat leek nergens op natuurlijk.
dus zo werd ie! :Y

 
Laatst bewerkt:
Met mn vorige fighter ben ik op vakantie geweest naar duitsland vorig jaar! Super mooi sturen in de Eiffel! totdat we op de nurburgring kwamen!

ik ging zo heen!



maar kwam niet zo terug! 2 weken in duitsland in het ziekenhuis gelegen. Door een auto aan getikt in de bocht! bijna mn linker arm kwijt!!

dus niet best
 
Nu anderhalf jaar later is mn arm pas weer helemaal genezen en ben ik begonnen met het opbouwen van mn motor.

Met veel inspiratie door jerryt :} ben ik gewoon begonnen.

Ik heb de laastste tijd zo nu en dan wat gereedschap aangeschaft

 
Het oude cbr600 blok wat gelukkig nog helemaal goed! De rest was helemaal naar de klote! Gelukkig had ik nog een vorkje en originele achterbrug liggen.

Dus toen maar een opstelling gaan bouwen.

 
De bedoeling is dus een zelfbouw frame maken! Ook het kuipwerk en tank ga ik zelf maken! Ik ben niet zo goed met plaat maar met polyester kan ik aardig uit de voeten!

stiekem afgekeken bij jerryt O-) eerst bussen gemaakt. buis is 35mm 2 dik, met binnen dikke bus, voor de steekas van de achterbrug



en dan vervolgens link stukkies maken

 
Laatst bewerkt:
zo staat hij er nu bij! maar nu ligt het beetje stil! ben weer druk met werk en studie! moet nog versteviging maken bij het balhoofd. en dan eerst maar is kijken hoe hij t bij de keuring eraf brengt. Later wil ik de lassen mooi glad maken( heb geen tig apparaat, en alles in 1 keer pas maken lukt nooit :N ) dus de lassen zijn niet overal even netjes! Maar wegslijpen doe ik pas na de keuring!





nog werk zat te doen zoals jullie zien! maar het begin is er!

oy wido
 
Super!Ziejewel,zo moeilijk is het niet. ;)
Is toch mooi dat je zo andere mensen kunt inspireren. :+
Mooi strak frame,helemaal mijn stijl. :Y
Toch 1 kritische nood wat betreft het framegedeelte waar de brug in hangt,zal best wel sterk zat zijn met die 2 pijpjes(heb het ook wel eens zo gedaan)maar daar een beetje meer vlees omheen is niet verkeert.Komen daar behoorlijke krachten op. :Y
Respect! :}
 
ja klopt jerryt,

daar moet ik ook zeker nog wat versterken! ben blij dat je het wat vindt! *O* durfde hem bijna niet online te zetten naast alles wat jij in elkaar bouwt ;)

Ik wilde al een een hele tijd beginnen en heb echt al je topics na gelezen en idd veel van geleerd. En met beetje logisch nadenken en tonnen geduld kan je best een eind komen!

maar ik heb werk zat. volgend jaar zomer moet ie klaar zijn! ik zal topic goed bijhouden

oy wido
 
Laatst bewerkt:
ja klopt jerryt,

daar moet ik ook zeker nog wat versterken! ben blij dat je het wat vindt! *O* durfde hem bijna niet online te zetten naast alles wat jij in elkaar bouwt ;)

Ik wilde al een een hele tijd beginnen en heb echt al je topics na gelezen en idd veel van geleerd. En met beetje logisch nadenken en tonnen geduld kan je best een eind komen!

maar ik heb werk zat. volgend jaar zomer moet ie klaar zijn! ik zal topic goed bijhouden

oy wido

Hier mag je zeker trots op zijn,ik weet dat zo'n eerste frame niet niks is. O-)
Geduld/durf/logisch nadenken en gezond verstand kom je echt een heel eind.Een mens kan echt veel meer dan die denkt! :Y
 
haha jaja sowieso, die originele achterbrug is geen porum! maar alles op z'n tijd! :)
 
ik zeg dat jij heel goed bezig bent! gaaf frame!!

heb wel 't idee dat je zithoogte aan de hoge kant is... zit op 80+ gok ik..?
 
nou dat lijkt zo op de foto omdat er nog geen tank op zit!

Vlakke stuk boven de veer is net iets hoger dan origineel zadel. Dus zithoogte zal iets hoger worden! maar kan ik ook mn steppies wat hoger zetten! Heb ik gelijk wat meer grondspelling ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan