CBR 900 RR FIREBLADE 2001 aanschaffen

16 mrt 2009
13
0
beste mensen!!

ik sta op het punt om een honda cbr 900 rr van 2001 aan te schaffen.
nu ben ik zelf een gediplomeerde vrachtwagen monteur en weet ik wel wat puntjes waar ik moet op letten bij het aanschaffen.
maar heeft iemand toevallig nog wat tips en trics waar ik op moet letten bij het aanschaffen van deze motor?
voor de kenners hij heeft 31000 km gelopen wat nog best acceptabel is............
zelf heb ik net me yamaha fzr 1000 verkocht en ben toch alijd een honda fan geweest, heb alleen helaas niet zoveel ervaring met honda's
alvast bedankt voor jullie reacties!!!
greetz marco
 
bananeman,
bedankt voor je reactie.
ik had het al idd al geprobeerd in dat topic maar krijg geen antwoord????
vandaar dat ik dacht van probeer het eens hier miss dat er wel een honda fan tussen zit die me vraag zou willen beantwoorden.
maar toch bedankt voor de tip!!!!
greetz marco
 
Kijk gewoon naar de algehele staat van de motor, en natuurlijk onderhouds historie.
Hij heeft 31000 gelopen dus als het goed is moet is bij 24000 zijn laatste grote beurt hebben gehad.
Verder kan ik geen blade kwaaltje opnoemen behalve de spanningsregelaar en de nokaskettingspanner, maar ja daar valt ook weinig aan te zien, je kan wel vragen of de spanner al een keer is vervangen. Een spanner kost 38 euro volgens mij dus daar loop je ook niet op leeg.
Ik heb zelf ook een 2001 fireblade met 63000km en het rijd nog als nieuw, nooit noemenswaardige problemen gehad. :Y
 
Dingen gaan nooit kapot 8-) onverwoestbare blade power!

Keertje op rijden gewoon... ff horen hoe ie koud start, en als ie tijdens het rijden geen rateltjes heeft of niet raar schakelt of weet ik het wat, dan kan je er gewoon van uit gaan dat het een goede motor is.

Check bandenprofiel en de staat van de ketting+tandwielen.
Er zijn behalve de spanningsregelaar geen bekende 929 kwaaltjes. Dat spannertje is voornamelijk voor de 600 honda's. Ze zijn bij een 929 alleen lastig te vervangen, want je komt er praktisch niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Er is wel ooit een terugroepactie geweest voor de sc44, naast de bekende honda kwaaltjes en de algemenen puntjes van aandacht zijn er volgens mij geen specifieke zaken waar je op moet letten.

De 929 is een heerlijke fiets :D! Heb er nu sinds kort een andere tandwielverhouding op, -1/+1, is wat mij betreft wel een aanrader. Ding trekt nu echt als een lier en in hele lage toeren loopt ie ook lekker soepel.
 
Goede keuze! Erg fijne fiets. Heb een paar weken geleden een blade uit 2001 aangeschaft. Heb toendertijd ook met dezelfde vraag gezeten. Naast de spanningsregelaar volgens mij geen noemenswaardige problemen. Die kilometerstand is ook geen probleem. Heb me laten vertellen dat een goed onderhouden blade probleemloos 100.000 km kan lopen.
 
Laatst bewerkt:
hellow luitjes!!
ik wil jullie bij deze even van harte bedanken voor jullie reacties!!
super tof!
ga morgen naar de blade kijken kan niet wachten hahah :)
zo gauw ik er de trotse eigenaar van ben post ik wel een paar pics mag de jury ook even keuren :D
mensen bedankt voor de adviezen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan