CBR meningen/ tips gevraagd

dribbel79

Die hard MF'er
25 jan 2006
286
15
Rhenen
Hoi,

A.s. zondag ga ik een kijkje nemen bij een CBR 600 F2.
Fiets uit 1994 met 56d km. op de klok.

Nu ben ik even benieuwd wat jullie ervan vinden, waar ik op moet letten bij checken van de fiets etc. etc.
En, niet te vergeten, of het model klopt, de prijs met het bouwjaar etc.

Klik :

HIER
 
i.php
 
Hoi,

Ik heb vorig jaar de mijne uiteindelijk! verkocht voor 3650 euro was er één uit 1996 met 38dkm op de klok, als ik naar deze kijk vind ze in het algemeen nog duur in de particulieren verkoop maar naar andere kijkend is de prijs niet slecht!, als je er één uit 1995 pakt heb je wel net een nieuwer type, verder kijk naar de ketting, tandwielen, banden de cbr is een fijne fiets rijd lekker en makkelijk!

ben inmiddels troste eigenaar van een zx6r!!

groetjes maarten!
 
p.s.!

Ziet er wel heel netjes uit! op de foto's dan!

succes ermee!!

Dank je, ben zeer benieuwd, heb wel een lijstje met dingen waar je op moet letten (staat hier nog ergens geloof ik), maar tips van kenners zijn altijd welkom natuurlijk.
Er gaat wel een ervaren iemand mee, dus twee zien altijd meer dan 1....
 
als je gaat kijken bij die motor zou ik wel even voelen of ie echt koud is :Y als er een probleem met de hydraulische kettingspanner dan hoor je dat gelijk als ie koud is, hij mag geluid geven maar dat moet vrij snel weer weg zijn.



Good luck :)
 
als je gaat kijken bij die motor zou ik wel even voelen of ie echt koud is :Y als er een probleem met de hydraulische kettingspanner dan hoor je dat gelijk als ie koud is, hij mag geluid geven maar dat moet vrij snel weer weg zijn.



Good luck :)
:^

heeeel belangrijk dat de motor koud is. wanneer hij warm is, grote kans op verborgen gebreken, zoals slecht starten of inderdaad de kettingspanner.

laat je trouwens niet gek maken, over het algemeen zijn het goede betrouwbare fietsen (heb er zelf ook 1) en het dempertje wat erop zit maakt een heerlijk geluid :9
 
Hey, dit topic houd ik even in de gaten :)
Ga binnenkort voor een cbr600f uit 1997 met 76dkm kijken. 2500 euro's moet het gaan kosten.
Zwakke punten van alle cbr modellen zijn de distributieketting + spanner en de spanningsregelaar. En voor de rest alle slijtage gevoelige onderdelen natuurlijk.
Zie http://www.motor-forum.nl/forum/topic/111433
 
Hoi,

Ik heb vorig jaar de mijne uiteindelijk! verkocht voor 3650 euro was er één uit 1996 met 38dkm op de klok, als ik naar deze kijk vind ze in het algemeen nog duur in de particulieren verkoop maar naar andere kijkend is de prijs niet slecht!, als je er één uit 1995 pakt heb je wel net een nieuwer type, verder kijk naar de ketting, tandwielen, banden de cbr is een fijne fiets rijd lekker en makkelijk!

ben inmiddels troste eigenaar van een zx6r!!

groetjes maarten!
Dat vind ik eigenlijk best duur. Check mijn foto, heb ik voor 2250 gekocht (demper er later bijgekocht). Lichte kuipschade, 32.000 km.
@ dribbel: Ziet er zeer netjes uit. Let even op slijtage van banden, de staat van de ketting en remschijven. Als je kunt meten, check dan meteen de spanningsregelaar (rechterzijde achter kap kont)
full
 
Ik zou 'm te duur vinden voor z'n leeftijd. Bovendien is ie volgens mij overjarig en uit 1993.

Probeer er in ieder geval nog het nodige af te halen qua prijs. Markt ligt toch redelijk op z'n kop.

Trouwens al een import gedacht?
 
Ik vind de vraagprijs wel redelijk, maar het is natuurlijk een vraagprijs ;-) daar zit onderhandelingsruimte in en daar moet je gewoon gebruik van maken. Denk dat de zwakke punten al wel belicht zijn hierboven en verder kan ik ook alleen maar zeggen dat het een zeer betrouwbare fiets is de cbr, heb zelf een 95-er gehad en die rijd nu nog bij iemand van MF met volle tevredenheid!
 
Terug
Bovenaan Onderaan