cbr 600f2 vragen...

tritus

MF'er
27 apr 2002
116
0
kerk_avezaath
halllo luitjes,

ik heb sinds kort een cbr600 f uit 1992. Helaas heb ik geen onderhoudsboekje dus misschien kunnen jullie mij helpen.

vraag 1: hoe kontroleer ik het oliepeil. op de middebok (die ik niet heb) of op de zijstandaard.Als ik deze peil op de zij-standaard dan is het oliepeil ok, test ik het als de motor rechtop staat zit er teveel in.

vraag 2: mijn motor verbruikt aardig wat benzine gemiddeld 1 op 12. Dit schijnt volgens 2 dealers normaal te zijn maar op het forum lees ik andere dingen, zoals een vevuild luchtfilter. Nu wil ik deze graag schoonmaken of vervangen, maar waar zit dat ding en hoe kom ik daar bij (onder de tank???) Kan dit ook de oorzaak zijn dat als ik voluit ga dat de motor wat donker rookt??

vraag 3: als ik hard rem tot stilstand dan voel ik het stuur een tikje naar voren gaan net of er wat speling ergens zit(balhoofd of zo iets) . Is dit normaal??

ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben want dan kan ik misschien nog even terug naar de dealer ( ik heb nog garantie)Kan die meteen ff kontroleren of alles nog goed vast zit, want ik ben gister een bout verloren die mijn motor-maat supergroover nog maar net kon ontwijken ooops......
 
eehhjj

ik heb ook een cbr uit 92

en 1-12 is wat veel maar niet extreem
ik rijd als ik rustig rijd 1-14 en als ik me best doe 1 -12.

en luchtfilter zit onder de tank jha.
moet je eerst je halve bike slopen voor je daar bij komt. maar kan je makelijk zelf vervangen (let bij het verwijderen vd tank er wel op dat je benzine kraan dicht zit).

en olie peil controleren deed ik altijd door motor ff 5 min recht op te zetten was de meeste olie wel weer gezakt.
heb nu standaard onder voor en achterwiel.

en die buwuste tik in het stuur heb ik ook als ik hard rem.
verder nog nooit naar gevraagt wat het kan zijn.
heb het ook aleen vlak voordat ik stil sta en met aanremmen voor een bocht niet.

* was het stuur vergeten*
 
Laatst bewerkt:
Danny, super die link!! :) Het was een flinke download (met een 56k modempje) maar dan hen je ook wat.

Bij een hoofdstuk troubleshooting staat dat je motor wat slechter gaat lopoen als er teveel olie inzit. hebben jullie daar ervaring mee en is dit schadelijk?? ik heb hem zo van de dealer gekocht (brouwers motorsport uit nijkerk)
 
hebben jullie daar ervaring mee en is dit schadelijk?? ik heb hem zo van de dealer gekocht (brouwers motorsport uit nijkerk)
Kan je alleen een paar afdichtingen kosten,heel rustig rijden,of zelf de olie er uithalen(met een bromfietsbenzine slang op een injectie spuit kun je door de vuldop er olie uit zuigen).
 
Kan je alleen een paar afdichtingen kosten,heel rustig rijden,of zelf de olie er uithalen(met een bromfietsbenzine slang op een injectie spuit kun je door de vuldop er olie uit zuigen).

Jups... Ook kun je schuimvorming in de olie krijgen omdat je krukas er steeds doorheen maalt.
Door schuimvorming veroudert de olie sneller en moet je dus eerder olie verversen.
 
Ik heb mijn cbr even naar mijn eigen motorzaak gebracht(kaspers motoren uit alphen aan de rijn) daar hebben ze de olie er even uit gehaald. Er zat 600cc teveel in... Ze zijn wel gul bij brouwers motorsport, of misschien hoort dit in een cbr 600 ;)

De cbr loopt nu in iedergeval wel beter als hij koud is, ook loopt hij wat soepeler onder in de toeren. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan