CBR 900 RR 2.0

13 mei 2016
46
0
34
Almere
#1
Hallo MF leden,

Aangezien ik bezig ben mijn Fireblade op te gaan knappen na wat schade te hebben opgelopen, dacht ik dat het misschien wel leuk was om dit te delen. Het gaat om een Honda Fireblade CBR 900 RR uit 1994.



Er zijn al enkele onderdelen besteld en onderweg mijn kant op:

  • Andere remset, dit aangezien een deel van mijn rempedaal is afgebroken
  • ABM Stuurombouwkit met alle toebehoren
  • Nieuwe radiateur

Wat er verder nog wordt besteld op korte termijn is:

  • Koso DB-01R+
  • Remvloeistof reservoir
  • Remvloeistof / Motorolie
  • Nieuwe banden

Nadat deze dingen zijn geplaatst kan ik denk ik weer een beetje rondrijden. Heb al ruim 5 weken niet meer kunnen rijden en er komen nog wat weekjes bij...

Planning is ook om er een CBR 600 RR '04 kont op te zetten en een andere uitlaat, maar dit even op de wachtlijst. Ook wil het zoveel mogelijk zelf aanpassen om op kosten te besparen. Ik kan dus altijd wel wat hulp gebruiken en hoor graag jullie ervaringen.
 

R900RR

Die hard MF'er
5 aug 2015
258
0
44
#4
Welkom

Weer is een blade
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Zelf ook al tijdje bezig met een blade uit 92
 
13 mei 2016
46
0
34
Almere
#10
Deze week wat spulletjes binnen gekregen...

2e hands remset - deze meteen volledig ontleed en het pedaaltje schoon gemaakt.



ABM stuurombouwkit - uiteraard kon ik niet wachten en heb vanavond mn oude stuur gedemonteerd en de nieuwe kroonplaat geplaatst. Morgen hopelijk weer verder..



Radiateur - wacht nog even met de montage hiervan. Ik wil namelijk nog wat nieuwe samco slangen er op zetten. Na 22 jaar mogen er wel nieuwe slangen op vind ik...



Remvloeistof reservoir - low budget reservoirtje, kijken of het wat is..



Wordt vervolgd...
 
13 mei 2016
46
0
34
Almere
#11
Het stuur zit erop..



Nu gaan we ons bezig houden met het stuur aankleden.. Kwam meteen al op een knelpunt.. Bij mn ombouwkit zaten 2 remleidingen, maar bij mijn huidige setup is dit met een T-splitsing. Is er ruimte om twee leidingen naast mijn rempomp te plaatsen, zodat ik twee aparte leidingen heb naar mn remklauwen? Iemand ervaring mee?

Ook toevallig iemand die een rempomp heeft liggen voor mijn CBR waar die vanaf wil? Zoals je kan zien is de mijne kapot, althans het deel dat naar het reservoir hoort te gaan... :(



Andere gaskabels moet ik ook nog even bestellen, de mijne zien er niet uit!

Verder heb ik mijn rempedaal ook weer gefixed, dus kan weer remmen met de achterkant :D



 

cupra4x4

MF veteraan
31 jan 2008
1.456
0
Huizen
#12
Ik heb mijn oude rempomp nog wel ergens liggen voor je gebruik hem toch niet meer aangezien ik er een radiale op heb zitten.

O ja de oude gaskabels heb ik ook nog over ;)
 
Laatst bewerkt:
13 mei 2016
46
0
34
Almere
#14
Ik heb mijn oude rempomp nog wel ergens liggen voor je gebruik hem toch niet meer aangezien ik er een radiale op heb zitten.

O ja de oude gaskabels heb ik ook nog over ;)
Laat me weten of je die onderdelen kan vinden dan neem ik ze graag van je over.. Stuur maar een Pb'tje :}

Je kan gewoon 2 remleidingen van boven naar beneden aansluiten. Heb ik ook zo gedaan.
Ok dat is mooi, zal ik binnenkort even naar kijken dan.. Bedankt voor de info! :)
 

Oerblade

MF veteraan
12 apr 2009
18.963
2
49
Bergschenhoek
#16
Deze week wat spulletjes binnen gekregen...

2e hands remset - deze meteen volledig ontleed en het pedaaltje schoon gemaakt.

[~afbeelding~]

ABM stuurombouwkit - uiteraard kon ik niet wachten en heb vanavond mn oude stuur gedemonteerd en de nieuwe kroonplaat geplaatst. Morgen hopelijk weer verder..

[~afbeelding~]

Radiateur - wacht nog even met de montage hiervan. Ik wil namelijk nog wat nieuwe samco slangen er op zetten. Na 22 jaar mogen er wel nieuwe slangen op vind ik...

[~afbeelding~]

Remvloeistof reservoir - low budget reservoirtje, kijken of het wat is..

[~afbeelding~]

Wordt vervolgd...
Dat potje doet het prima :Y

 

Luna

Die hard MF'er
7 feb 2008
618
0
47
Berkel en Rodenrijs
#18
Het stuur zit erop..

[~afbeelding~]

Nu gaan we ons bezig houden met het stuur aankleden.. Kwam meteen al op een knelpunt.. Bij mn ombouwkit zaten 2 remleidingen, maar bij mijn huidige setup is dit met een T-splitsing. Is er ruimte om twee leidingen naast mijn rempomp te plaatsen, zodat ik twee aparte leidingen heb naar mn remklauwen? Iemand ervaring mee?

Ook toevallig iemand die een rempomp heeft liggen voor mijn CBR waar die vanaf wil? Zoals je kan zien is de mijne kapot, althans het deel dat naar het reservoir hoort te gaan... :(

[~afbeelding~]

Andere gaskabels moet ik ook nog even bestellen, de mijne zien er niet uit!

Verder heb ik mijn rempedaal ook weer gefixed, dus kan weer remmen met de achterkant :D

[~afbeelding~]

[~afbeelding~]
Je kan gewoon twee remleidingen vanaf je pomp naar je remklauwen trekken, wel heb je dan een andere banjo nodig. Deze zijn gewoon te bestellen voor aansluiting dubbele remslang, wel heb je (uit mijn hoofd dan) 3 koperen sluit ringen nodig (om de boel dicht te krijgen en de slangen precies ten hoogte van de gaatjes te krijgen.

Als je de slangen nog niet hebt besteld is het mogelijk mooier om toch vanaf de pomp met 1 slang naar het T stuk te gaan en vanaf het T stuk naar je twee klauwen, persoonlijk vind ik dat wel mooier, je bent wel iets duurder uit.
 

R900RR

Die hard MF'er
5 aug 2015
258
0
44
#19
Heb het zo gedaan, laten vertellen dat dit beter zou remmen maar dat andere kan ook. Geen ervaring mee, moet alleen nog ff ander potje regelen.
 

R900RR

Die hard MF'er
5 aug 2015
258
0
44
#20
Trouwens ga je de bedrading nog omleggen?
Zie dat ze nu nog onderaan lopen.
Is stuk mooier binnenkant te leggen.
 
13 mei 2016
46
0
34
Almere
#21
Trouwens ga je de bedrading nog omleggen?
Zie dat ze nu nog onderaan lopen.
Is stuk mooier binnenkant te leggen.
Bedrading wil ik inderdaad verplaatsen, ziet er niet echt uit zo.. Zo had ik de motor overgenomen. Ik zag dat je bij de tank/kroonplaat ruimte hebt voor de bedrading. Dus moet ik tzt ook even naar kijken, aangezien de tank er toch nog af moet voor de gaskabels...

Remleidingen heb ik al, die kreeg ik bij mijn stuurkitje. Ik zal dan inderdaad ff een ander banjoboutje moeten scoren om de boel goed aan te sluiten..
 
13 mei 2016
46
0
34
Almere
#22
Heb weer t een en ander binnen gekregen en ben weer even een middagje aan de slag geweest. Heb de gaskabels vervangen, was wel een beetje een priegel werkje maar prima te doen. Ik heb alleen het idee dat het binnenwerk van de kabels iets te lang waardoor er een beetje speling op zit. Heeft iemand dit ook??!



De kabel zit niet lekker strak, iemand hier een oplossing voor of gewoon ander gaskabels bestellen? Heb ze bij "mpartz" besteld...

Ook ben ik niet helemaal tevreden over de plaatsing van de kabels. Heb het nu exact zoals als het eerst was geplaatst, maar bij de draai naar links trekken de kabels helemaal strak. Iemand een plaatje van zijn gaskabels of kabelwerk??



Zit er aan te denken om de gaskables over de kroonplaat te laten lopen onder het stuur door.. Ben benieuwd naar jullie antwoorden..
 
Laatst bewerkt:

rayke22

Die hard MF'er
16 okt 2005
655
1
olen
#23
Bij mij zaten de gaskabels zo :




Ik had in het begin een gelijkaardig probleem bij het volledig draaien naar rechts , afstelling van de gaskabels nog wat bijgesteld aan de gasschuiven en het probleem was opgelost.

Hoop dat je er wat aan hebt...
 

Oerblade

MF veteraan
12 apr 2009
18.963
2
49
Bergschenhoek
#25
Heb weer t een en ander binnen gekregen en ben weer even een middagje aan de slag geweest. Heb de gaskabels vervangen, was wel een beetje een priegel werkje maar prima te doen. Ik heb alleen het idee dat het binnenwerk van de kabels iets te lang waardoor er een beetje speling op zit. Heeft iemand dit ook??!

[~afbeelding~]

De kabel zit niet lekker strak, iemand hier een oplossing voor of gewoon ander gaskabels bestellen? Heb ze bij "mpartz" besteld...

Ook ben ik niet helemaal tevreden over de plaatsing van de kabels. Heb het nu exact zoals als het eerst was geplaatst, maar bij de draai naar links trekken de kabels helemaal strak. Iemand een plaatje van zijn gaskabels of kabelwerk??

[~afbeelding~]

Zit er aan te denken om de gaskables over de kroonplaat te laten lopen onder het stuur door.. Ben benieuwd naar jullie antwoorden..
Paar berichten terug
 
Laatst bewerkt: