CBR verkocht naar Denemarken

Cotton

MF'er
1 sep 2005
41
0
Emmen
hoi,

ik heb mijn CBR op dit forum en op Marktplaats te koop aangeboden en vandaag na 2 weken kreeg ik een serieus antwoord.
Een Deen vroeg mij of ik een snelle deal wilde maken en bood mij geld. Ik ben met dit bod akkoord gegaan en hij heeft mij gevraagd de motor vlogende week naar BB motoren in Beilen te brengen. Het bedrijf heet Skive MC import en heeft een mooie website. ook BB motoren is bekend. Ik heb vandaag ook al met de RDW gebeld en het uitvoeren van de motor kost 23 euro. Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten en is iemand bekend met deze manier van handelen? wil graag jullie reactie weten.

Groet,

Frank
 
Tsja... je mag me een negatieveling vinden. Maar ik vraag me af hoe dit goed gaat.

Je moet al contant geld krijgen van die BB toko wil ik het allemaal geloven.
Iets met nigerianen in Denemarken ofzo...
 
Boter bij de vis.... dus als jij je motor afgeeft inclusief papieren dan:

Vrijwaringsbewijs!!!!! en

Kontant geld!!!!!

Niks anders..........................
 
natuurlijk wil ik eerst geld voordat mijn motor ergens ingeladen wordt. Ze stelden zelf voor dat ik mijn papieren later op zou sturen zodat ik op de motor zou kunen komen.
 
natuurlijk wil ik eerst geld voordat mijn motor ergens ingeladen wordt. Ze stelden zelf voor dat ik mijn papieren later op zou sturen zodat ik op de motor zou kunen komen.

In onderdelen kan je een motor ook gebruiken... Of een nieuw frame en opgelost.

Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus succes!
 
Als jij je motor afgeeft vraag aub de (erkende) vrijwaringsbewijs..... want zollang jij die niet hebt ben JIJ verantwoordelijk als eigenaar van een motorvoertuig. Stel je voor dat ze met jouw motor iemand invalide rijdt (kans bestaat) dan ben JIJ aansprakelijk.....

En geen vodje van een handelaar maar van de postkantoor...................
 
In onderdelen kan je een motor ook gebruiken... Of een nieuw frame en opgelost.

Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus succes!

Ik vraag netjes om een advies. ik weet zelf ook nog niet wat ik er precies van moet verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Als jij je motor afgeeft vraag aub de (erkende) vrijwaringsbewijs..... want zollang jij die niet hebt ben JIJ verantwoordelijk als eigenaar van een motorvoertuig. Stel je voor dat ze met jouw motor iemand invalide rijdt (kans bestaat) dan ben JIJ aansprakelijk.....

En geen vodje van een handelaar maar van de postkantoor...................

je hebt gelijk. Ik ga deze vrijdag naar de rdw en daar moet ik mijn kentekenbewijs en kenteken inleveren. dan krijg ik direct een vrijwaring.
 
Ikzelf heb redelijk veel contact met een noor welke ook op deze manier motoren koopt. In zijn geval gaat het bijna alleen om oude Honda's welke daar erg moeilijk aan te komen zijn. Hij loopt ook vaak tegen het probleem aan dat verkopers het niet vertrouwen omdat er veel oplichting is tegenwoordig.
Hiermee wil ik enkel aangeven dat er ook WEL eerlijke internationale handel is.
 
Hoeft geen enkel probleem te zijn. Zorg wel dat je eerst handgeld hebt gevangen voordat je je motor bij de RDW uitvoert. Stel dat de deal afketst op een of andere manier, dan zit jij nl met een motor zonder papieren.
 
Tsja... je mag me een negatieveling vinden. Maar ik vraag me af hoe dit goed gaat.

Je moet al contant geld krijgen van die BB toko wil ik het allemaal geloven.
Iets met nigerianen in Denemarken ofzo...

niet zo negatief joh :+

Theba motoren doet heel veel zaken met een Deen, die vogel komt 1x per maand met een bus en een joekel van een aanhanger en haalt kriskras door nederland motoren op.

enne dat is geen deense nigeriaan :P
 
kijk dit zijn reacties waar ik iets mee kan. Ik heb zelf ook het idee dat het wel snor zit.
en wat betreft de papieren van de motor. de papieren kun je 14 dagen na de aanvraag nog opsturen en dan is alles ongedaan gemaakt.
 
Boter bij de vis.... dus als jij je motor afgeeft inclusief papieren dan:

Vrijwaringsbewijs!!!!! en

Kontant geld!!!!!

Niks anders..........................

Juist, zo en niet anders, dan is er vlgns mij niks aan de hand.

En idd, eerlijke internationale handel is er natuurlijk heus nog wel, en als je koppie dr goed bij hebt, kan dat prima..
 
Ik heb pas geleden ook een motor verkocht aan een Deen. Hij kocht die via marktplaats. Wilde alleen Honda's in goede staat. Ik heb hem een PC 800 verkocht. Zonder problemen.
Hij had een bus en een grote aanhanger bij zich omdat hij nog meer motoren uit Nederland op moest halen.
Ik heb het geld van hem ontvangen en hij heeft de motor meegekregen zonder de kentekenplaat (die heb ik ingeleverd bij het RDW). Daarna ben ik naar de RDW geweest en heb Jan de Deen de papieren nagestuurd via de post.
 
Laatst bewerkt:
Zo had ik een tijd terug m'n Kawa Vulcan op Marktplaats te koop staan.
Daar reageerde dus ook een Deen op maar die wou hem compleet met Nederlands kenteken hebben want dan kon hij lekker goedkoop daar in Denemarken rondrijden.
Ik ben daar niet op in gegaan.
 
Hmmm ik had vorige week ook een mailtje van een Deen, maar vond zijn engels zo slecht dat ik dacht dat het een Nigeriaan was. Dus heb een mailtje terug gestuurd : Thenk joe voor jour interesse in my Honda, but i think jou belazerd the boel and i sale not my bike to joe

Maar het zou dus zo kunnen zijn dat het wel echt was ? :X Heb er eigenlijk geen moment aan getwijfeld dat het een oplichter was.
 
Ikzelf heb redelijk veel contact met een noor welke ook op deze manier motoren koopt. In zijn geval gaat het bijna alleen om oude Honda's welke daar erg moeilijk aan te komen zijn. Hij loopt ook vaak tegen het probleem aan dat verkopers het niet vertrouwen omdat er veel oplichting is tegenwoordig.
Hiermee wil ik enkel aangeven dat er ook WEL eerlijke internationale handel is.

Kun je me zijn email adres geven misschien? Ik heb nog een oude Honda in Gothenburg staan en wil er wel vanaf. Het is een CB650 nighthawk uit 1983. Ik hoor het wel, en alvast bedankt!
 
Ik heb de jongens van BB motoren vandaag gebeld en het was allemaal bekend. Omdat ik volgende week woensdag waarschijnlijk niet kan vroeg ik of het ook mogelijk was om de motor er de volgende dag heen te brengen. De jongen van BB motoren stelde voor dat hij mij het bedrag dan alvast zou betalen en dat hij het wel verder wilde regelen. Bij deze is mijn argwaan totaal verdwenen en ben ik blij dat ik er wel op heb gereageerd.

haha, zijn engels is inderdaad erg slecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan