CBR: Gefeliciteerd met je rijbewijs... Of toch niet!?

marcel_str

Die hard MF'er
6 sep 2009
510
1
Haarlem
Gisteren een aparte brief van het CBR ontvangen.

Citaatje:

Geachte heer Stringer,

Uit intern onderzoek is gebleken dat er recent onregelmatigheden zijn voorgevallen bij enkele praktijkexamens die zijn afgenomen door het CBR examencentrum in Haarlem. Omdat u enige tijd geleden een praktijkexamen heeft afgelegd, valt u mogelijkerwijs binnen deze groep.

Verder onderzoek hiervan is inmiddels uit handen gegeven en intern zijn reeds maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.

In de komende 3 weken kunt U benaderd worden voor een vraaggesprek. Als dat niet het geval is, kunt U ervan uit gaan dat Uw praktijkexamen buiten het onderzoek valt. De uitkomst van het extern onderzoek kan mogelijk gevolgen hebben voor de geldigheid van Uw praktijkexamen. Tijdens de onderzoeksperiode kunt U gewoon gebruik blijven maken van uw rijbewijs.
Over de uitvoering van het onderzoek kunnen wij helaas geen verdere informatie verstrekken.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.


Kortom, als het even tegenzit, kan je 2 maanden na je slagen alsnog je rbw inleveren...

Vind het een vaag verhaal, mede omdat ik ook geen idee heb waar ze op doelen. Omkoping zou het eerste zijn waar ik aan zou denken, maar waarom dan deze brief terwijl ze niets zeker weten wbt de gevolgen voor mij!? Zou zeggen dat je iets dergelijks dan eerst echt uitzoekt alvorens een brief de deur uit te doen. Kan me ook niet voorstellen dat er omtrent mijn AVD iets onregelmatigs is voorgevallen, maar weet wel dat mocht het zo zijn, ik een intense drang zal krijgen mijn behoefte op iemands bureau te doen. Om het maar netjes te zeggen. ;)
Goed, we wachten het maar af.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van dit gezellige stukje informatie vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het volkomen belachelijk, dat zij hun zaakjes niet op orde hebben is jouw probleem toch niet.
En als ze dat vraaggesprek willen doen zou ik zeggen dat ze dat maar op een tijd en plaats doen die jouw uitkomt maar dat je je rbw never nooit niet gaat inleveren.
 
er zitten nu wat vrienden van je zich een krul in hun lul te lachen *O* *O*


:}

_O-
 
Kennelijk zijn er zaken gebeurd in die regio, die niet door de beugel kunnen...

Mijn idee is iig dat als jij je nergens bewust van bent, jij jezelf ook geen zorgen hoeft te maken. Als jij op een normale wijze examen hebt gedaan, dan lijkt het me dat je weinig kan gebeuren. Men zal, als je benaderd wordt, vragen gaan stellen over je examen... maar als jij je nergens bewust van bent, kan je naar alle eer en geweten antwoorden... ;)
 
Ik vind het volkomen belachelijk, dat zij hun zaakjes niet op orde hebben is jouw probleem toch niet.
En als ze dat vraaggesprek willen doen zou ik zeggen dat ze dat maar op een tijd en plaats doen die jouw uitkomt maar dat je je rbw never nooit niet gaat inleveren.

en als jij straks voor je flikker gereden word door iemand die zijn voertuig niet onder controle heb dan loop je het hardst van allen te roepen dat het CBR strenger moet zijn met het rijbewijzen uitdelen... :X

op zich vind ik het goed dat ze er onderzoek naar doen maar ben het er mee eens dat ze het onderzoek eerst moeten afronden voordat ze brieven gaan sturen en vervolgens tegemoet komen in de extra kosten die het met zich meebrengt om het examen alsnog goed af te sluiten..
 
er zitten nu wat vrienden van je zich een krul in hun lul te lachen *O* *O*


:}

_O-
Daar heb ik ook even aan gedacht, maar dan hebben ze wel heel erg hun best gedaan op de brief, logo's, handtekening, kenmerk etc. Ik acht die kans heel klein, hoewel ik er wel om zou kunnen lachen. ;)

Is inderdaad zo dat ik me niet zo heel erg veel zorgen maak. Ik zou niet weten wat er niet regelementair zou zijn geweest tijdens mijn AVD. Vind het gewoon een vreemde zaak van een organisatie die zich meer dan professioneel op zou moeten stellen.
 
Zat er een suprise met kadootje bij de brief?

Zo nee, zie reactie Clown.
 
Ik vind het allemaal onzin, alsof het al niet duur genoeg is om dat roze papiertje te halen tegenwoordig.
Nu komen ze achteraf ook terug op reeds afgegeven certificaten. Ik zou er iig niet al te veel van maken, je hoort vanzelf wel of ze je bellen of niet.
En als je uiteindelijk volgens hun het RBW moet inleveren, zou ik een advocaat erbij halen.
Niet jouw probleem dat zij interne problemen hebben.
 
Ik kan me weinig voorstellen bij 'onregelmatigheden' bij een avd examen. Je moet je legitimeren, dan stap je op je brommer, rijdt een rondje en het goed of niet. Ik zou even contact opnemen met je rijschool. :)
 
Ieder bedrijf kan te maken krijgen met een frauduleuse medewerker; dat heeft echt niets te maken met 'zaakjes niet op orde hebben'.

Ik vind het daarom hartstikke goed dat het CBR met een intern onderzoek is begonnen en ik vind het netjes dat ze mensen die onlangs examen hebben gedaan, hierover informeren en erop voor bereiden dat ze straks wat vragen krijgen.

Ik zou nu niet meteen met z'n allen op de zaken vooruit lopen en suggerenen dat het rijbewijs wordt ingenomen. Je weet verder nog helemaal niks.
 
Ik zou even contact opnemen met je rijschool. :)

Zou ik zeker even doen, bel even je instructeur, die komt daar vaker en die kan je vertellen of er tijdens je examen iets wel/niet is gebeurd wat wel/niet zo moeten gebeuren.

(tenzij je examen 1000 euries heeft gekost zonder te lessen, in dat geval zou ik de telefoon voorlopig niet opnemen :+
 
op zich vind ik het goed dat ze er onderzoek naar doen maar ben het er mee eens dat ze het onderzoek eerst moeten afronden voordat ze brieven gaan sturen en vervolgens tegemoet komen in de extra kosten die het met zich meebrengt om het examen alsnog goed af te sluiten..

Die brief geeft toch juist aan dat er een onderzoek is, en dat een vraaggesprek met TS deel van dat onderzoek is.
 
Ik zou er even een mailtje aan wagen aan degene die de brief heeft verstuurd.
Als het zo is, is het best interessant. Misschien kan je nog je favoriete nieuwsmedium blij maken met dit nieuwtje :)
 
Vond je het niet gek dan, dat je die 200 euro voor het examen ook nog eens contant aan de examinator moest betalen?
 
Een mooi verhaal voor Hart van Nederland.
Gewoon opsturen die zooi, komt het gelijk op de tv, zonder dat ze de achtergrond gechecked hebben. Je vrienden lachen dan helemaaaal hun lul uit de broek. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan