CBR1000F 1995 (duitse import) begrensd??

buckbaggen

MF'er
14 aug 2010
198
0
Hallo,

Ik heb hier en daar gezien dat de CBR1000F in duitsland begrensd is op ong 100pk, bijv ook in de bike datenbank op louis.de..

Ik heb een duitse import, hoe kan ik checken of deze wel vol vermogen is (zonder em op een testbank te zetten)?
 
Dat wordt lastig: pk's meten zonder pk-meter.

Je kunt natuurlijk vergelijken op rij-prestaties met een zeker-te-weten-originele.

Je kunt het ook vragen aan de persoon van wie je het gekocht hebt, kan je wellicht meer vertellen.
 
Bij duitse VFR'en zit er een plaatje bij de carburateurs waardoor het gas niet helemaal open kan. Misschien zit er bij jou ook zoiets:

full


Eén schroefje los en hij is er af...
 
Laatst bewerkt:
ooh oke, dan moet ik dat eens checken. Ook al vind ik dat ik mijn gashendel ver kan opendraaien in vergelijking met mijn cbr600f welke ik had..

maar als die op het gashendel/kabel is begrensd kan ik het dus ook checken door te kijken of de gaskleppen volledig opengaan als ik de filter eraf pak en dan het gashendel opendraai? (moet de filter toch vervangen dus dan is dat makkelijk te kijken)
 
Als een CBR al begrensd is dan zitten er in de inlaatrubbers tussen de carburateurs en de cilinderkop ringen die de doorlaat diameter verkleinen. Dus als je het complete luchtfilter er af hebt dan even de gasschuiven op tillen en je gaskleppen open draaien. Dan kun je naar binnen kijken en dan zie je vanzelf wel of de doorlaat begrensd is.
Of anders gewoon even proefrijden op de duitse autobahn want een onbegrensde CBR loopt zeker 250km/u.
 
Ik heb contact gehad met Ron heuts in schin op geul. Deze meneer heeft mij verteld dat de begrenzing meestal op 1 van de volgende 3 punten zit.. de gasschuif kan niet helemaal naar boven, de vlinderkleppen gaan niet helemaal open of tussen de carb en cilinders in.. Gasschuif kan ik helemaal naar boven doen en de vlinderkleppen gaan ook volledig open.. alleen is mij niet duidelijk of de doorgang tussen de carbs/blok helemaal open is.. Ik zie een rand zitten maar geen idee of dit nou een vernauwing oftewel begrenzing is of iets anders..

Hier een fimmelpje^^
 
Ik heb contact gehad met Ron heuts in schin op geul. Deze meneer heeft mij verteld dat de begrenzing meestal op 1 van de volgende 3 punten zit.. de gasschuif kan niet helemaal naar boven, de vlinderkleppen gaan niet helemaal open of tussen de carb en cilinders in.. Gasschuif kan ik helemaal naar boven doen en de vlinderkleppen gaan ook volledig open.. alleen is mij niet duidelijk of de doorgang tussen de carbs/blok helemaal open is.. Ik zie een rand zitten maar geen idee of dit nou een vernauwing oftewel begrenzing is of iets anders..

Hier een fimmelpje^^

Lijkt mij gewoon het inlaatrubber.
Plaatjes die ik heb gezien hebben echt een significant kleinere doorlaat. Maar goed, het zou ev om 100 pk kunnen gaan, dus een grote doorgang :?

Waarom wil je het eigenlijk weten, en waarom wist je het niet bij koop?
 
Ik wil het weten omdat het nogal stom zou zijn alsk op 100pk rij terwijl die 134 hoort te zijn.. Ik heb mijn oude motor geruild tegen de cbr1000f maar de winkel had de cbr1000f ook verkregen door een inruil actie n wist zodoende bijna niks over de motor..

Aangezien de duitse cbr1000fjes vaker op 100pk zijn irigineel wil ik het gewoon ff zekerweten.. Vind het sowieso maar stom want als je een ander type motor koopt in duitland bijv 929rr is wel gewoon vol vermogen -_-
 
hmm hoe kan ik de CDI checken? want een andere winkel zegt namelijk dat die mogelijk wel begrensd is op de CDI dus nu weet ik het niet meer en wil ik het gewoon voor alle zekerheid controlleren.. :)

Ik ga ook zelf nog wat googlen enz maar dit is het volgende wat op mijn CDI staat:
MZ2A G
823W
3929
 
...óf je zoekt een flink stuk rustige Autobahn en trekt het gas open. Een onbegrensde cbr1000f moet vrij vlot dooraccelereren naar 250km/u en heeft op de teller een top van tegen de 270km/u.
Is de motor begrensd, dan is de accelleratie boven de 200km/u duidelijk minder krachtig.
 
Laatst bewerkt:
geef jij mij dan ff 4tientjes? iritante opmerkingen met de testbank -_- er zijn ook mensen die het minder breed hebben en het daarom gewoon zo willen uitzoeken ipv maar meteen 40euro over de balk te gooien voor op een testbank wat ook nogges niet al te best is voor zo'n oude motor met veel kilomters erop..

@mark, kun jij miss eens checken welke code er op jouwn cdi staat? Volledig doortrekken kan nog niet.. nja kan wel maar de kettingspanner is kapoet en ben het wachten tot de nieuwe binnenkomt dus ik ga hem niet onnodig tot zn max pushe :P kan ik wel proberen als ik de nieuwe spanner erin heb als het me tegen die tijd nog neit duidelijk zou zijn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan