cbr fireblade 1997 sc33 ratel....

fuerblade

Rookie
23 jul 2017
25
0
goedendag, mijn naam is max en nieuw op dit forum en natuurlijk meteen aan het vragen naar advies.
Blade aangeschaft, alles leek in orde tot me pas naar een paar dagen een rommelig geluid opviel bij stationair lopen...koppeling intrekken en het verdwijnt min of meer.
Niet echt opgevallen tijdens rijden maar heb de blade pas net en ligt nu dus uit elkaar.
Ben zeker niet onbekend met werken aan motoren, en ging dus uit van een versleten korf.
Alles eruit, natuurlijk wat gebroken ondertussen...grrr, maar korf viel wel mee, platen en veren zitten beide onder het limiet dus deze worden vervangen, en nu vraag ik mij dus af of het geluid van de veren in de korf afkwam....zitten een aantal veren in de buiten korf verwerkt aan de achterkant van de korf waar het tandwiel zit, en heb hier jaren terug wel eens wat over gelezen? met de korf los in mijn hand schudden de veren ook heen en weer?
Volgende wat ook niet terug komt in het wp boek....mag er nul , nul spelling zitten of klopt het dat ik de naaldlager een beetje kan bewegen de naaldlager in de buitenkorf bedoel ik......de naalden in het lager huis bewegen iets in de lengte....minimaal maar ik kan ze iets bewegen. Weet iemand dit? lager loopt verder soepel
Nokkenasketting spanner is nagekeken en werkt prima....ketting staat ook goed strak, dus daar hoef ik het niet te zoeken.
Heb veel gezocht naar mensen met dezelfde rammel en kan natuurlijk ook een blade geluidje zijn, maar ik mag aannemen dat er hier genoeg blade rijders zijn die hopelijk mij een tip kunnen geven in de tijd dat ik moet wachten tot al mijn onderdelen binnen zijn.
Alvast bedankt.
 
Vaak zit er wel wat speling op de koppeling. Synchroniseren kan het rammelen dat je hoort vaak wel laten verdwijnen, ik had vroeger een cb, die ook rammelde op de koppeling. Na synchroniseren was de rammel een tijd weg.
 
Je hebt t net.
Geluidje.
Open maken.
Vervangen.

Dan vragen wat t kan zijn.

Niet echt de reguliere volgorde.


Is het probleem er nu nog?
 
Je hebt t net.
Geluidje.
Open maken.
Vervangen.

Dan vragen wat t kan zijn.

Niet echt de reguliere volgorde.


Is het probleem er nu nog?

Tja, gelijk open maar, was ook niet mijn insteek toen ik de motor kocht, maar ging uit van een ingeslagen korf, en ff een koppeling open en dicht maken om het 100% zeker te weten, is het werk niet en zo had ik alvast een korf kunnen gaan zoeken.
Als het dan blijkt dat er amper sporen zijn dan moet je het verder zoeken....maar al met al ben ik er wel gelijk achter dat zowel de platen als veren dik onder het service limiet zitten.
en dat was me geheel nog niet opgevallen met rijden.....is het verholpen vroeg je ook....
nee, ik was natuurlijk zo dom om een 2 poots koppelingsklem/houder te gebruiken.......je weet wel welke ik bedoel, als je dan knak hoort dan hoop je dat het de moer is die los komt en niet een pootje van je binnenkorf.....need i go on.....ach waarom dan vragen....men kan niet alles zelf weten, en qua werken aan mijn motoren doe ik werkelijk alles zelf, carbs, kleppen koppeling, kettingen, zowel nak als aandrijf......dus ik weet wel iets over motoren, en daarbij gaat er niks naar een garage dus ook onze auto niet....

Ben nu dus aan het wachten op een setje platen en veren....en ( schaam, schaam) een binnenkorf......met Ebay kan dit wel een paar dagen duren, dus waarom niet even verder vragen......juist met dit soort forums kan je veel met elkaar uitwisselen en van elkaar leren.

Ik weet ook bijna zeker dat het verhaal van de veren die in de korf zijn verwerkt, hier op dit forum heeft gestaan, maar was echt al jaren terug....volgens mijn geheugen, en deze is niet meer zo goed....was deze persoon alles aan het vervangen om vervolgens erachter te komen dat het deze veren betrof en dus eigenlijk niet veel kwaad kon.....was daarom begonnen met een fireblade topic uit te spitten......pfff wat is deze lang en wat zijn er veel.....hoop dat je het nu een beetje snapt waarom ik het maar gewoon vraag, maar zal het later nog even in dat topic erop gooien, dus bedankt voor die tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan