CBR 600F 1992

polman

Die hard MF'er
18 okt 2004
465
2
Huissen
Beste heren en dames!
Ik ben gister wezen kijken naar een CBR'tje uit 1992..
Deze lijkt mij opzich wel wat, maar ik weet niet in hoeverre de prijs ok is.
Misschien kunnen jullie mij daar een beetje bij helpen?
Dit zijn de "specs":
Nieuwe Maxxis banden, voor + achter
Nieuw sportuitlaatje
Nieuwe ketting + tandwielen D I M oid (konden 30000km mee)

Hij ziet er absoluut netjes uit, geen krasje op de lak!
Het is wel een geimporteerde motor, maar ik krijg er papieren en alles bij (is al goedgekeurd, en staat al op kenteken .. al een jaar)
Wat moet hij kosten?
€3250,-

Als ik het goed heb, is dit het model/de kleurstelling!
cbr.jpeg

www.bmpsystems.com/bikes/cbr.jpeg

(een van de 2 bovenste moet het doen, per forum verschillend :) )

Hopelijk krijg ik hier gauw reply's op.. vind `t namelijk een super bike!

Mvg,
Rogier
 
Wat is de km-stand?
Als die rond de 30.000 km ligt is het een goede prijs!!


En de banden (Maxxis) zijn bij mij geheel onbekend... Weet niet of het iets is, maar goede banden is toch wel heel belangrijk!!! (ben je toch al snel 300 euro voor een setje kwijt!)


Kijk anders hier is, is ook een mooie motor ;)
http://members.home.nl/kratbier/CBR600/index.htm
 
zoek eens goed op marktplaats. Je vind ze ook voor 2500. Ben zelf ook op zoek naar een oude cbr namelijk.. Onthoudt dat het winter is. Ze raken die dingen momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Afdingen!
 
Ik heb al afgedingt van 3600 naar 3250... hoop er 3000 van te kunnen maken!
Maxxis schijnen goede banden te zijn, te vergelijken qua grip met de bt014 .. alleen slijten een stuk sneller.

Deze motor komt trouwens van marktplaats :)
Toevallig dat ie hier in de buurt staat!!!

Maar... 3000 euro is een GO ?

Edit:
Dacht dat ik de km stand erbij had gezet.. maar deze is bijna 29000 KM
 
is een mooie kleurstelling rijd zelf een 91 er de rose ja kleur is minder maar wel super bike heb em nu 2 jaar en staat niet schrikken 70.000km op de teller en nog steeds 90 pk op het achterwiel dyno! Heb er wel dyno kit in laten zetten en k&n luchtfilter( kan ik nu zelf) en loopt super tot op vandaag! En hij verbruikt na 70.000 km nog geen druppel olie! Rijd woonwerk ermee zo n 12000km per jaar! Zwakke punten zijn er zeker das de ketting spanner, 80 euri gaat ong 25.000km mee makkelijk zelf te vervangen 2 boutjes en de spanningsregelaar! En die heb ik zelf vervangen voor eentje met koelribben koste geloof ik iets van 104 euri en das alles! Blok kan zeker 150.000km mee als je tenminste goed onderhoud doet! Ikke doe alles zelf dus kost weinig!
 
nee een andere er zit ook een yoshimura op vet geluid hoor! Maar zit te dubben om hem over te spuiten van rose naar grijs! Heb nu ook al mooie zwarte velgen origineel zijn ze wit
 
Dit is een plaatje die ik ergens van het internet heb gepikt.. de motor zelf staat ook op marktplaats voor 3600 euro (incl. plaatje!), moet je maar ff zoeken :)

Het is inderdaad een motor die uit Duitsland komt, en is een fietsje uit 1992.. dus niet '91.

Voor de rest nog mensen die hier wat over kunnen zeggen?
 
Ja goeie prijs hoor.
Kijk even naar de stepjes, dat zegt wel wat over t rijgedrag van de eigenaar.
})
Rij gedrag maakt geen kut uit, veel belangrijker is hoe hij hem heeft onderhouden.
Het is natuurlijk niet zo dat als de vorige bestuurder extreem plat kon gaan dat hij dan slecht moet zijn.
Honda cbr staat natuurlijk bekend als een hele betrouwbare fiets, en 3000 euro is een hele nette prijs als hij in een goede staat is.

Succes ermee.
 
Vind het nog redelijk aan de prijs, ik heb van het voorjaar voor een paar honderd euro meer een '95-er gekocht inclusief alle onderdelen om hem een beurtje te geven.
Zaten wel wat gebruikskrasjes op maar verder een goed ding.
Ik heb mijn vorige CBR afgelopen winter (met imitatiekuip) voor 2000 Euro verkocht, ik zou idd nog even wachten op hartje winter en dan nog eens flink afdingen.
 
In hoeverre maakt het jaartal waaruit ie komt uit dan?
Ik zag ook een motor uit 94 staan voor dezelfde prijs, maar daar zaten dan geen nieuwe ketting + tandwielen op, originele uitlaat (uit 94 dus) en die man had ik niet echt vertrouwen in.
Deze is van een vriend van een dealer hier in de buurt, zaak ziet er netjes uit.. en de motor ook super.
Geen krasjes of wat dan ook, koude motor was ook starten-lopen.

De vraagprijs van 3600.. minder dan 3000 kan ik er sowieso niet van maken denk ik O-)
 
Zou een admin / mod dit topic even naar het "sport" gedeelte willen verplaatsen?

Bedankt!!

Zelf daar nieuwe aangemaakt, deze mag gelocked worden :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan