CBR 900 RR 2.0

Bij mij zaten de gaskabels zo :

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had in het begin een gelijkaardig probleem bij het volledig draaien naar rechts , afstelling van de gaskabels nog wat bijgesteld aan de gasschuiven en het probleem was opgelost.

Hoop dat je er wat aan hebt...

Nog even double check aan de afstelling van het weekend.

Heren, bedankt voor jullie reacties!!!
Zal er nog eens naar kijken in het weekend..
 
Het ligt er ook aan hoe breed je stuur is uiteraard. Maar ook de stand van de gashendel heeft nog al invloed, standaard stonden ze bij mij onderaan, heb ze zo gedraaid net zoals je bij Rayke ook ziet.
Gaat perfect op die manier, en ze lopen lekker soepel.
 
Afgelopen tijd nog het een en ander kunnen doen aan de blade.. Gaskabels lopen nu zoals op de foto. Heb meerdere opties geprobeerd, maar vond deze het meest lekker lopen met sturen.



Nieuwe radiateur is gister geplaatst. Oude was echt naar de kl*te..



Vanochtend kwam ik erachter dat ik een lekkage had.. Balen!!! Vanochtend dus weer in de weer geweest met wat teflon tape en het is opgelost.. Het was het boutje met het draadje eraan aan de onderkant.



Ook na twee maanden de motor weer ns gestart.. Deed het niet natuurlijk. Had hem wel al twee dagen aan de lader gezet. Wilde hem dus naar de zaak brengen bij mij achter. Motor van de paddock gehaald, achterwiel blokkeerde.. Paar keer heen en weer geduwd en toen rolde hij weer goed. Meteen ff geprobeerd te starten, probleem heb ik een keer eerder gehad, en ja hoor!!! Hij was weer gereanimeerd!!! Heerlijk geluid weer...!



Vandaag ook nog een nieuwe teller opgehaald, koso db-01r+. Zo moet het er allemaal een beetje uitzien...



Wat nu dus nog op de planning staat als eerst:

- draden/kabels netjes wegwerken
- koso teller plaatsen
- koplamp plaatsen
- remvloeistof bijvullen
- contactslot een net plekje geven
- andere grepen en knipperlichten bestellen

Na deze updates moet de motor weer een beetje rijdbaar zijn denk ik..
 
Contactslot kan je makkelijk verplaatsen, ik heb hem aan de rechter zijkant gezet, kabel is lang genoeg.
Verder goed bezig, je hebt nog ff wat werk, zou eerst je bedrading aan gaan pakken omleggen.

En zeker achterkant aanpakken, mooi voorbeeld waar je naar toe wild werken.
Blijf hier volgen
full
 
Contactslot kan je makkelijk verplaatsen, ik heb hem aan de rechter zijkant gezet, kabel is lang genoeg.
Verder goed bezig, je hebt nog ff wat werk, zou eerst je bedrading aan gaan pakken omleggen.

En zeker achterkant aanpakken, mooi voorbeeld waar je naar toe wild werken.
Blijf hier volgen [afbeelding]

Dat is inderdaad een mooi plekje. Heb het al vaker gezien. Momenteel zit daar mijn choke ook vast, dus even kijken of ik het netjes kan oplossen. Eerst nog even zorgen dat ik die bout uit mn oude kroonplaat kan verwijderen. Schroef zit muurvast en is dolgedraaid. Denk dat ik hem vanmiddag eruit slijp ofzo..
 
Dat is inderdaad een mooi plekje. Heb het al vaker gezien. Momenteel zit daar mijn choke ook vast, dus even kijken of ik het netjes kan oplossen. Eerst nog even zorgen dat ik die bout uit mn oude kroonplaat kan verwijderen. Schroef zit muurvast en is dolgedraaid. Denk dat ik hem vanmiddag eruit slijp ofzo..
Misschien even warm stoken dat helpt ook wel en met een tang verwijderen.
Zal wel rode loctide opzitten en dat zit muurvast.
 
Misschien even warm stoken dat helpt ook wel en met een tang verwijderen.
Zal wel rode loctide opzitten en dat zit muurvast.

Heb hem eruit geslepen. Nog bedankt voor de reactie!! Contactslot kan ik nu verplaatsen, heb alleen een iets langere bout nodig, dus daar nog even op zoek naar..

Kwam nog wel het een en ander aan slangen tegen waar ik mijn vraagtekens bij heb:

Ten eerste dit slangetje. Een kant gaat van onder naar mn benzinetank, maar voor de andere kant kan ik geen aansluiting vinden...



Wel vind ik dit. Het lijkt op een afgedopt slangetje (afdoppen dmv een schroef :? ). Weet iemand hier raad mee?



Het WPHB heeft mij ook nog niet geholpen...

Als 2e heb ik hier nog een slang (CARBURATEUR AIR VENT TUBE) waar ik nog geen aansluiting voor heb gevonden.. Ook met hulp van het WPHB komt ik er niet echt uit. Ik krijg ook tweee variaties..





Iemand de gouden tip?

Om het nog even af te maken, de huidige status



Lampje moet nog goed vastgezet worden en de draadjes nog gesoldeerd.



Ook nog niet helemaal tevreden over de stand van de teller en het enorme gat van het koplampscherm. B|
 
Afgedopt slangetje gebruik je als je je crabs wil afstellen.


Andere slang is als ik het goed heb de overloop van je tank. Bij mij loopt ie tussen het blok naar de onderkant straat toe.
 
Laat even weten als je die teller hebt aangesloten, en of dat allemaal beetje te doen is. Misschien mooi en makkelijk als je laat zien hoe je het aansluit.

Verder mooi om te volgen
 
Laat even weten als je die teller hebt aangesloten, en of dat allemaal beetje te doen is. Misschien mooi en makkelijk als je laat zien hoe je het aansluit.

Verder mooi om te volgen

Teller was tot mijn grote verbazing toch best eenvoudig. Teller werkt in principe al, behalve het brandstof gedeelte, dat zit niet op mijn blade.. En de snelheidsmeter zit er nog niet aan. Ik zal wel een keer een schematje kunnen neerzetten voor de aansluiting vd kleuren. Altijd handig, scheelt weer wat zoekwerk..
 
Teller was tot mijn grote verbazing toch best eenvoudig. Teller werkt in principe al, behalve het brandstof gedeelte, dat zit niet op mijn blade.. En de snelheidsmeter zit er nog niet aan. Ik zal wel een keer een schematje kunnen neerzetten voor de aansluiting vd kleuren. Altijd handig, scheelt weer wat zoekwerk..

Graag maar schema zou helemaal top zijn.
 
Vandaag weer een klein beetje aan de blade gewerkt. Had vandaag de remolie op het programma staan. Met een beetje gepruts en gedoe uiteindelijk toch geslaagd. Ach ja... eens moet de eerste keer zijn, tweede keer gaat vast beter! Ondertussen ook een pakketje binnengekregen met mn spiegels en einddoppen. Meteen gemonteerd uiteraard.. Hier een plaatje van voor de facelift en na de facelift.



Ook mn contactslot vast gezet. Ben niet helemaal tevreden, oogt een beetje vol allemaal.. Maar goed, heb het ieder geval een plekje gegeven.. Ik kan er overigens makkelijk bij met de sleutel, lijkt vanaf dit punt een beetje ver weg gestopt.



Was ook nog even aan het kijken voor de knipperlichten. Die moeten er ook nog op natuurlijk. Heb de oude knipperlichten er even bijgepakt. Dus wat denken jullie ervan????



Oh.. binnenkort zal ik even een net schema van de koso teller neerzetten.. Misschien handig voor degene die dit willen plaatsen binnenkort of in de planning hebben staan.

Nu we het toch over de teller hebben.. Ik wil de originele snelheidsmeter van koso met de magneetjes niet gebruiken. Ik wil dit met een converter doen van analoog naar digitaal met de originele snelheidsmeter van de blade. Deze ga ik binnenkort even bestellen. Ik hou jullie op de hoogte...
 
De converter van Koso werkt goed. Ik heb dezelfde combinatie op mijn blade gehad.
Afwijking tov Gps was nihil.
Door de overstap naar een 17inch velg ben ik uiteindelijk overgegaan op de magneten.
Dat werkt ook goed maar je zit dan met een kabel langs de veerpoot.
 
Voor degene die er behoefte aan hebben... Ikzelf had nog geen concrete how to van zo een teller gevonden voordat ik er aan begon. Mogelijk heeft iemand hier wat aan. Dus hier nog even het dradenschema van de koso db-01r+ op mijn cbr900rr sc28 '94



Ik heb de 2 stekkers losgeknipt die naar het originele dashboard gaan.. Uiteraard met een stukje draad over, zodat mocht het origineel weer er op komen ik exact weet welke draden waar zitten. De draden die ik nodig heb, heb ik aangesloten op de koso volgens de beschrijving. Ik heb uiteraard een schema van de cbr ff uitgeprint om het allemaal te bestuderen.



Voor de power van de koso heb ik de klemmetjes gebruikt die meegeleverd waren en deze op de draden van het contactslot gezet. Daar zitten drie draden waarvan je er twee nodig hebt. Ook plaats je de GROUND op je chassis. Zorg voor een ringetje op je kabeltje en plaats deze onder je boutje.



Voor je toerenteller heb je het blauwe meegeleverde koppelstukdraadje nodig die je tussen je originele stekker op de bobine en de bobine plaatst. Het andere uiteinde sluit je aan op je koso.

Voor de snelheidsmeter kan je gebruik maken van de meegeleverde kabel en magneten. Ik kies er voor om een anologe naar digitale converter te plaatsen om de originele snelheidsmeter te gebruiken.

Hopelijk heeft er iemand wat aan.. Vragen hoor ik wel als die er zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan