cbr 600f tank monteren/demonteren

tiempie

MF'er
15 jan 2006
47
0
Oldebroek
Ik heb de tank van mijn 1997 cbr 600f gedemonteerd en deze laten spuiten. Nu heb ik de tank terug gekregen en heb hem weer gemonteerd op de motor. In de tussentijd heb ik de motor een beurt gegeven (olie + filter wissel, koelvloeistof ververst, nieuwe bougies). De motor heeft nu toch al bijna 4 a 5 maanden stil gestaan in de winter.

Ik probeerde hem afgelopen week te starten (nieuwe benzine erin) en dat lukte moeizaam. Uiteindelijk kreeg ik hem aan de praat, hij liep ongeveer 1000 toeren met de shoke vol open. Normaal maakt hij dan wel 3500 toeren. Na ongeveer een halve minuut valt de motor uit. Ik had de einddemper nog niet gemonteerd en zag behoorlijke backfire uit het uitlaatspruistuk komen. Weer opnieuw starten en hetzelfde verhaal na ongeveer 30 seconden valt de motor uit en weer backfire. Of is dit normaal wanneer een motor 5 maanden heeft stilgestaan.

Ik heb wat doorgelezen op het forum en wilde eerst het vacuum controleren. Heb de tank er weer afgehaald. Ik heb 3 slangen op de tank aangesloten: een op de benzine kraan en 2 onderaan de tank een dikke en een dunne. Nu vraag ik mij af waar deze dikke en dunne slang voor zijn. Ik neem aan voor het vacuum. Ze zitten ook nergens op aangesloten, of moet dit wel zo zijn? Kan het zijn dat ik een slang ergens vanaf heb getrokken tijdens het demonteren van de tank, want beide slangen hangen bij mij gewoon naar beneden zonder ergens aan vast te zitten. Ik snap het niet helemaal meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan