CBR 900 RR Fireblade mijn nieuwe aanwinst met wat werk

bramschaap

Die hard MF'er
3 jun 2009
331
6
Utrecht
Hallo allemaal

Ik ben een 22 jarige student uit Utrecht heb hopelijk over 3 weken mijn rijbewijs dan ga ik afrijden. Heb een beetje voorbarig toch alvast maar een motor gekocht. En jawel het is een heuse fireblade.

Het plan was een blade zoeken die alleen wat optische klachten heeft want spuiten en plamuren vind ik prima! Hij heeft een nieuwe zei kuip en een nieuwe topkuip nodig verder moet de uitlaat gelast en dan de zadels op nieuw bekleden dan is het zo'n beetje klaar.

Als iemand leuke ideen of tips heeft laat maar komen!! Heel saai maar zelf vind ik dat hij gewoon hoogglans zwart moet worden met wat witte honda stickers en een kleine rode sticker en misch rode rim striping.

Kortom alle mooie ideen zijn welkom!!

Groeten Bram

de fotos mogen natuurlijk niet ontbreken:

931724788_6_E0Ob.jpeg


931724837_6_nGI6.jpeg


931724842_6_Ot8y.jpeg


full


935514674_6_Dkvb.jpeg


935514687_6_8PEM.jpeg


935514720_6_YtK8.jpeg


935514736_6_ZzFp.jpeg


1001002387_6_xDO_.jpeg


1001002610_6_vTtL.jpeg


1001002768_6_x4Bh.jpeg


1001002869_6_RDZV.jpeg


1001002902_6_MlVO.jpeg


1001002928_6_m6HK.jpeg


1001002967_6_UhYa.jpeg


1001003507_6_XMtN.jpeg


1001003586_6_m0Uu.jpeg


1001003804_6_p6bR.jpeg


1001003716_6_0RLr.jpeg


Hier een paar fotos van de zo goed als nieuwe velgen:

GroteFoto-QO3JRKM4.jpg


GroteFoto-NDKOPLAL.jpg


GroteFoto-F7NOIRQQ.jpg


GroteFoto-X7XRXADK.jpg


GroteFoto-7CEWXBKX.jpg




Webshop tips tot nu toe:

http://stores.ebay.com/bike-z

Lag binnen 3 dagen netjes in de bus voor een hele goede prijs en een goede service

www.motorsticker.nl

Het zelfde verhaal

Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Ik ben een 22 jarige student uit Utrecht heb hopelijk over 3 weken mijn rijbewijs dan ga ik afrijden. Heb een beetje voorbarig toch alvast maar een motor gekocht. En jawel het is een heuse fireblade.

Het plan was een blade zoeken die alleen wat optische klachten heeft want spuiten en plamuren vind ik prima! Hij heeft een nieuwe zei kuip en een nieuwe topkuip nodig verder moet de uitlaat gelast en dan is het zo'n beetje klaar.

Als iemand leuke ideen of tips heeft laat maar komen!! Heel saai maar zelf vind ik dat hij gewoon hoogglans zwart moet worden met wat witte honda stickers en een kleine rode sticker en misch rode rim striping.

Kortom alle mooie ideen zijn welkom!!

Groeten Bram

de fotos mogen natuurlijk niet ontbreken:



[afbeelding]

Leuk projectje. Motor ziet er niet al te best onderhouden uit. Voordat je ermee de weg op gaat zou ik alles even nakijken. Tsja zwart, eigenlijks nooit fout. Suc6 ermee.
:W
 
Nee er is niet goed mee omgegaan zoals je ziet hahaha. Zijn nieuwe baasje zal zuiniger zijn
 
Laatst bewerkt:
Leuke project heb je, en zekers goede motor uit gekozen.
De fireblade natuurlijk :} :} :}

Maar zal het idd helemaal naar kijken, dat het frame niet krom is, en het blok 100% is.
Je kunt er zeker een leuke streetfighter project van maken.
Dan hoef je er niet super veel aan te veranderen kwa kuip werk.

Succes met je project.
 
ja klopt hij moet wel recht zijn en ik hoop dat het blok nog wat jaartjes mee gaat. Gelukkig is het een Honda haha die gaan wel lang mee!

Over een streetfighter project gesproken. Ik heb er wel over nagedacht maar ik wil graag een kuip voor op de snelweg en ik vind hem orgineel super mooi dus daar wil ik niks aan veranderen.
Hij wordt dus weer helemaal orgineel behalve dan de kleur. Eigenlijk wil ik gewoon een motor met alle kuipen erop omdat ik dat persoonlijk het mooiste vind. Ik heb het niet zo op al die half afgemaakte streetfighters, kap eraf klein kapje erop spuiten en klaar is kees. Net als al die oude gsx en dat is echt wel heel erg afgezaagd. Als ik een mooi project wil dan zou ik altijd nog voor een cafe racer gaan met een mooi moto guzzi v blok.


Bedankt voor al jullie interesse en ik zet er een foto op als hij af is!!
 
ja klopt hij moet wel recht zijn en ik hoop dat het blok nog wat jaartjes mee gaat. Gelukkig is het een Honda haha die gaan wel lang mee!

Over een streetfighter project gesproken. Ik heb er wel over nagedacht maar ik wil graag een kuip voor op de snelweg en ik vind hem orgineel super mooi dus daar wil ik niks aan veranderen.
Hij wordt dus weer helemaal orgineel behalve dan de kleur. Eigenlijk wil ik gewoon een motor met alle kuipen erop omdat ik dat persoonlijk het mooiste vind. Ik heb het niet zo op al die half afgemaakte streetfighters, kap eraf klein kapje erop spuiten en klaar is kees. Net als al die oude gsx en dat is echt wel heel erg afgezaagd. Als ik een mooi project wil dan zou ik altijd nog voor een cafe racer gaan met een mooi moto guzzi v blok.


Bedankt voor al jullie interesse en ik zet er een foto op als hij af is!!


honda blokken gaan op zich jaren mee, als ze goed onderhouden zijn.

Succes met het opknappen van de blade, en we zien de foto wel over een jaar _O- _O- _O-
 
Stond een kuip te koop op MP voor 100 euro het is alleen wel van een sc28

Dat zijn dan weer wel de mooiste *O* *O*

Leuk projectje.....veel plezier met opknappen.....en zodra je je kaartje hebt, veel plezier met rijden.....

Heb nog een setje stoere 320mm remschijven te koop voor een SC33....is wel een aardig idee als je er een fighter van maakt :Y
 
dit is ook een sc28 maar dan met een nieuw kontje. Dus die kap komt mij wel goed uit!!
Ik hoop sneller klaar te zijn het liefst een paar maandjes. Na de zomervakantie moet hij zoiezo af zijn haha.
 
dit is ook een sc28 maar dan met een nieuw kontje. Dus die kap komt mij wel goed uit!!
Ik hoop sneller klaar te zijn het liefst een paar maandjes. Na de zomervakantie moet hij zoiezo af zijn haha.


we zullen het gaan zien bram.
Kijken als je het optijd af krijgt. maar tip. Doe het lekker rustig aan, en ga niet haasten.
Dan krijg je het tenminste in 1x goed verplaats e snel gaan.
 
Hij verkoopt het alleen in een keer voor 100 euro jammer genoeg zit ik daar niet echt op te wachten aangezien ik al een nieuw achterkontje heb en het de oude voorkuip is met de ronde koplampen. Maar bedankt voor de tip in iedergeval!
 
trouwens als iemand weet wat voor een merk uitlaat dit is ??? Ik zelf heb geen flauw benul haha nooit eerder gezien dit model
 
Heb ik ook nog zien staan, leuk voor een fighter-project, is dat mijn portemonnee ff geen zin had om zich te laten zien.

Je had je ook al in het 900 topic laten zien, maar iig welkom en succes met je project :]
 
Als je op ebay.com zoekt naar kuipwerk (faring) voor de fireblade dan kan je voor ongeveer $ 250,- een geheel nieuwe kuipset bestellen. Wel exclusief verzendkosten en invoerrechten. Weet niet wat dat kost. Over de kwaliteit van het geleverde kuipwerk kan ik ook niks vertellen, misschien hebben andere mensen daar ervaring mee.
Maar dan kan je wellicht voor een leuke prijsje de motor opknappen.

succes ermee.
 
Als je op ebay.com zoekt naar kuipwerk (faring) voor de fireblade dan kan je voor ongeveer $ 250,- een geheel nieuwe kuipset bestellen. Wel exclusief verzendkosten en invoerrechten. Weet niet wat dat kost. Over de kwaliteit van het geleverde kuipwerk kan ik ook niks vertellen, misschien hebben andere mensen daar ervaring mee.
Maar dan kan je wellicht voor een leuke prijsje de motor opknappen.

succes ermee.


Ebay is ook zeker een goede optie om wat te kopen, maar denk wel naar over de verzendkosten. Hier in ons kikkerlandje ben je niet veel kwijt aan verzendkosten, maar in Duitsland zit je al gouw op zoon 20 euro. Maar engeland ben je ongeveer ook het zelfde kwijt. Ik heb heb redelijk vaak wat gekocht via Ebay en dat is goed bevallen. Maar ik zou dan wel betalen via www.paypal.nl dan ben je beschermt tot aankoop van 200 euro. Het betaald super gemakkelijk en snel en vertrouwt. dit is maar een kleine tip, maar hoef je niet perse te doen. Maar het is zeker wel verstandig
 
Als je op ebay.com zoekt naar kuipwerk (faring) voor de fireblade dan kan je voor ongeveer $ 250,- een geheel nieuwe kuipset bestellen. Wel exclusief verzendkosten en invoerrechten. Weet niet wat dat kost. Over de kwaliteit van het geleverde kuipwerk kan ik ook niks vertellen, misschien hebben andere mensen daar ervaring mee.
Maar dan kan je wellicht voor een leuke prijsje de motor opknappen.

succes ermee.

Invoerrechten en BTW over een kuipset is 2,5% IR en 19%BTW.....dus dan kun je zelf uitrekenen wat er bij komt....(wordt wel berekend over de totaalprijs, dus incl. verzend- en verzekeringskosten)

Je kan ook eens contact opnemen met HEMO motoren in Hekelingen, die heeft ook een mooi adresje voor kuipsets....kun je in elke gewenste kleur krijgen, eigen ontwerp is mogelijk en ook allerlei kleuren carbon.....Hoorde voor een complete replica-kuipset (excl. tank) bedragen rond de 600 euro...
 
Hallo allemaal. Update: Ik twijfel of ik een volledige kuipset uit china moet bestellen bestickerd en al of dat ik 2 losse nieuwe kuipen moet kopen en alles zelf spuiten! Ik kom er niet uit maar neig toch naar het zelf spuiten.

Wie of wie heeft de gouden tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan