CBR 600f2 cilinders lopen vol met benzine, accuspanning zakt

Ceel

Rookie
27 mei 2012
3
0
Hallo motorforum,
Ik heb vandaag een CBR 600 f2 gekocht, die een aantal jaren heeft stil gestaan.
Nou loopt hij niet omdat iedere keer na het starten de cilinders vol lopen met benzine, soms is hij niet eens meer rond te krijgen met de startmotor.

De benzine zie je gewoon staan bij de kleppen als je de carburateurs demonteert(Soms tot een plas tot aan de gasklep toe!)
Als hij wel loopt, en je zet hem dan af, dan zie je de benzine door 2 slangetjes die boven aan de carburateurs zitten er uit komen. Als hij loopt lekt hij niet.

Nou heb ik het benzine systeem nagekeken maar kom er niet echt uit. Mijn vlotters blijven niet hangen of iets dergelijks, het enige wat ik heb kunnen vinden is dat mijn benzine kraan niet goed werkt, blijft altijd een beetje druppen ookal heb je hem dicht staan.
Kunnen daar de cilinders helemaal vol van lopen?

Ook heb ik last van weglopende accuspanning, op de multimeter daalt hij meer als 1 volt per minuut, heb nergens lekspanning kunnen ontdekken. Wat kan dit zijn? Een kapotte spannings regelaar of zou de accu zó erg dood kunnen zijn?

Alvast bedankt!
 
En hoeveel olie zit er al in je carter?

(Benzine die in je cilinders staat vloeit langs de zuigerveren zo je carter in.)


Overigens zou ik toch die vlotters even goed nakijken.

vooral de vlotternaalden en de zittingen daarvan.

als de accu zijn spanning niet vasthoud,[die mag normaal gesproken 0,1 volt per maand verliezen] kon ie nog wel eens overleden zijn. [diepte ontlading, waarschijnlijk van te lang ongebruikt]
 
Laatst bewerkt:
Het benzine probleem is opgelost. Waren inderdaad de vlotters, met name de zittingen. Van cilinder 3 was toch flink gecorrideerd. Gister niet goed gekeken dus!
Spanningsprobleem is ook minder, de spanningsregelaar zat aan een een of ander plaatje gebeunt die ook helemaal vol zat met corosie en wat roest op het massapunt. Eerst een nieuw accutje en dan zien we wel weer verder

Oftewel, problemen opgelost!
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan