CBR blijft op grootlicht staan

929-2000

Rookie
1 jul 2019
24
7
Gisteren een nieuwe motor opgehaald, een 2000 CBR 929. Nu kwam ik er thuis achter dat als ik m op dimlicht zet het grootlicht aanstaat, en dit niet uit gaat als ik op de schakelaar druk.
Is dit zoiets simpels als een schakelaar die blijft hangen of kan er een andere oorzaak zijn? Mvg
 
We gaan het lezen zodra @929-2000 tijd heeft gehad om ernaar te kijken :Y
Yep. Buiten wat mag en moet (de weg is toch al één hele grote kermisverlichting) meende ik dat op het fotootje de middenste niet brandde, dat doet die dus ogenschijnlijk wel. Dat ondermijnt mijn bewering van de seinlichtschakelaar.
 
Die schakelaar is nogal gevoelig. Die knop zelf is een klein wit delicaat blokje die in de zwarte stuurschakelaar zit. Let op bij het uit elkaar halen dat het witte blokje niet uit elkaar knalt. Daar zit een veertje in en bij mij was dat witte blokje enigszins overleden dus bij het verwijderen van dat blokje uit de stuurschakelaar koos dat veertje het luchtruim.
 
Ik denk dat je het binnenwerk van de schakelaar moet schoonmaken. Ik vermoed dat de knop wel beweegt, maar het contact vast zit in aangekoekte opgedroogde 20 jaar oude WD40 plakresten.
 
Gezien het feit dat het omschakelen naar grootlicht alleen de grootlichtlampen bijschakelt en seinlicht dat ook doet zou het zomaar in allebei de schakelaars kunnen zitten.
Heb jij een 929rr staan om te checken?

Ik heb dat namelijk net gedaan voordat ik mijn reactie gaf ;)
Kan jij eens kijken of bij licht uit met het bedienen van de seinlichtschakelaar dimlicht ook mee gaat???
.
 
Laatst bewerkt:
grafiet geleidt electiciteit, niet gebuiken bij printplaten en "gevoelige electrische componenten", een beetje grafietolie in een eenvoudige kantelschakelaar is geen probleem, bevordert goed contact maken
 
grafiet geleidt electiciteit, niet gebuiken bij printplaten en "gevoelige electrische componenten", een beetje grafietolie in een eenvoudige kantelschakelaar is geen probleem, bevordert goed contact maken
Ga je gang maar.. Ik hoef er niet mee weg. Grafiet bevordert niks contact. Grafiet is voor sloten en kluizen.
Het enige wat er bij mij in zou komen is contactspray omdat dat reinigt, smeert en NIET geleidt, maar ik weet bijna zeker dat TS dat niet voorhanden heeft. Dan is WD40 de meest dichbijliggende benadering
 
Ga je gang maar.. Ik hoef er niet mee weg. Grafiet bevordert niks contact. Grafiet is voor sloten en kluizen.
Het enige wat er bij mij in zou komen is contactspray omdat dat reinigt, smeert en NIET geleidt, maar ik weet bijna zeker dat TS dat niet voorhanden heeft. Dan is WD40 de meest dichbijliggende benadering

Als het goed is heb ik daar een flesje van staan, zal t gelijk eens inspuiten. 👍
 
Wat hebben jullie allemaal een geduld zeg, ik had dat ding allang uit elkaar op tafel liggen!
Bijna alle problemen met schakelaars die ik heb gehad waren met wat schoonmaken, opschuren en/of invetten opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Terug
Bovenaan Onderaan