CBR frame gescheurd

RottenGijs

MF'er
12 mrt 2007
119
3
Rheden
Goedenavond,

Vorig jaar heb ik een CBR600F PC19 gekocht en vervolgens van alles aan verbouwd/opgeknapt.
Er zat (naar wat ik dacht) een diepe kras op het frame, maar ach, hij is niet voor de sier.
Afgelopen weekend heb ik hem weggebracht om de distributie ketting en spanner te laten vervangen, en helaas werd ik dinsdag gebeld door de beste man dat het frame gescheurd is en dit zeker niet veilig is B|
Ik ben dus wat gaan zoeken op het CBR forum, en toen vond ik onderstaand topic:


Blijkt bij dit model dus een vaker voorkomend probleem te zijn.

Omdat ik bij een volgend frame dus tegen hetzelfde aan kan lopen, denk ik dat mijn schattepoepie maar in onderdelen te koop gaat.

Bij latere modellen vind ik dit soort topics niet, weet iemand of dit probleem dus ook echt verholpen is?

Denk namelijk om weer een CBR te kopen en de kuip er af te halen (hardleers...)
 
Je zoekt op een internationaal forum, vindt een topic met maarliefst negen hele reacties waarvan de laatste uit 2012 komt.... en dat noem je 'vaak voorkomen' :?

...maare, het kán he, alles kan kapot. En het is ook niet bepaald nieuw meer, daar is een aardig leven overheen gegaan.

En ander dingetje: je bent bang dat het bij een nieuw frame ook kan gebeuren, maar je wil wél weer een CBR kopen :?
 
Het topic waar je naar linkt spreekt over laten lassen. Als je hem anders toch in onderdelen verkoopt zou je hem eerst kunnen laten lassen door een capabele lasser en het daarna een tijdje aanzien.

db
 
Ja ik klopt, lassen is zeker een optie. Helaas is de mijne door de vorige eigenaresse een keer laten vallen (of mee gevallen, kan ook) en is het subframe ook niet helemaal recht meer. Dat en de kosten die aan het blok zitten maken dat ik zit te kijken voor een F2, zijn ook meer onderdelen voor te vinden.

In dat zelfde topic zijn er ook zat mensen die melden dat het frame wel heel is, maar het is dus een gok die je dan neemt.
 
Ja ik klopt, lassen is zeker een optie. Helaas is de mijne door de vorige eigenaresse een keer laten vallen (of mee gevallen, kan ook) en is het subframe ook niet helemaal recht meer. Dat en de kosten die aan het blok zitten maken dat ik zit te kijken voor een F2, zijn ook meer onderdelen voor te vinden.

In dat zelfde topic zijn er ook zat mensen die melden dat het frame wel heel is, maar het is dus een gok die je dan neemt.
Je hebt dus een gecrashte (krom subframe, frame gescheurd en zonder kuip) motor gekocht en je vraagt of deze motoren dat vaker hebben?

Hangt af van de berijder.
 
Nee dat niet, bij verkoop werd verteld dat ze hem had laten omvallen, dit zou ook best kunnen, scheur in het frame heeft daar helemaal niks mee te maken. Kuip heb ik er zelf afgehaald omdat ik niks met kuipen heb.
 
Ja ik klopt, lassen is zeker een optie. Helaas is de mijne door de vorige eigenaresse een keer laten vallen (of mee gevallen, kan ook) en is het subframe ook niet helemaal recht meer. Dat en de kosten die aan het blok zitten maken dat ik zit te kijken voor een F2, zijn ook meer onderdelen voor te vinden.

In dat zelfde topic zijn er ook zat mensen die melden dat het frame wel heel is, maar het is dus een gok die je dan neemt.

Tja, een F2 valt ook onder de categorie "ouwe meuk" en kun je ook genoeg narigheid bij tegenkomen, hoort er een beetje bij toch?
 
Nee dat niet, bij verkoop werd verteld dat ze hem had laten omvallen, dit zou ook best kunnen, scheur in het frame heeft daar helemaal niks mee te maken. Kuip heb ik er zelf afgehaald omdat ik niks met kuipen heb.
Laten omvallen krijg je geen krom subframe van.
Smijt @Clank zomaar de ether in waarna iemand gaat zeggen dat de tante van de oom van de buurvrouw van de neef van een kennis dat wel had.
 
Zou kunnen, maar echt schuifschade zit er niet op. Kwam er pas achter ik met de knippers aan het rommelen was en zag dat de kont kappen niet netjes aansluiten bij het achterlicht, 1 zit er een stukje van af en de ander er vast op. Heb een zooitje onderdelen van iemand overgenomen en daar zaten van die beugels voor passagier bij, die krijg je er dus met geen mogelijkheid op.

Volgende keer beter opletten dus..
 
Als t maar hoog genoeg is, wedde !

Die tomaat van mij pleurde van de brug af , meter hoogte..
Kan je vertellen, die was krom.

* edit, niet helemaal correct , dat subframe, als die meuk die je kuipen vast houd.
Niet het frame zelf
 
Terug
Bovenaan Onderaan