CBR 900 RR (SC28) ander kontje?

1983KENNYZ

MF'er
14 jul 2020
179
34
Merksem, Antwerpen
Goedemorgen,

Mijn naam is Kenny, en ben woonachtig te België (Noord Antwerpen). Vooralsnog 37 jaar jong of oud en ben terzelfdertijd eigenaar van een Honda Fireblade model SC28 uit de illustere tijd van 1995.


IMG_20200809_112250_2.jpg


Echter worstel ik al even met een vraag waar ik tot dusver geen éénduidig antwoord over heb kunnen vinden, dus misschien kan een mede forum man of vrouw mij hierin uitsluitsel geven? De motor heeft dus een duo zit achteraan voor de medemens, maar persoonlijk vind ik dit niet echt bijzonder mooi.

Mijn eerste ingeving was om dit te overtrekken met wit leder wat me dus wel mooier lijkt of... bestaan er inmiddels duo seat plastic covers voor dit model? (Ben ze namelijk nog niet tegengekomen). De volgende stap zou eventueel een volledig ander kontje monteren van een later model CBR, maar geen idee of deze zonder issues gaan passen ???

Alvast op voorhand dank aan allen!
 

Bijlagen

  • IMG_20200809_112250_2.jpg
    IMG_20200809_112250_2.jpg
    550,2 KB · Weergaven: 9
Die covers bestaan, af en toe zie ik ze voorbijkomen (2e hands of ebay). Is wel een mooie toevoeging. Ander kontje heb ik ook wel gezien, met de uitlaat erin verwerkt bijvoorbeeld. Maar in mijn ogen heb je een supermooie en nette motor en ver der als een seat cover zou ik echt niet gaan. Het Is een wat oudere motor maar het ontwerp klopt nu, maar je vroeg niet om mijn mening ;)
 
Zo één die het duozitje vervangt is het mooiste en simpelste (zie hierboven).
Modellen die je over het zitje moet monteren steken omhoog boven het kontje.
Heel veel keuze ga je niet meer hebben denk ik,de motor is intussen zo oud dat de meeste fabrikanten die al lang niet meer maken.
Een complete andere kont van een ander model kan ook,als je echt handig bent en bereid bent het subframe te verzagen en te lassen.
Maar dat is feitelijk ook zonde voor een Fireblade die er nog zo mooi uit ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan