cbr 600f '96 houd in

schoffeltje

Rookie
23 mei 2009
8
0
Mijn honda cbr 600f blijft raar doen. Nadat ie eerst onder de 5000tpm onzuiver liep (opgelost met cleaner in tank en nieuwe kettingspanner), loopt ie nu bovenin niet lekker. ;(

Ging een paar uur geleden rijden en er leek niks aan de hand, liep netjes in z'n toeren. Maar nadat ik rond de 80km en er boven probeerde te rijden ging ie inhouden en zakt volledig terug in vermogen. kan op de snelweg niet harder dan 110km/h daarboven mist ie gewoon kracht om door te trekken. 5000tpm in z'n 6 is dan ook echt de max!

In z'n 1e versnelling trekt ie overigens wel goed door. maar in z'n 2 en verder neemt het steeds meer af.

Heeft dit soms met je directed air induction te maken? Dat zorgt er toch voor dat als ie boven een bepaald toerental komt dat de kleppen worden aangepast?

Ik heb geen idee wat het kan zijn |( Hoor graag reacties!
 
Laatst bewerkt:
lijkt op brandstof tekort........op wat voor manier dan ook.

-sproeiers dicht.
-vlotter niveau te laag.
-brandstof toevoer

lijkt er inderdaad op alleen wel vaag omdat er een tankbeurt geleden net een cleaner door de tank is gedaan. :?

morgenavond maar verders zoeken..

Maar alle ideeën zijn welkom dus kom maar op motorfanaten! :}
 
Hij is zo blij dat hij alleen nog maar tijd heeft om te rijden......

Ik had begrepen dat er bij een cbr. 2 luchtslangen door je kuip lopen vanaf de koplamp. Als je ongeveer boven de 30 km/u komt gaat er door de luchtdruk een klep om ter hoogte van je balhoofd (die zit in je slang gemaakt). Hierdoor krijg je dus gestuwde lucht in je filterbox. Dat zijn de dikkere slangen achter je luchtfilter. Van deze slangen die naar de box gaan, was er 1 los.


Geloof dat dat het was.... :Y
 
Hij is zo blij dat hij alleen nog maar tijd heeft om te rijden......

Ik had begrepen dat er bij een cbr. 2 luchtslangen door je kuip lopen vanaf de koplamp. Als je ongeveer boven de 30 km/u komt gaat er door de luchtdruk een klep om ter hoogte van je balhoofd (die zit in je slang gemaakt). Hierdoor krijg je dus gestuwde lucht in je filterbox. Dat zijn de dikkere slangen achter je luchtfilter. Van deze slangen die naar de box gaan, was er 1 los.


Geloof dat dat het was.... :Y

kan me hier alleen maar bij aan sluiten! ;) Dat ene slangetje scheelt gewoon echt de helft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan