cbr 600

7 nov 2001
243
0
Eefde
Ik heb een cbr 600 op het oog uit 1990 met 25.000km op de teller.
Het is nog net het oude type, kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten als ik hem koop???
De banden zijn nog nieuw, net zoals de ketting en tandwielen. Hij moet F6750,- kosten is dat te veel?
Het is dan misschien niet een echte supersport maar ik dacht, ik plaats mijn topic hier, want hier kom je toch de meeste snelle motorrijders tegen...

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven :}

Groeten Marcel
 
Zorg dat er minstens 3 maanden garantie op krijgt. Dan kun je 3 maanden rijden en als er wat aan mankeert kun je ermee terug gaan.

Ik heb een CBR600F van \'92, heb er behalve een kleine electronische storing nooit wat mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
let op de distributie ketting(spanner) dat is altijd een zwak punt geweest met de CBR 600.

voor de rest die fiets wordt al geprezen sinds dat\'ie gemaakt wordt.

kijk voor de test en info op (geen www)

honda.isphere.nl onder documenten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog motor- en motorrijbewijsloos...

Is een CBR600 een geschikte motor om mee te beginnen of moet ik toch aan de 400CCtjes denken?
 
Ik ben nog motor- en motorrijbewijsloos...

Is een CBR600 een geschikte motor om mee te beginnen of moet ik toch aan de 400CCtjes denken?
Beide wel. Mijn FZR is perfect om op te starten maar CBR ook. Deze zijn alleen wel iets duurder, die CBR\'s.

Ze zeggen dat iedereen op een Honda kan rijden. :)
 
Een 90-er CBR600 is toch de oer-CBR. 18\" wielen etc. Als je het geld hebt investeer dan een paar rooitjes meer en koop een 91-er. De eerste echte 600 supersport: 100 pk, 160/60ZR17 voor ruimere bandenkeus o.a. BT010, niet kapot te krijgen. Gewoon goede fiets. Maat van me reed met zo\'n CBR de snot voor de ogen van R1\'s en RSV\'s tijdens een TOMS-cursus. Met 160 kph kneedown door Bosuit haha!
 
Kon de rest niet rijden zeker ;)

Toen ik voor de eerste keer op het circuit kwam reed ik er ook div. R1 en duc\'s uit, Hoogst waarschijnlijk waren die er toen ook voor het eerst.
 
Ik lees dat voor een CBR een WERELD aan tuningonderdelen te vinden zijn. Biedt wel leuke opties zou ik zeggen.

Honda vergelijken met een Kadett? Heiligschennis! :P

:} HONDA :}
 
Als je het snel zegt is het niks : \"een paar rooitjes bijleggen\" ik ben al lang blij dat ik deze bij mekaar gespaard heb *D , ik zit nog maar op school en moet het doen van een baantje op zaterdag...
Vond dit al een aardige prestatie. Ik zou ook liever een nieuwere kopen maar daar ben ik financieel gezien nog niet toe in staat. ;(
 
Je moet je nooit blind staren op 1 motor. Ik zou nog even rondkijken bij andere dealers/particulieren om te kijken wat andere vergelijkbare CBR600-en te bekijken. Denk er rustig over na, en neem anders een optie op die CBR600 zodat je er ff gerust over na kan denken.

Ik lees op die ene site dat de blokken van de CBR600 ontzettend betrouwbaar zijn. Na 25000 verkeerde bij een test het blok nog in nieuwstaat, terwijl er toch redelijk mee werd gereden. Qua kwaliteit heb je er een leuke motor aan, daar staat Honda ook bekend om. Het is natuurlijk geen \'heilige\' R1 of iets dergelijks, maar die allures wil deze motor ook niet hebben; het is gewoon een fijne, semi-sport motor waar je waarschijnlijk jaren op kunt rijden zonder probs.

Wel goed letten op eerdere schade!
 
Lijkt me goede fiets om mee te beginnen

blok van de cbr is niet kapot te krijgen (bij normaal gebruik)

Ik zou hem kopen als ik jou was (mits hij goed is natuurlijk)

je zult toch altijd motoren vinden die mooier zijn .... nadeel is dat ze ook altijd duurder zijn

en.... je moet nog wat te wensen houden
 
Ik vindt die motoren van 10 jaar en ouder toch wel duur betaald die CBR 6750 Ben benieuwd wat hij twaalf jaar geleden koste :?

Ze zijn wel overal zo duur, maar vind het over het algemeen veel te veel voor een öud ding.

Het lijkt wel hoe ouder de motor hoe minder de afschrijving.
 
Da\'s helemaal waar. Voor wat meer heb je waarschijnlijk een model wat 2 of 3 jaar nieuwer is. Dus : Doorsparen of nu kopen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan