CBR 600F/FS Circuit Meeting

In welke maand moet de CBR CPZ meeting plaatsvinden?

  • April

    Stemmen: 1 6,3%
  • Mei

    Stemmen: 7 43,8%
  • Juni

    Stemmen: 4 25,0%
  • Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • Augustus

    Stemmen: 0 0,0%
  • September

    Stemmen: 1 6,3%
  • Oktober

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
zo goede after-morgen

gisteren een super dag gehad, lekker kunnen knallen en veel geleerd over houding op de motor en insturen van bochten, is echt stof die je ook op de openbare weg kunt gebruiken. door de juiste houding krijg je veel meer zelfvertrouwen en nu heb ik nog meer het idee dat ik de motor kan voorspellen wat ie in de bochten doet.

voor mij was het de eerste keer, de eerste sessie was de baan nog nat, maar we hebben het circuit toen rustig verkend. de tweede sessie was het droog en werd het tempo al iets omhoog gegooid toen hebben we een paar groepen in kunnen halen.
na de tweede sessie was het pauze en werd de snelste groep uit groep 1 naar groep 2 verplaatst, en toen vertrok onze groep als eerste, dus onze groep was toen de snelste uit groep 1 geeft toch wel een leuk gevoel eerst keer circuit nog geen jaar mijn rijbewijs en dan goed meekunnen leuker als aan alle kanten voorbij te worden gereden.
derde sessie de eerste ronden ook lekker tempo kunnen rijden, maar aan het einde van de sessie veel achter langzame groepen geplakt. vierde sessie, meer geconsentreerd op houding en aansnijpunten van de bochten, ging gelijk een stukkie sneller. en aan het einde van de dag sessie 5 hebben we echt aan knallen geweest aansnijden van de bochten ging toen echt lekker alleen mijn houding moet ik aan gaan werken.
cbr-etje staat nu in de schuur zonder schaamranden en de bandjes zijn lekker geruld, nu de zithouding aanpassen dan krijg ik mijn knietje wel aan de grond
verder hebben we advies gekregen om de volgende keer maar groep 2 te boeken :)

zo dat was mijn verhaaltje
 
goed te lezen dat het bevallen is.
Nja, dan mijn verhaal. Ik was dus verantwoordelijk voor de rode vlag in de laatste sessie van groep 2. Iemand uit m'n groep maakte een uitremactie in de tarzanbocht en volgens mij ging dat niet helemaal zoals de bedoeling was en daardoor misde hij totaal de lijnen van de twee volgende bochten. Ik zat nog helemaal niet in m'n ritme van vrij rijden en was daardoor ook van m'n a propos. Iig. kwam ik veel te wijd uit de gerlachbocht en ik probeerde 'm recht te houden in het gras, maar ik moest remmen want ik reed recht op de hugenholtz af! En toen ging het voorwiel en maakte ik de klapper. Ik was helemaal van de kaart. Ik wilde opstaan om weg te lopen en de motor uit te checken, maar ik kon niet opstaan, alsof de hersenen 'de machine even uit hadden gezet'. Nu kan ik me een beetje voorstellen hoe die motogp rijders zich voelen als ze na een klapper op handen en voeten een beetje wezenloos zitten bij te komen. Voor m'n gevoel was de ambulance er opeens dus het kan best zijn dat ik even een blackout had. Terug in de ziekenboeg van de paddock vroeg het ambulance personeel aan me welk jaar het was en ik had echt geen idee, ook de dag kon ik me niet herinneren.

Echt zonde, want het ging superlekker. In de 4e sessie echt lekker gestuurd. Ik had altijd moeite met de gp chicane en de audi s maar had nu eindelijk de lijnen er lekker in zitten.
Waarschijnlijk was ik de laatste sessie ook te vermoeid. Ik had me voorgenomen om het rustig aan te doen en alles heel te houden want komende maandag staat alweer een dagje zandvoort gepland. Helaas verliep het niet zoals gewenst.
 
Nja, dan mijn verhaal...

Da's balen man! Hoop dat je je weer wat beter voelt.
Balen als zoiets gebeurt doordat iemand anders net ff te wild doet...

Nou ja, hopen dat jij er niks van hebt over gehouden en als je nog op zoek moet naar een ander circuitkuipje, je weet me te vinden ;)
 
Da's balen man! Hoop dat je je weer wat beter voelt.
Balen als zoiets gebeurt doordat iemand anders net ff te wild doet...
Het is gewoon m'n eigen fout. Als ik m'n hoofd erbij had, dan had ik me er niks van aangetrokken en de juiste lijnen blijven rijden.

Nou ja, hopen dat jij er niks van hebt over gehouden en als je nog op zoek moet naar een ander circuitkuipje, je weet me te vinden ;)

Ja, da's goed.
Ik ben nog altijd een beetje wazig, beetje hoofdpijn, dat komt wel goed.
De fiets heeft wat kuipschade, kuipruitje afgebroken, stukje van de topkuip weg ... da's zo te fixen. Wel moeten we nog naar de voorvork kijken, die staat nu scheef. Ik heb daar geen kaas van gegeten en een vriend met meer zich erop kijkt er waarschijnlijk vanavond naar. In eerste instantie had hij het idee dat de poten door de klap wat verschoven waren en dat ze niet krom zijn, maar om er zeker van te zijn moeten we het zaakje losmaken.
 
dat is echt balen man,hopen dat met jou alles weer ok is want dat is belangrijk.
die motor kan wel weer gefixt worden en dan kun je weer lekker :] :]
 
Thanks!
Vanochtend voelde ik nog lichtjes in het hoofd, maar in de loop van de middag voelde ik me alweer stukken beter. Heb aan het einde van de middag een nieuwe helm gehaald (aanbiedinkje en toevallig in dezelfde kleurstelling als m'n oude helm) en een uurtje terug een rustig ritje gemaakt op m'n straatmotor.
Ik merk dat ik het vertrouwen weer terug moet krijgen, want echt denderend ging het niet.

Wat me op het werk opviel was het onbegrip of ontwetendheid bij m'n collega's. Ik vertelde dat ik een behoorlijke klap had gemaakt en meer dan een 'oh, ben je ook zo'n motorrijder als -naam andere collega-' of 'alles goed?' was er niet. Wat dat betreft zouden veel meer mensen een keer motor moeten rijden en zich dan weer in het verkeer begeven.

Maar om alles in perspectief te plaatsen, gisteren bij het ophalen van m'n motor zag ik nog het restant van de oranje motor die in groep 4 voor een rode vlag situatie zorgde (en die zag er echt niet goed uit) met op de motor een volledig geschaafd en opengeknipt pak... ik hoop dat die kerel (of vrouw) het goed maakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan