Cbr 929rr slaat soms af als hij warm is.

Blade929rr

MF'er
7 mrt 2007
85
16
Hallo vrienden,

Na een dagje heerlijk touren. Valt me iets op aan mijn motor hij slaat soms af bij lage toeren of bij het stoplicht als de motor goed warm is. Soms ploft hij een beetje als hij stationair loopt. Alsof hij een vonk over slaat. Ik denk zelf aan de bougies. Of is het misschien iets anders? De motor rijdt verder super genoeg vermogen en stottert niet. De motor heeft wel een power commander, k&n luchtfilter en een laser uitlaat systeem vanaf het spruitstuk. Misschien dat het daar een verband mee heeft? Wat denken jullie? Alvast bedankt voor de reactie's!
 
Laatst bewerkt:
Kan het eens proberen idd hopelijk is het zo simpel.
Ik heb het geprobeerd maar hij blijft ploffen alsof er compressie ontsnapt. Zou er een bougie los kunnen zitten? Hopelijk hebben ze het schroefdraad niet dol gedraaid. Dan moet ik een andere cilinderkop. Maar niet te voorbarig misschien is hij gewoon niet voldoende aangedraaid ofzo. Heeft iemand zoiets al eerder meegemaakt?
 
Kijk eens of de dopjes op de tuutjes bij de inlaatkanalen/rubbers er nog opzitten, of niet gescheurd zijn.
Met de tuutjes bedoel ik de aansluitingen van de vacuümmeters om synchroon te stellen.
Verder kun je alle vacuumslangetjes nog op scheurtjes/breuken controleren.
 
Hallo vrienden,

Na een dagje heerlijk touren. Valt me iets op aan mijn motor hij slaat soms af bij lage toeren of bij het stoplicht als de motor goed warm is. Soms ploft hij een beetje als hij stationair loopt. Alsof hij een vonk over slaat. Ik denk zelf aan de bougies. Of is het misschien iets anders? De motor rijdt verder super genoeg vermogen en stottert niet. De motor heeft een power commander, k&n luchtfilter en een laser uitlaat systeem vanaf het spruitstuk. Wat denken jullie? Alvast bedankt voor de reactie's!
🤔
 
Kijk eens of de dopjes op de tuutjes bij de inlaatkanalen/rubbers er nog opzitten, of niet gescheurd zijn.
Met de tuutjes bedoel ik de aansluitingen van de vacuümmeters om synchroon te stellen.
Verder kun je alle vacuumslangetjes nog op scheurtjes/breuken controleren.
Waar zitten die wat je zegt tuutjes ongeveer? Ik zal alsvast naar de slangetjes kijken. 👍
 
Kijk eens of de dopjes op de tuutjes bij de inlaatkanalen/rubbers er nog opzitten, of niet gescheurd zijn.
Met de tuutjes bedoel ik de aansluitingen van de vacuümmeters om synchroon te stellen.
Verder kun je alle vacuumslangetjes nog op scheurtjes/breuken controleren.
Maar het is een injectie geen carburateur. Als ik me niet vergist hoef je die niet synchroon te zetten. Of heb ik het mis?
 
Maar het is een injectie geen carburateur. Als ik me niet vergist hoef je die niet synchroon te zetten. Of heb ik het mis?
Dat heb je mis,
Mijn (oudere) fireblade vertoonde, zoals ik het lees, dezelfde symptomen. Na wat zoekken lag er 1 rubber dopje af, gewoon verloren denk ik.
De aansluitingen zitten normaal gesproken voor de gasklephuizen bijna tegen de kop aan.
Dus net voorbij het inlaatrubber dat tussen de gasklephuis en de cilinder kop inzit.
Een werkplaats handboek daownloaden zou ook wel handig zijn trouwens.
 
Dat heb je mis,
Mijn (oudere) fireblade vertoonde, zoals ik het lees, dezelfde symptomen. Na wat zoekken lag er 1 rubber dopje af, gewoon verloren denk ik.
De aansluitingen zitten normaal gesproken voor de gasklephuizen bijna tegen de kop aan.
Dus net voorbij het inlaatrubber dat tussen de gasklephuis en de cilinder kop inzit.
Een werkplaats handboek daownloaden zou ook wel handig zijn trouwens.
Ok super tip ik ga morgen direct kijken. Heb een Haynes werkplaats handboek. Ga er direct even in kijken of ik alvast kan vinden wat je bedoeld.
 
Dat heb je mis,
Mijn (oudere) fireblade vertoonde, zoals ik het lees, dezelfde symptomen. Na wat zoekken lag er 1 rubber dopje af, gewoon verloren denk ik.
De aansluitingen zitten normaal gesproken voor de gasklephuizen bijna tegen de kop aan.
Dus net voorbij het inlaatrubber dat tussen de gasklephuis en de cilinder kop inzit.
Een werkplaats handboek daownloaden zou ook wel handig zijn trouwens.
Heb het nagekeken maar alles zit naar behoren geen scheurtjes en er mist niks.
Ik zag wel dat 2 rubbers van het inlaatspruitstuk een beetje lekken. IMG_20210224_173708.jpg
Bij de andere cilinders is het droog
IMG_20210224_173726.jpg
Zal het daaraan kunnen liggen?Ik probeer het eens een beetje te draaien. Als dat niet werkt haal ik het spruitstuk er vanaf.
 
Dat zou zomaar eens kunnen dat dat een oorzaak is van het uitvallen ervan.
Dit dichten met vulkaniserende tape oid om te testen.
Test voor de zekerheid ook je laadcircuit of dat nog in orde is, geeft ook klachten met uitvallen.
 
Dat zou zomaar eens kunnen dat dat een oorzaak is van het uitvallen ervan.
Dit dichten met vulkaniserende tape oid om te testen.
Test voor de zekerheid ook je laadcircuit of dat nog in orde is, geeft ook klachten met uitvallen.
Bedankt voor je bericht. Ik ben er net achter gekomen dat alle klemmen los zitten die kan ik met de hand aandraaien. IMG_20210225_171737.jpgDenk dat het los getrilt is. Ik ga het gasklephuis er toch maar eens helemaal vanaf halen en alles goed reinigen en nakijken en ook maar eens kijken of de boel synchroon staat. Nu ik toch bezig ben kan ik ook eens de klepspeling controleren. Ik zal regelmatig wat foto's en bevindingen delen.
 
Laatst bewerkt:
Nou heb het gaskleppenhuis eraf. Die zitten nog behoorlijk vast die dingen. Maargoed, het valt me op dat hij erg vervuild is. Wat kan ik het beste gebruiken om het schoon te krijgen? Volgens het handboek mag ik niet te hardnekkige middelen gebruiken omdat er een beschermlaag op zou zitten.IMG_20210228_181156.jpg IMG_20210228_181402.jpgIMG_20210228_181555.jpg
Verder zijn de rubbers niet kapot maar best wel hard. Is het raadzaam ze te vervangen of zou goed aandraaien voldoende zijn? IMG_20210228_181412.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20210228_181555.jpg
    IMG_20210228_181555.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 3
Iemand ervaring met het gasklephuis reinigen. Zonder de coating te verwijderen? Ik dacht zelf aan rem reiniger op een doekje en dan erlangsaf vegen. Als er betere alternatieve zijn hoor ik het graag. Bij voorbaat dank.
 
Ik zag wel dat 2 rubbers van het inlaatspruitstuk een beetje lekken
Daar heb je hoogstwaarschijnlijk je probleem in de startpost al te pakken. Valse lucht zorgt altijd voor stationair problemen. Vaak overigens dan te hoog stationair, maar ik vind deze lekkende inlaatrubbers een goede verdachte, zeker in combinatie met de losse aandraai-bouten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan