CBR 600F dist. ketting spanner

KleineBacon

Die hard MF'er
11 aug 2007
309
0
Gelderland
weet iemand hoe ik kan herkennen of de dist. ketting spanner nog goed is of niet ?
en moet de ketting ook vervangen worden als despanner niet goed meer is ?
 
meten is weten.

(rek meten van de ketting, staat normaal gezien in het wphb, je moet een bepaalde afstand hebben tussen een aantal pinnen van de distri. ketting)
 
Ik heb van het merk APE een handmatige nokkenaskettingspanner er op gezet, werkt prima! en je hebt er dan ook nooit meer last van want je kan hem zelf met de hand wat bijstellen als dat nodig is.
Je herkent het aan een rammelend/tikkend geluid in je motorblok (bij een bepaald toeren tal, 5500-6500tpm was bij mij zo in ieder geval)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van het merk APE een handmatige nokkenaskettingspanner er op gezet, werkt prima! en je hebt er dan ook nooit meer last van want je kan hem zelf met de hand wat bijstellen als dat nodig is.
Je herkent het aan een rammelend/tikkend geluid in je motorblok (bij een bepaald toeren tal, 5500-6500tpm was bij mij zo in ieder geval)

Een klein nadeel is dat je 'm mogelijk zo opspant dat de ketting wel stil word maar bij het lekker warm stoken van 't blok de ketting ongemerkt onder flinke spanning komt te staan waardoor ie mogelijk kan knappen. Je hoort niet meer wanneer de ketting echt op is. Als je die spanners van die cbr600 bekijkt kan er weinig aan kapot gaan, okej ze slijten (de veerkracht) Mocht je twijfelen haal voor €65,- een nieuwe ketting en gegarandeerd dat ie stil is en je de eerste km niet meer in de zenuwen hoeft te zitten. 8-)

Succes...
 
Een klein nadeel is dat je 'm mogelijk zo opspant dat de ketting wel stil word maar bij het lekker warm stoken van 't blok de ketting ongemerkt onder flinke spanning komt te staan waardoor ie mogelijk kan knappen. Je hoort niet meer wanneer de ketting echt op is. Als je die spanners van die cbr600 bekijkt kan er weinig aan kapot gaan, okej ze slijten (de veerkracht) Mocht je twijfelen haal voor €65,- een nieuwe ketting en gegarandeerd dat ie stil is en je de eerste km niet meer in de zenuwen hoeft te zitten. 8-)

Succes...
hallo, ik heb een cbr 600 van 97''. Mijn kettingspanner hoor je klapperen bij stationair draaien zowel warm als koud. Moet deze vervangen worden? zo ja weet iemand hoe duur dat is ?

GR Louk
 
een spanner hoor je btw nooit. je hoort de ketting die niet meer op spanning staat en daardoor gaat klapperen
maar dat is een kwaal bij cbr600F (1,2,3) en ik heb er idd een APE handmatige opgezet van 60 euro want anders blijf je die originele slappe meuk vervangen
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb mij inderdaad een handmatige spanner gehaald want mij werd verteld dat bij de orginele het zo weer kan gebeuren dat die gaat klapperen.

Hoop dat het weg is zodra ik het vervangen heb.
 
Een klein nadeel is dat je 'm mogelijk zo opspant dat de ketting wel stil word maar bij het lekker warm stoken van 't blok de ketting ongemerkt onder flinke spanning komt te staan waardoor ie mogelijk kan knappen. Je hoort niet meer wanneer de ketting echt op is. Als je die spanners van die cbr600 bekijkt kan er weinig aan kapot gaan, okej ze slijten (de veerkracht) Mocht je twijfelen haal voor €65,- een nieuwe ketting en gegarandeerd dat ie stil is en je de eerste km niet meer in de zenuwen hoeft te zitten. 8-)

Succes...

Knappen van de ketting geloof ik niet zo in, dan moet je het wel héél bont maken, en waarschijnlijk gaat dan gewoon je kettinggeleider aan snot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan