CBR 600F 1992.. kopen / niet-kopen

polman

Die hard MF'er
18 okt 2004
465
2
Huissen
Beste heren en dames!
Ik ben gister wezen kijken naar een CBR'tje uit 1992..
Deze lijkt mij opzich wel wat, maar ik weet niet in hoeverre de prijs ok is.
Misschien kunnen jullie mij daar een beetje bij helpen?
Dit zijn de "specs":
Nieuwe Maxxis banden, voor + achter
Nieuw sportuitlaatje
Nieuwe ketting + tandwielen D I D oid (konden 30000km mee)

Hij ziet er absoluut netjes uit, geen krasje op de lak!
Het is wel een geimporteerde motor, maar ik krijg er papieren en alles bij (is al goedgekeurd, en staat al op kenteken .. al een jaar)
Wat moet hij kosten?
€3250,-

Als ik het goed heb, is dit het model/de kleurstelling!
cbr.jpeg


(een van de 2 bovenste moet het doen, per forum verschillend :) )

Hopelijk krijg ik hier gauw reply's op.. vind `t namelijk een super bike!

Mvg,
Rogier
 
Laatst bewerkt:
Bijna 29000 km

Ja daar ben ik ook over aan het twijfelen..

Heb meerdere motoren in optie!
Vind de FZR persoonlijk mooi, de Suz RF, de VFR, uiteraard de zx6r..
Deze zijn (vaak) wat nieuwer (en duurder!)

Maar mijn vraag gaat dus vooral om deze motor!
 
hey donders.. zo'n versie motor heb ik ook *D


ik heb er nu 43k op staan, zo ongeveer..
 
Laatst bewerkt:
Ik DENK dat ik `m wel voor €3000,- mee kan krijgen.. meer wil ik er eigenlijk ook niet voor uitgeven.......

Is dat nogsteeds duur voor een "gedateerd model" of komt dat beter in de buurt?
Het probleem is, ik heb geen 6000 voor een mooie motor, moet beginnen met een wat prijsgunstigere.. en denk dat de cbr daarvoor een hele betrouwbare motor is!

Edit:
Roadk!ll .. hoe duur is zo'n donkere kuipruit?
ALS ik `m ga kopen, MOET dat er sowieso op :)
 
Ik DENK dat ik `m wel voor €3000,- mee kan krijgen.. meer wil ik er eigenlijk ook niet voor uitgeven.......

Is dat nogsteeds duur voor een "gedateerd model" of komt dat beter in de buurt?
Het probleem is, ik heb geen 6000 voor een mooie motor, moet beginnen met een wat prijsgunstigere.. en denk dat de cbr daarvoor een hele betrouwbare motor is!

Edit:
Roadk!ll .. hoe duur is zo'n donkere kuipruit?
ALS ik `m ga kopen, MOET dat er sowieso op :)
[/quote

hij zat eral op. ik denk dat hij rond de 60 euro heeft gekocht, of 120/130 gulden. hij is bijna helemaal donker.. ps 3000 is niet zo duur als hij in orde is, mijn motor is getaxeerd op 4250,-
 
Hoe zijn jou ervaringen met de motor?

Het is inderdaad precies hetzelfde model als die van je foto!!

Vind jij `m €3000 euro waard?
 
ja ik weet het niet, ik heb verder niet veel ervaring met motoren aanschaffen. Ik heb de mijne gekocht als schademotor, voor ongeveer de helft. Motorisch is mijne helemaal in orde, en sinds gisteren heb ik een nieuwe polyesterkuip erop. die moet nog alleen gespoten worden, wat hopelijk deze week gaat gebeuren. tja.. mijn ervaringen met de motor, ik vind hem lekker rijden. Mja dat kan weer per model verschillen. Hij reageert snel en is niet te zwaar om mee te sturen. Als ik jou was zou ik kijken wat de minimum prijs is van de eigenaar van de fiets.. probeer (sowieso) zoveel mogelijk te pingelen. 2500,- zou een mooiere prijs zijn natuurlijk. :)
 
Vind het zelf nogal aan de dure kant. voor een motor van 13 jaar oud. Voor 2000euro, mag je mijn komen halen. Zeker zelfde rijgenot en anderhalfduizend euro meer voor jezelf in je pocket!
 
Vind het zelf nogal aan de dure kant. voor een motor van 13 jaar oud. Voor 2000euro, mag je mijn komen halen. Zeker zelfde rijgenot en anderhalfduizend euro meer voor jezelf in je pocket!

Mail me maar wat info!

wolla_blaat@hotmail.com (JA hij is wel van mij, via hier kan ik je m`n wanadoo geven voor foto's ed!)

Jajaja, ik weer `t.. maar ik geef niet zomaar mijn e-mail op internet vrij :)
 
Hier even een plaatje en wat specs:

'91
31dkm
106pk
nieuwe kettingset, achterband, kentekenplaat(eu), olie+filters.

Je kan me altijd mailen ;)

EDIT: you've got mail!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/135845/5f946aa75ec64a39d09ed169e9f98367 (FZ750.JPG)​
 
ik zou idd niet meer geven dan 3.000.
Mijn cbr uit 93, met sportuitlaat heeft me (vorig jaar) 3250 gekost dus ja...Conclusie mag je zelf trekken ;)

Anders is een Monster niks voor je O-)
Zie ondertekst... je zit platter/sportiever vergeleken met de andere monsters.
 
ik zou idd niet meer geven dan 3.000.
Mijn cbr uit 93, met sportuitlaat heeft me (vorig jaar) 3250 gekost dus ja...Conclusie mag je zelf trekken ;)

Anders is een Monster niks voor je O-)
Zie ondertekst... je zit platter/sportiever vergeleken met de andere monsters.

je bent afgezet? :P
 
Ik maak sowieso geen overhaaste beslissingen en kijk goed rond (via kennissen, marktplaats.nl)

Heel handig vind ik het om hier informatie te vragen aan mensen die er verstand van hebben/en ook heel belangrijk.. ervaring mee hebben!

Dus uiteraard zijn alle reacties van iedereen welkom (die op dit onderwerp slaan :) )

Mvg,
 
Bijna 29000 km

Ja daar ben ik ook over aan het twijfelen..

Heb meerdere motoren in optie!
Vind de FZR persoonlijk mooi, de Suz RF, de VFR, uiteraard de zx6r..
Deze zijn (vaak) wat nieuwer (en duurder!)

Maar mijn vraag gaat dus vooral om deze motor!
is niet waar die cbr is veel te duur ,een rf kan je al voor minder dan 3000 euro kopen maar dan moet je niet naar een krasje kijken,die zijn er altijd en als ze er niet zijn dan komen ze er wel op,de 2dehands markt word overspoelt met motoren en auto's ,mensen raken ze aan de straatstenen niet kwijt daar moet je van profiteren,als mensen lang moeten wachten omdat er simpelweg geen kopers zijn ,dan zijn ze meestal wel bereid om ineens een heel stuk te zakken met de prijs.
 
Ik heb nog naar RF gezocht op marktplaats... ik vond dit heel zwaar tegenvallen wat daar te koop staat!!

Als jij nog adressen weet, uiteraard welkom!
 
Ik heb nog naar RF gezocht op marktplaats... ik vond dit heel zwaar tegenvallen wat daar te koop staat!!

Als jij nog adressen weet, uiteraard welkom!
heb mijn rf ook via marktplaats ,elke dag komen er motoren bij en er gaan motoren af,je moet op makrktplaats ook wel goed zoeken je kan op rf zoeken maar ook op rf600r, rf900r, rf 600 ,rf 900 ,rf 600 r, rf 900 r ,je zal zien dat je dan soms motoren tegenkomt die je nog niet had gezien,als je intensief gaat zoeken moet je gewoon elke dag zo nu en dan kijken op de verschillende verkoop en veiling site's
,ka je de rf aanraden want het is integenstelling met een cbr een apartere en exclusievere verschijning.

o nog een tip als je nou een leuke motor ziet mail dan diegene,en vraag om meer foto's, waarom de motor weggaat, en wat de uiterste prijs is,gewoon vragen reageren op motoren kost je niks ,en je ziet meteen het verschil tussen de vraagprijs en de prijs die ze uiteindelijk willen hebben.
als je dat hebt gedaan en je denkt aan de hand van de foto's die wil ik wel even bekijken ,mail dan nog een keer ,maar dan met een ander adres,kan je even chekken of je dezelfde andwoorden krijgt ,en of ze niks uit hun duim zuigen enzo ,snappie.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoelt!

Kheb gister stuk of 20 mails de box uit gedaan (als het er niet meer zijn) dus keus genoeg!!!!!!!!! :)

Samen met m`n meisje ff halve dag op internet gezocht.. uiteraard naar info gevraagd, en extra foto's!!!
Al wat reacties terug, interessante en niet-interessante over verschillende motoren.. helaas niet een RF 8-)
 
Heb ik ook gehoord over CBR!

Maar het probleem is, mijn budget is beperkt.. dus ik kan nooooit de motor kopen die ik het liefst wil!!!!
Wil wel absoluut een motor waar ik plezier aan kan beleven?

Hoe denken jullie over de FZ die hierboven genoemd is?
 
Ik snap wat je bedoelt!

Kheb gister stuk of 20 mails de box uit gedaan (als het er niet meer zijn) dus keus genoeg!!!!!!!!! :)

Samen met m`n meisje ff halve dag op internet gezocht.. uiteraard naar info gevraagd, en extra foto's!!!
Al wat reacties terug, interessante en niet-interessante over verschillende motoren.. helaas niet een RF 8-)
nou goede strategie,uiteindelijk vind je toch wel wat je zoekt,heel belangrijk is dat je niet verlieft word op een motor,dus als je een rondje gereden hebt gewoon denken ,tja het is een motor zijn er nog meer van en wil ik de verkoper zijn prijs geven of doe ik een bod,is gewoon beetje brutaal zijn,en verkoopt hij hem niet ja jammer dan ,er zijn er nog veel meer.
 
Heb ik ook gehoord over CBR!

Maar het probleem is, mijn budget is beperkt.. dus ik kan nooooit de motor kopen die ik het liefst wil!!!!
Wil wel absoluut een motor waar ik plezier aan kan beleven?

Hoe denken jullie over de FZ die hierboven genoemd is?
dat is zo honda is waarde vaster(nog moeilijker te verkopen,want hij is dus duurder en weinig mensen hebben tegenwoordig cash geld,veel lenen.nl motoren overal,en die kopen meestal niet particulier.),maar onderdelen van honda zijn daarintegen weer een stuk duurder dan die van een suzuki ,dus uiteindelijk komt het wel een beetje op het zelfde neer,je cbr heeft dan wel een hogere waarde maar het heeft ook meer gekost om hem in goede staat te houden,is gewoon een beetje een middeweg zoeken,en zoals kruif zei,elk voordeel heeft zijn nadeel.
 
Kzal heel eerlijk zijn, particulier kopen is ook niet mijn voorkeur.. maar qua prijs is het gewoon het gunstigst!!!

Koop eens bij een motorzaak een motor, krijg je prijs/kwaliteit (vaak) veel minder dan particulier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan