cbr 600

7 nov 2001
243
0
Eefde
Ik heb deze vraag ook al gesteld bij het onderwerp techniek dus eigenlijk is het een beetje dubbel en als de moderators dit lezen, die andere mag op slot,deze liever niet. Maar goed, ff to the point:

Ik heb een honda cbr 600 te koop gezien uit 1991, heeft 43000 km gelopen en moet 2300 euro kosten, naar mijn idee niks te duur. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze fiets, en weten of er zwakken puinten zijn waar ik aandacht aan moet schenken als ik besluit deze fiets te kopen...

Alle tips zijn welkom, ook als ze niet specifiek betrekking hebben op dit type motor maar ook gewoon in het algemeen bij de koop van een tweedehands motor. Hij stat particulier te koop, er zit een micron sportdemper op en er zit een afdekkapje bij voor het zadel. (zodat je er een eenzitte van kan maken).

Alvast bedankt voor de tips. Greetz Marcel
 
De nokkenasketting en spanner zijn een zwak punt van de CBRretjes. maar goed tis niet de enigste fiets met dit probleem.
Verder is de achterschokdemper zelfs op de hardste stand nog ronduit comfortabel.. ;)
 
Voor die prijs moet je goed opletten of het nog wel een nette fiets is. Dit is zeer goedkoop voor een CBR. Is ie gejat? Heeft hij (veel) schade gehad?
 
De nokkenasketting en spanner zijn een zwak punt van de CBRretjes. maar goed tis niet de enigste fiets met dit probleem.
Verder is de achterschokdemper zelfs op de hardste stand nog ronduit comfortabel.. ;)
Geen last van, als ie bij mij op zijn zwaarst staat stuiter ik door de bochten en over drempels...
 
LEt goed op de lasnaden ter hoogte van je subframe.. als je de zijkap erafhaalt kun je zien of er ooit aan gelast is of niet.. ALS er aan gelast is moet je gewoon weglopen.. want anders kom je in net zo'n situatie als ik nu |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan