CBR 600 / ZXR 400

Wauw..

Vanochtend werd ik wakker, stond op en deed mijn gordijnen open.
We wonen tegenover een stoplicht, en wat zie ik bij dat stoplicht staan??
Een ZXR-400 in de groene kleuren! WAUW wat een mooi ding is het.. en het geluid viel me ook niet tegen (zat wel andere uitlaat op volgens mij :P )


Mocht ik genoeg geld hebben, dan ga ik voor de ZXR 400, heb ik net even te weinig voor een nette dan ga ik voor de CBR!

Bedankt voor jullie reacties..
 
Hee

Gisteren zag ik op Motorforum.nl/algemeen dat er een ZXR750 was die naar 25 kW was afgevoerd.
Ik dacht dat dit niet kon??
Of is dat met dat vage gedoe waarbij je het niet helemaal legaal hebt? :P
 
Zuinig rijden noemen ze dat toch??
8-)

Overgens rijd ik regelmatig 120 gewoon in 2 , maar gezien het feit dat ik 0.0 demping heb(demper is gewoon een klankkast) is doorschakelen naar 6 als je een flink eind moet , wel zo fijn :)

Je kunt toch gewoon de hele snelweg afrijden zonder naar de 3 te schakelen :?















:+
 
Zuinig rijden noemen ze dat toch??
8-)

Overgens rijd ik regelmatig 120 gewoon in 2 , maar gezien het feit dat ik 0.0 demping heb(demper is gewoon een klankkast) is doorschakelen naar 6 als je een flink eind moet , wel zo fijn :)

Ja daar ben ik het zeker mee eens. Ik dacht dat je het alleen over inhalen had. Maar om comfortabel te rijden heb je geen zxr toch ;)
 
Ik denk dat het voor een 25kW motor weinig uitmaakt welke van de twee je koopt. Ik rijd zelf op een CBR600F uit '92, geen moment spijt van gehad (ook met het oog op de toekomst zonder beperking).
Ik moet zeggen dat ik de CBR ook vrij sportief vond zitten, misschien komt het omdat mijn kroonplaat enkele centimeters is laten zakken en de vering vrij strak staat (geen idee of deze nog orgineel is trouwens).

Ik heb het idee dat voor een CBR makkelijker en vooral goedkoper nieuwe onderdelen te krijgen zijn dan voor de ZXR maar hier heb ik me niet in verdiept.
Zelf kijk ik ook nog steeds met belangstelling naar een ZXR moet ik toegeven maar dat wil niet zeggen dat ik die liever had gehad.

Het is overigens aan te raden een motor net onder je maximaal beschikbare geldbedrag te kopen aangezien je bij een 2e handsje waarschijnlijk nog wel kosten zult hebben die je in de eerste instantie niet zult zien.

Mijn CBR had ik, incl. andere uitlaat, dynojet gebeuren, tuning van de inlaat (hier kwam ik later pas achter), specialpaint, rev'it 2-delig lederen pak en nog meer assocoires gekocht voor 2000euro.
Inmiddels heb ik van meerdere dealers complimenten gekregen over de staat waarin de motor verkeerd.
Je kan dus beter de tikje 'goedkopere' CBR kopen die helemaal tiptop is voor hetzelfde geld dat je een over het algemeen prijzigere ZXR koopt waar je nog kosten aan zal hebben.
 
De begrenzing zit hem in de benzine toevoer, niet in de vertanding. Hij maakt nog steeds dezelfde toeren als zonder 25KW begrenzing. En 8.000 toeren bij de 120 zou ongeveer wel kunnen kloppen, volgens mij nog iets minder. Maargoed, als je veel snelwegkilometers wilt maken kun je beter een 600 kopen.

[EDIT] Kijk ook ff in mijn signature

sorry ik begrijp niet helemaal wat je met deze replay bedoeld? hij maakt nog steeds even veel toere?? dat lijkt me toch vrij logisch :9

de cbr weegt overgens geen 200kg, ik dag 180! ik vindt hem ook zeer goed rijde! *O*

houdt er ook rekening mee tot als je een zxr koopt en deze nog geen 25kw is je dit nogeens 2 a 300 euro gaat koste (geldt ook voor de cbr)
 
sorry ik begrijp niet helemaal wat je met deze replay bedoeld? hij maakt nog steeds even veel toere?? dat lijkt me toch vrij logisch :9

de cbr weegt overgens geen 200kg, ik dag 180! ik vindt hem ook zeer goed rijde! *O*

houdt er ook rekening mee tot als je een zxr koopt en deze nog geen 25kw is je dit nogeens 2 a 300 euro gaat koste (geldt ook voor de cbr)

Jah, dat is het ook. Maar dat is juist wat diegene vroeg:

ff vraag tussendoor, rijdt die zxr400 met 8000 toeren 120 als die 25 kw is? en als je onbegrensde hebt? ik wil namelijk ook zxr400 halen, vind ze mooier dan de oude cbr's
 
Gaat dit toerenverhaal over het verbruik of puur over veel of weinig toeren draaien? Voor slijtage zijn de motoren erop gebouwd dat aantal te draaien bij die snelheid, dus zit het wel snor. Het verbruik bij beide motoren ligt bij 'sportief' gebruik rond de 1:20 (met de 25kW begrenzing uiteraard).

Ik moet zeggen dat ik nooit op een ZXR gereden heb maar mijn CBR is voor mij nu ook een gooi-en-smijtfietsje (in tegenstelling tot de eerste paar honderd km die ik erop maakte).

Mijn begrenzen kostte me overigens nog geen 120 euro: 2e hands 25kW setje kopen (80euro oid) en 35euro voor de uitdraai.
(begin nou alsjeblieft niet met: 'waarom niet op kenteken laten zetten?' aangezien dat me 200euro meer zou kosten terwijl ik verzekeringstechnisch een goede afspraak heb met unigarant+tussenpersoon. Een ZXR van die prijsklasse is overigens ook niet zonder het import-truukje 25kW op kenteken te krijgen).

Verder: zie mijn vorige post over extra's en staat van de fiets.
 
Nieuw kosten de 25kw setjes ongeveer 35 euro.

Tot bj 99 kun je hem niet officieel op kenteken krijgen , enkel met in en uitvoeren.
En dan zit je weer na je 25kw periode in de knoei..gezien het feit dat je slechts 1/4 deel aan vermogen meer mag hebben , als je orgineel vermogen.
Dan kunnen ze dus ook weigeren om uit te betalen.

ZXR is ook een stevige gooi en smijt fiets.
Mijn ZXR doet ongeveer 1 op 15 of 1 op 20.

Ligt aan de hoeveelheid van bochten.
Overgens wil ik binnekort 200km aan 1 stuk op de snelweg doen , en hoop ik ergens rond de 1 op 22.5 a 25 uit te komen.
 
Nieuw kosten de 25kw setjes ongeveer 35 euro.

Tot bj 99 kun je hem niet officieel op kenteken krijgen , enkel met in en uitvoeren.
En dan zit je weer na je 25kw periode in de knoei..gezien het feit dat je slechts 1/4 deel aan vermogen meer mag hebben , als je orgineel vermogen.
Dan kunnen ze dus ook weigeren om uit te betalen.

ZXR is ook een stevige gooi en smijt fiets.
Mijn ZXR doet ongeveer 1 op 15 of 1 op 20.

Ligt aan de hoeveelheid van bochten.
Overgens wil ik binnekort 200km aan 1 stuk op de snelweg doen , en hoop ik ergens rond de 1 op 22.5 a 25 uit te komen.


Nieuw kost een officieel setje voor een CBR 36euro PER RING (dus in totaal 144euro).
Ik heb met stevig dooraccelereren etc. niet meer gezopen dan 1:19. (is dan wel geflowed en gedynojet dus dat kan er ook mee te maken hebben)
 
Nieuw kost een officieel setje voor een CBR 36euro PER RING (dus in totaal 144euro).
Ik heb met stevig dooraccelereren etc. niet meer gezopen dan 1:19. (is dan wel geflowed en gedynojet dus dat kan er ook mee te maken hebben)


Hoe zit het daar eigenlijk mee?
Dat "geflowed en gedynojet" maakt 'em toch een stuk sneller?
Is dat dan wel legaal.. met 25kW ook??
 
Jah, dat is het ook. Maar dat is juist wat diegene vroeg:


ok maar het antwoord op zijn vraag is dat niet tot ie evenveel toeren kan draaien, maar dat ie eem hogere snelheid heeft bij hetzelfde toeretal.

hij krijgt namelijk (zonder begrenzing) meer benzine en lucht, wat lijdt tot een explosivere/grotere verbranding en wat dus meer vermoge bij het zelfde toere tal opleverd.


ik heb overgens voor de cbr gekoze ivm het vermoge, als ik eenmaal van me 25 kw afben heb ik tenminste meteen een zware motor met meer als genoeg vermoge.
 
ok maar het antwoord op zijn vraag is dat niet tot ie evenveel toeren kan draaien, maar dat ie eem hogere snelheid heeft bij hetzelfde toeretal.

hij krijgt namelijk (zonder begrenzing) meer benzine en lucht, wat lijdt tot een explosivere/grotere verbranding en wat dus meer vermoge bij het zelfde toere tal opleverd.


ik heb overgens voor de cbr gekoze ivm het vermoge, als ik eenmaal van me 25 kw afben heb ik tenminste meteen een zware motor met meer als genoeg vermoge.

Dit klinkt me echt als koeienpoep in de oren -O-

Er wordt toch niets veranderd aan de vertanding, dus als hij met 25KW 120 rijd bij 7.000 toeren, rijd hij met 48KW nog steeds 120 bij 7.000 toeren.
 
ok maar het antwoord op zijn vraag is dat niet tot ie evenveel toeren kan draaien, maar dat ie eem hogere snelheid heeft bij hetzelfde toeretal.

hij krijgt namelijk (zonder begrenzing) meer benzine en lucht, wat lijdt tot een explosivere/grotere verbranding en wat dus meer vermoge bij het zelfde toere tal opleverd.


ik heb overgens voor de cbr gekoze ivm het vermoge, als ik eenmaal van me 25 kw afben heb ik tenminste meteen een zware motor met meer als genoeg vermoge.

Ik snap niet dat mensen dat kunnen :P

Als ik eenmaal van mijn 25kW periode af zou zijn, zou ik een andere motor willen!
Toch veel cooler, weer iets nieuws?
 
Dit klinkt me echt als koeienpoep in de oren -O-

Er wordt toch niets veranderd aan de vertanding, dus als hij met 25KW 120 rijd bij 7.000 toeren, rijd hij met 48KW nog steeds 120 bij 7.000 toeren.

sorry idd me verhaal klopt bij nader inzien niet helemaal |( |(


en jah het liefst heb ik ook over 2 jaar een nieuwe motor, maar zo rijk ben ik niet zit nog op school en wil ook nog geld aan andere dingen kunnen besteden dus dan is dit voor mij de beste oplossing
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan