cbr trilling 3000 toeren

Rienkie

MF'er
17 okt 2006
237
0
hallo ik heb een cbr op het oog alleen nu heb ik te horen gekregen van een monteur dat ie bij 3000 toeren in versnelling 1 en 2 een beetje trilt,,, ik weet niet precies hoe het voelt, maar zouden jullie messchien weten of dit zeer schadelijk is, motorische zou hij prima lopen, zei de monteur alleen hij wist niet waar de trilling vandaan kwam, iemand enig iedee en er ervaring mee ?

mss is het een veel voorkomend probleem en loop ik een groot risico als ik de motor koopt, ik zou graag wat willen horen , en wat jullie zouden doen.

alvast erg bedankt
 
hallo ik heb een cbr op het oog alleen nu heb ik te horen gekregen van een monteur dat ie bij 3000 toeren in versnelling 1 en 2 een beetje trilt,,, ik weet niet precies hoe het voelt, maar zouden jullie messchien weten of dit zeer schadelijk is, motorische zou hij prima lopen, zei de monteur alleen hij wist niet waar de trilling vandaan kwam, iemand enig iedee en er ervaring mee ?

mss is het een veel voorkomend probleem en loop ik een groot risico als ik de motor koopt, ik zou graag wat willen horen , en wat jullie zouden doen.

alvast erg bedankt

Wat is een beetje trillen en waar voel je dat? In de handvaten, in de voetsteunen, in je achterste? Vibratie en resonantie is nagenoeg in elke motor wel aanwezig en over het algemeen is het niets om zorgen over te maken. Alleen... wat is een beetje trillen :?
 
ja indd ik ga volgende week erheen dus dan kom ik er zelf achter hoe het voelt, maar als het een beetje trilling is zal ik me dan geen zorgen maken, wanneer ie echt als de tierelier trilt moet ik toch een moeilijke bslissing maken...

ik weet nog niet hoe de motor trilt :) mijn info heb ik van de monteur verkregen
maar die zei zeker neit dat het aan het blokt ligt
 
ja indd ik ga volgende week erheen dus dan kom ik er zelf achter hoe het voelt, maar als het een beetje trilling is zal ik me dan geen zorgen maken, wanneer ie echt als de tierelier trilt moet ik toch een moeilijke bslissing maken...

ik weet nog niet hoe de motor trilt :) mijn info heb ik van de monteur verkregen
maar die zei zeker neit dat het aan het blokt ligt

Als die teveel trilt dan hoef je echt geen moeilijke beslissing maken. Jij betaald kudo's aan de eigenaar en daar verwacht je een fijne motor voor terug. Bevalt die niet, koop je 'm niet. Motoren zat, vooral CBR 600'tjes.

Cor.
 
Ik zal even iets meer informatie verschaffen; De motor resoneerd in de 1e en 2e versnelling, maar alleen bij 3000 toeren. Zodra je over de 3000 toeren gaat stopt het onmiddelijk. Ook onder de 3000 toeren hoor je niks in de andere versnellingen hoor je bij de 3000 toeren niks. De eigenaar denkt dat het aan de uitlaat ligt (open sportuitlaat Lazer). De betreffende monteur kan dit niet ontkennen of bevestigen. wat denken jullie hier van?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal even iets meer informatie verschaffen; De motor resoneerd in de 1e en 2e versnelling, maar alleen bij 3000 toeren. Zodra je over de 3000 toeren gaat stopt het onmiddelijk. Ook onder de 3000 toeren hoor je niks in de andere versnellingen hoor je bij de 3000 toeren niks. De eigenaar denkt dat het aan de uitlaat ligt (open sportuitlaat Lazer). De betreffende monteur kan dit niet ontkennen of bevestigen. wat denken jullie hier van?

Ik probeer te vatten waarom een uitlaat kan resoneren bij 3000 tpm alleen in de eerste en tweede versnelling. Het lijkt mij dat, als het de uitlaat is, ook zou resoneren in de hogere 4 versnellingen :? Waar voel je de triling? Is dat nog een carb-versie of injectie?
 
Ik neem aan dat je eerst nog op de motor gaat rijden voordat je ja zegt. Ik zeg altijd maar: voelt ie goed aan en trekt ie in alle versnellingen. Op mijn vorige zx 6 heb ik een andere pijp erop gezet. De trillingen of resonantie is opeens anders dan bij de standaard uitlaat. Zit er geen onderhoudsboekje bij of hebben ze de historie van de fiets.
Sterkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan