Beste mensen,
Vandaag lid geworden van het forum en eigenlijk al een vraag. Weet niet of ik hem hier op de goede plek post maar denk dat hier wel de kennis zit die ik nodig heb.
Mocht hij toch ergens anders moeten komen dan hoor ik het graag.
Ik heb een CBR900 RR Fireblade staan uit '93 (SC28 dan volgens mij?)
Deze is van een vriend van mij. Hij leek volgens hem niet helemaal goed te lopen omdat de uitlaatbocht van cilinder 1 en 4 niet warm worden. De bochten van 2 en 3 juist wel weer.
Hij dacht dat het eerst kwam omdat hij de bougiekabels verkeerd had aangesloten op de rechter bobine.
Omdat ik hem verkeerd begrepen heb en dacht dat 2 en 3 niet lekker liepen heb ik me vooral gericht op de linker bobine. Deze heb ik door gemeten (meting was goed) en toen weer aangesloten. Bij het aansluiten ben ik echter vergeten de 2 steek stekkertjes terug te steken waardoor deze bobine niet mee liep. Omdat ik hier pas later achter kwam wel gestart en toen liep de Blade wel gewoon. Nu werden de poorten van 1 en 4 wel "blaren op je vingertoppen" heet. 2 en 3 daar in tegen niet. (wat op zich logisch is omdat de bobine niet aangesloten is)
We hebben nu uit kunnen sluiten dat:
* de bobine's niet goed zijn. (eerste werden 2 en 3 wel warm en na mijn verkeerd aansluiten 1 en 4 ook)
* de bougies niet goed zijn (hebben gewoon vier vonken)
Kan het te maken hebben met hoe de bougiekabels zijn aangesloten op de bobine? (volgens mij krijgen 1 en 4 tegelijk een vonk en 2 en 3 toch ook?)
En hoe horen de steekstekkers op de bobine te zitten?
Ik heb een aansluiting die zwart is en een aansluiting die groen is op de bobine. Kabels zijn of zwart/wit of geel/groen en geel/blauw volgens mij.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag! Denk zelf nog dat het in het ding kan zitten voor de bobines. Ik weet alleen zo even daar de naam niet meer van.
Ik hoor graag van jullie!
Vandaag lid geworden van het forum en eigenlijk al een vraag. Weet niet of ik hem hier op de goede plek post maar denk dat hier wel de kennis zit die ik nodig heb.
Mocht hij toch ergens anders moeten komen dan hoor ik het graag.
Ik heb een CBR900 RR Fireblade staan uit '93 (SC28 dan volgens mij?)
Deze is van een vriend van mij. Hij leek volgens hem niet helemaal goed te lopen omdat de uitlaatbocht van cilinder 1 en 4 niet warm worden. De bochten van 2 en 3 juist wel weer.
Hij dacht dat het eerst kwam omdat hij de bougiekabels verkeerd had aangesloten op de rechter bobine.
Omdat ik hem verkeerd begrepen heb en dacht dat 2 en 3 niet lekker liepen heb ik me vooral gericht op de linker bobine. Deze heb ik door gemeten (meting was goed) en toen weer aangesloten. Bij het aansluiten ben ik echter vergeten de 2 steek stekkertjes terug te steken waardoor deze bobine niet mee liep. Omdat ik hier pas later achter kwam wel gestart en toen liep de Blade wel gewoon. Nu werden de poorten van 1 en 4 wel "blaren op je vingertoppen" heet. 2 en 3 daar in tegen niet. (wat op zich logisch is omdat de bobine niet aangesloten is)
We hebben nu uit kunnen sluiten dat:
* de bobine's niet goed zijn. (eerste werden 2 en 3 wel warm en na mijn verkeerd aansluiten 1 en 4 ook)
* de bougies niet goed zijn (hebben gewoon vier vonken)
Kan het te maken hebben met hoe de bougiekabels zijn aangesloten op de bobine? (volgens mij krijgen 1 en 4 tegelijk een vonk en 2 en 3 toch ook?)
En hoe horen de steekstekkers op de bobine te zitten?
Ik heb een aansluiting die zwart is en een aansluiting die groen is op de bobine. Kabels zijn of zwart/wit of geel/groen en geel/blauw volgens mij.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag! Denk zelf nog dat het in het ding kan zitten voor de bobines. Ik weet alleen zo even daar de naam niet meer van.
Ik hoor graag van jullie!