CBR 600 / ZXR 400

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Hee !

Na een tijdje threads over de ZXR400 en de CBR600 doorgelezen te hebben, heb ik de indruk dat deze motoren goeie 1e motoren zijn! Verder vind ik ze ook erg mooi, dus een van deze twee motoren gaat het worden!

Omdat ik niet erg veel verstand heb van motorische zaken, vraag ik jullie het volgende:
Welke van de 2 motoren zou jullie voorkeur hebben, als je kijkt naar de technische zaken?

groetjes,

Robin

ps.
liever geen reacties dat ik beter een brik kan kopen, want dat doe ik toch niet.
 
Hee !

Na een tijdje threads over de ZXR400 en de CBR600 doorgelezen te hebben, heb ik de indruk dat deze motoren goeie 1e motoren zijn! Verder vind ik ze ook erg mooi, dus een van deze twee motoren gaat het worden!

Omdat ik niet erg veel verstand heb van motorische zaken, vraag ik jullie het volgende:
Welke van de 2 motoren zou jullie voorkeur hebben, als je kijkt naar de technische zaken?

groetjes,

Robin

ps.
liever geen reacties dat ik beter een brik kan kopen, want dat doe ik toch niet.

Ik weet niet hoe lang je bent, maar denk dat daar je keuze vanaf moet gaan hangen als je echt niets anders meer weet om onderscheid tussen te maken :) Niet dat je als lang persoon niet op een ZXR kunt rijden ofzo, maar op een CBR zul je eits confortabeler zitten denk ik.

Zelf vind ik de cbr een iets te veel-voorkomende motor. (net als de R6, R1 enz.)

Verder is de ZXR veel lichter dan de CBR. De CBR is ook iets meer 'toer' dan de ZXR.

Verder staat honda bekend om de betrouwbaarheid (niet dat ZXR's niet goed zijn, kijk maar naar superkris met zijn anderhalve ton zonder redelijk onderhoud :+ ) Ik denk dat het bij beide dus wel snor zit met de techniek.

Ik zou mijn keus proberen te maken op een ander vlak :Y uiterlijk bijvoorbeeld :9




Ben wel bevooroordeeld :+

Zie mijn signature trouwens O-)
 
Ik weet niet hoe lang je bent, maar denk dat daar je keuze vanaf moet gaan hangen als je echt niets anders meer weet om onderscheid tussen te maken :) Niet dat je als lang persoon niet op een ZXR kunt rijden ofzo, maar op een CBR zul je eits confortabeler zitten denk ik.

Zelf vind ik de cbr een iets te veel-voorkomende motor. (net als de R6, R1 enz.)

Verder is de ZXR veel lichter dan de CBR. De CBR is ook iets meer 'toer' dan de ZXR.

Verder staat honda bekend om de betrouwbaarheid (niet dat ZXR's niet goed zijn, kijk maar naar superkris met zijn anderhalve ton zonder redelijk onderhoud :+ ) Ik denk dat het bij beide dus wel snor zit met de techniek.

Ik zou mijn keus proberen te maken op een ander vlak :Y uiterlijk bijvoorbeeld :9




Ben wel bevooroordeeld :+

Zie mijn signature trouwens O-)


Ik ben 1.88.. te lang voor een zxr? :P
Verder vind k de zxr wel erg mooi.. als ik ze zie rijden kijk ik toch altijd wel ff om (A)

ik weet het echt niet, vind ze allebei wel vet..

is er echt niet iets dat vervelend is aan een van beide motoren? :P
 
Ik ben 1.88.. te lang voor een zxr? :P
Verder vind k de zxr wel erg mooi.. als ik ze zie rijden kijk ik toch altijd wel ff om (A)

ik weet het echt niet, vind ze allebei wel vet..

is er echt niet iets dat vervelend is aan een van beide motoren? :P

Ik ben zelf ook 1.88 *D Ik vind mezelf niet te lang voor een ZXR. Voor comfort moet je zo'n motor ook niet kopen. Dan ga je voor een toer-model. Hij zit gewoon 'racy'

Ik zou niet weten wat er vervelend moet zijn aan een ZXR. Misschien dat je kunt vinden dat je teveel toeren moet maken :? maar dat is juist leuk :9
 
Is het ook niet zo dat de ZXR400 sneller zal zijn op 25kw.

Een ZXR400 weegt minder dan de CBR600 en zal dus ook sneller zijn op 25kW...?
Klopt dit?

De CBR600 zal sneller zijn NA de 25kw periode, maar dat interesseert me niet want tegen die tijd heb ik toch al weer een andere motor..

klopt dit..? :P
 
Is het ook niet zo dat de ZXR400 sneller zal zijn op 25kw.

Een ZXR400 weegt minder dan de CBR600 en zal dus ook sneller zijn op 25kW...?
Klopt dit?

De CBR600 zal sneller zijn NA de 25kw periode, maar dat interesseert me niet want tegen die tijd heb ik toch al weer een andere motor..

klopt dit..? :P

In theorie wel denk ik :? Ik weet niet of je het verschil daadwerkelijk merkt als je op beide gaat rijden (denk het niet).

Misschien houdt de CBR wat meer koppel over, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk wel dat de belevenis op een ZXR wat leuker is. Je zit sneller hoog in de toeren. Bij de CBR zal dat denk ik niet zo zijn.

Even voor de duidelijkeid: Ik heb zelf nog nooit op een CBR gereden, maar ik weet wel degelijk dat een ZXR heel lekker rijd :9
 
Ik zou een CBR600 nemen, let wel op dat je er eentje neemt met afstelbare vering, dat voel je namelijk wel. Herkenbaar aan het gasreservoirtje onder de kont.

CBR is de betere keus, want er zijn er meer van en ze zijn daarom dus goedkoper. Die zxr dingen worden achterlijke prijzen voor gevraagd. Ook krijg je een wat oudere origineel nederlandse cbr gewoon legaal op 25kw, een zxr niet.

Op zich sturen ze allebei messcherp. Zo'n zxr is wel een nerveus ding, draait iets van 8000rpm om 120 te rijden zo ongeveer geloof ik.

Enige nadeel van een cbr is dat het niet de knapste motor is. Maar er is mee te leven.
 
Ik zou een CBR600 nemen, let wel op dat je er eentje neemt met afstelbare vering, dat voel je namelijk wel. Herkenbaar aan het gasreservoirtje onder de kont.

CBR is de betere keus, want er zijn er meer van en ze zijn daarom dus goedkoper. Die zxr dingen worden achterlijke prijzen voor gevraagd. Ook krijg je een wat oudere origineel nederlandse cbr gewoon legaal op 25kw, een zxr niet.

Op zich sturen ze allebei messcherp. Zo'n zxr is wel een nerveus ding, draait iets van 8000rpm om 120 te rijden zo ongeveer geloof ik.

Enige nadeel van een cbr is dat het niet de knapste motor is. Maar er is mee te leven.
:^

@TS: Is een zx-6r niet wat voor je? In verhouding een stuk goedkoper dan de 400, en alle bouwjaren zijn op 25kw te krijgen.

En de looks zijn mooier dan die van een cbr al zeg ik het zelf O-)
 
:^

@TS: Is een zx-6r niet wat voor je? In verhouding een stuk goedkoper dan de 400, en alle bouwjaren zijn op 25kw te krijgen.

En de looks zijn mooier dan die van een cbr al zeg ik het zelf O-)

Ja idd, mijn broer heeft trouwens een mooie zx6r te koop, ook hier op mf staat ie, een rooie uit 2000. :)
 
Jaa een zx-6r is ook erg mooi.
Het probleem is alleen dat ik niet veel meer dan 3000 euro wil besteden.
En je hebt meer ZXR400's staan voor dat bedrag dan zx-6r's :P
 
Jaa een zx-6r is ook erg mooi.
Het probleem is alleen dat ik niet veel meer dan 3000 euro wil besteden.
En je hebt meer ZXR400's staan voor dat bedrag dan zx-6r's :P


Je bent 17, vult vakken en een maand geleden had je nog maar 1700 te besteden zei je? :?
Wist niet dat vakkenvullen zo goed verdiende :z

Je mening is de afgelopen 2 maand al zo vaak verandert als het aankomt op je mogelijke eerste fiets dat ik alleen maar kan concluderen dat je beter eerst kan wachten totdat je 18 bent en je rijbewijs hebt gehaald: tegen die tijd kijk je al weer heel anders tegen dingen aan dan nu. Bovendien weet je dan precies hoeveel geld je nog over hebt voor kleding en een motor ;)

 
Je bent 17, vult vakken en een maand geleden had je nog maar 1700 te besteden zei je? :?
Wist niet dat vakkenvullen zo goed verdiende :z

Je mening is de afgelopen 2 maand al zo vaak verandert als het aankomt op je mogelijke eerste fiets dat ik alleen maar kan concluderen dat je beter eerst kan wachten totdat je 18 bent en je rijbewijs hebt gehaald: tegen die tijd kijk je al weer heel anders tegen dingen aan dan nu. Bovendien weet je dan precies hoeveel geld je nog over hebt voor kleding en een motor ;)


Ahh deze reactie voegt veel toe aan mijn vraag :D
DANK JE!! *O* *O*

In het begin had ik alleen mijn eigen geld te besteden, daarna wilde mijn moeder ook wel meebetalen, en nu wil mijn vader ook wel meebetalen!

Al met al heb ik dus 3000 euro te besteden!
Daar komt in totaal misschien nog 500 euro bij maar voor dat geldt heb je een goeie ZXR 400 of CBR!

Beschermende kleding betaal ik niet zelf, dus ook daar hoef ik geen rekening mee te houden :)

Ik neem aan dat jij niet de domste bent, en dat als je 3500 te besteden hebt ipv 1700.. je naar een andere motor gaat kijken!

Ook toen ik 1700 euro te besteden had liep ik al te kwijlen over die ZXR 400 (en 750 maar die kan niet :N ) en nu heb ik dus eindelijk genoeg geld voor die motoren!

*O*
 
Jeetje ik wou dat ik zulke gulle ouders had :+

Maarre als je wat meer geld te besteden hebt zou je dat inderdaad kunnen investeren in een mooiere fiets. Als ik meer geld had, was ik voor een ZXR-400 gegaan. Vergeet niet wat geld opzij te leggen voor onderhoud, ik heb na de aankoop van mijn GS500 alles na laten kijken zodat ik zeker wist dat alles prima was :Y
 
Jeetje ik wou dat ik zulke gulle ouders had :+

Maarre als je wat meer geld te besteden hebt zou je dat inderdaad kunnen investeren in een mooiere fiets. Als ik meer geld had, was ik voor een ZXR-400 gegaan. Vergeet niet wat geld opzij te leggen voor onderhoud, ik heb na de aankoop van mijn GS500 alles na laten kijken zodat ik zeker wist dat alles prima was :Y


waarom zou jij dan voor een zxr-400 zijn gegaan? puur voor het uiterlijk of zijn er andere dingen..?
 
waarom zou jij dan voor een zxr-400 zijn gegaan? puur voor het uiterlijk of zijn er andere dingen..?

Uiterlijk ja, en in vergelijking met 600cc supersports natuurlijk lichter en is één van de makkelijkste supersportjes om 25kw op kenteken te krijgen.

Maar ik ben ook zeker blij met mijn GS500. Stuurt prima, het is geen bruut pk monster maar het is een uitstekende fiets om op starten. En daar gaat het toch om, volgend jaar komt die 600/750cc supersport er wel O-)
 
Uiterlijk ja, en in vergelijking met 600cc supersports natuurlijk lichter en is één van de makkelijkste supersportjes om 25kw op kenteken te krijgen.

...

Uh nee, dat is helemaal niet zo :? Een cbr heb je makkelijker op 25kw.

Lichter zijn ze ja, maar je hebt duidelijk nog nooit een cbr600 gereden :z , veel goeds voor relatief weinig.
 
Uh nee, dat is helemaal niet zo :? Een cbr heb je makkelijker op 25kw.

Lichter zijn ze ja, maar je hebt duidelijk nog nooit een cbr600 gereden :z , veel goeds voor relatief weinig.

Klopt, maar ook niet op een ZXR-400 :P

Is er voor oude types CBR ook een 2e type goedkeuring? :?
Wist ik niet..
 
Klopt, maar ook niet op een ZXR-400 :P

Is er voor oude types CBR ook een 2e type goedkeuring? :?
Wist ik niet..

:Y ja die is er. :)

Ik heb de zxr gehad en de cbr meermaals gereden. Ik zou het wel weten tussen die twee, dat uiterlijk is toch iets waar mensen geneigd zijn teveel op te focussen. :P
 
ff vraag tussendoor, rijdt die zxr400 met 8000 toeren 120 als die 25 kw is? en als je onbegrensde hebt? ik wil namelijk ook zxr400 halen, vind ze mooier dan de oude cbr's
 
ff vraag tussendoor, rijdt die zxr400 met 8000 toeren 120 als die 25 kw is? en als je onbegrensde hebt? ik wil namelijk ook zxr400 halen, vind ze mooier dan de oude cbr's

De begrenzing zit hem in de benzine toevoer, niet in de vertanding. Hij maakt nog steeds dezelfde toeren als zonder 25KW begrenzing. En 8.000 toeren bij de 120 zou ongeveer wel kunnen kloppen, volgens mij nog iets minder. Maargoed, als je veel snelwegkilometers wilt maken kun je beter een 600 kopen.

[EDIT] Kijk ook ff in mijn signature
 
maarten die van jou had ik al gezien :) maar ik hoef geen 25kw. dus dan doe ik dat maar niet.
en als 600 beter voor snelweg is moek dat maar doen, ik vind snelweg rijden wel vetjes namelijk. meer dan achteraf weggetjes, maar kweenie of zon 600 net zo'n goede beginner is als de 400 (kawa's beiden dus he)
 
Terug
Bovenaan Onderaan