CBR examens complot

ikzelf heb vorig jaar november mijn rijbewijs gehaald!!heb nog nooit zo slecht gereden(ja de eerste lessen)en ben toch geslaagd!moest alleen beloven dat ik niet gelijk op een racer ging rijden want het was middelmatig mijn rijstijl.(thuis gelijk op de racer gestapt)

geloof echt niet in een complot want dan hadden ze me zeker laten zakken :( .Had het dan namelijk zelf heel terecht gevonden :Y


greetz
*D

Vlak voordat jij aan de beurt was hadden ze net het percentage gehaald van die dag die ze zouden laten zakken. Dus hoe je ook rijden zou, slagen zou je...mazzelpik.



:+
 
een commerciele stichting die zelf mot controleren of je goed rijdt, en zelf rijker van wordt als ze je laten zakken (en sluitpost op de begroting zelf kan bepalen).. kan dat goed gaan ???????????? :?

vlgs mij is dat vragen om problemen B|
 
GEFELICITEERD *D ik heb mijne gister ook gedaan en gehaald *O* Viel me sowieso al op dat de meeste die klagen en zeggen dat het een complot is vaak zelf gezakt zijn. Vaak is t moeilijk om de schuld bij jezelf te leggen ;)

het valt mij op dat mensen die geslaagd zijn vaak zeggen wat jij zegt :+

ik denk trouwens niet zozeer aan een complot, maar ik vind wel dat het CBR niet commercieel zou moeten zijn en dat je heel erg afhankelijk bent van een subjectieve examinator. Het probleem is dat je enorm aan je zelf gaat twijfelen als je steeds zakt terwijl je weet dat je goed kan rijden. Zenuwen en fouten van andere weggebruikers kunnen ook aardig de boel verzieken. Zeker als er van die idioten op de weg rijden als hier in Rijswijk en helemaal op het prins clausplein. Zoveel koekblikkers die gewoon NIET kunnen invoegen of uitvoegen en je dan vervolgens klemrijden of wegdrukken :X

Ja en als je dan dus moet remmen dan ben je de lul, want daar zak je op. ;(
 
Ik heb een tijd geleden ergens eens vernomen dat men per examinator bekijkt hoe hij scoort. Slaagt bijv. normaliter 50% van de kandidaten bij hem de eerste keer en heeft hij over een bepaalde periode plots een piek van zeg 60%, dan zal men deze examinator een tijdje in de gaten gaan houden. Is het toeval, dan so be it. Issie echter te 'makkelijk' aan het worden dan zal hij wat kritischer moeten gaan beoordelen tot hij weer op zijn normale gemiddelde zit.

Of het waar is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er imo veel te veel huilies zijn die hun zakken te makkelijk aan het CBR wijten ipv echt serieus kritisch naar hun eigen rijstijl te durven/ willen kijken.

Wat mij heeft geholpen, zowel bij het halen van mijn B destijds als pas geleden mijn A is om heel simpel te denken 'wat een ander kan, kan ik ook' (in 1 keer slagen dus) en/ of denken 'zakken is geen optie'.

Worked for me.

Moet er wel even bij zeggen dat imo het behalen van je A ongeveer 5 keer moeilijker is als je B halen. En terecht.
 
tja voor mij werkte het iets anders. Bij motor was het gewoonweg rijden. Ik had goed les gehad en wist waar ik op moest letten, dus was het "gewoon doen". En niet de fout maken om het te zien als een kunstje :" wat wil de examinator zien....". maar "Hoe rij ik het beste..."

Bij de auto ben ik daadwerkelijk 1x figuurlijk gen**id door de examinator. Hij liet mij een bochtje achteruit maken bij een heg. Hij had vrij zicht, ik niet. Hij trapte op de rem omdat hij iets kon zien. Ik kon niets zien. Was het de schuld van het CBR omdat ik nummer zoveel was? Of was het omdat de examinator een enorme **kel met een slechte dag was? Het interesseert me geen moer meer, want ik heb het inmiddels.
 
Ik heb een tijd geleden ergens eens vernomen dat men per examinator bekijkt hoe hij scoort. Slaagt bijv. normaliter 50% van de kandidaten bij hem de eerste keer en heeft hij over een bepaalde periode plots een piek van zeg 60%, dan zal men deze examinator een tijdje in de gaten gaan houden. Is het toeval, dan so be it. Issie echter te 'makkelijk' aan het worden dan zal hij wat kritischer moeten gaan beoordelen tot hij weer op zijn normale gemiddelde zit.
:^

Ik denk niet dat dat het gemiddelde is. Het is gewoonweg mensenwerk. Mensen hebben gevoelens, die hun objectiviteit beinvloeden. Als iemand daardoor te soft wordt en grove fouten maakt, dan moet je daar toch eens je twijfels bij gaan trekken. Laten we eerlijk zijn: er zijn al genoeg mensen op de weg, die eigenlijk niet hadden moeten slagen... lees alle "ik had een ongeluk" en "wat een oenen op de weg" topics....

Ik ga ervan uit, dat het CBR hetzelfde zal doen bij iemand die bovengemiddeld scoort op het aantal gezakte studenten. Je kunt iemand alleen beoordelen op feiten, da's waarom je dan indicatoren moet hebben... en ik ken geen andere indicator, dan het slagingspercentage voor een examinator :? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan