CBR1000F binnen het M-F???

Heb ook een CBR1000F,uit 1989. Kleur blauw/wit. Ik mag toch echt wel zeggen dat de wegligging best wel oke is. Goed, hij is een beetje zwaar (maar dat ben ik ook...) je moet werken als je hard de bocht om wil, maar stabiel is ie! Het is geen probleem om je schaamrandjes weg te rijden }) Ik denk dat sommige hier er nog van staan te kijken hoe hard je ermee de bocht om kunt. Vooral is lange snelle bochten is heerlijk! Mensen die anders beweren hebben of zelf geen ervaring met deze fiets of kunnen gewoon niet (zo goed) rijden.
Bovendien wil hij met Dyno-kit en KN best wel vooruit hoor. 8-)
 
je bent niet de enige, ik heb er ook 1, maar die ligt in de poeier ;( , dus ik rij nu weer op good old, CB400F-ie. CBR komt in mijn nieuwe street-fighter O-) , maar die bestaat alleen nog deels op papier en deels in mijn hoofd.
Maar je bent dus niet de enige
 
Wees gerust...je bent niet de enige...ik heb er ook 1

CBR1.jpg
 
Hoi motorvrienden,

Ik wil even laten weten dat ik binnenkort ook bij de CBR1000f club behoor. Ik ga mijn huidige Kawa GTR1000 inruilen voor een '93-er CBR1000f.

Ik heb er een proefrit meegemaakt en ik was opslag verliefd op dat gevaarte. Hij is lekker fors, maar niet te log en er zit genoeg powerrrrrr in om even lekker de beentjes te strekken.

Overigens moet ik zeggen dat ik schok van de enorme remkracht die DCBS op deze motor veroorzaakt, wat een genot. Het is misschien een ouder type, maar zeker niet achterhaalt in mijn ogen. (in ieder geval niet als je die GTR gewend bent).

Groeten,

Roy
 
Laatst bewerkt:
Hoi motorvrienden,

Ik wil even laten weten dat ik binnenkort ook bij de CBR1000f club behoor. Ik ga mijn huidige Kawa GTR1000 inruilen voor een '93-er CBR1000f.

Ik heb er een proefrit meegemaakt en ik was opslag verliefd op dat gevaarte. Hij is lekker fors, maar niet te log en er zit genoeg powerrrrrr in om even lekker de beentjes te strekken.

Overigens moet ik zeggen dat ik schok van de enorme remkracht die DCBS op deze motor veroorzaakt, wat een genot. Het is misschien een ouder type, maar zeker niet achterhaalt in mijn ogen. (in ieder geval niet als je die GTR gewend bent).

Groeten,

Roy

welcome to the club zou ik dan maar alvast zeggen..post maar een piccie als je hem hebt...
 
Dit wordt hem dan, de foto is proletarisch geleend van de website van Motoport Rockanje, want daar staat hij nu. Binnenkort staat hij in mijn eigen achtertuin.

Groeten,

Roy
 
dat ziet er harstikke goed uit...gefeliciteerd en succes ermee..

hou de glimmende kant boven!!!
 
prachtig, prachtig... hele mooie kleurcombinatie...

Toevallig in Garderen gekocht?...was namelijk net voor mn neus verkocht, net na de motorbeurs in Utrecht...
 
Ben net lid geworden van dit forum, maarre wat een gezeik over die CBR 1000. ik denk dat ik binnen dit forum de oudste CBR1000 heb, een 89 Hurricane. En naar mijn mening kun je moeilijk een betere en snellere fiets kopen voor minder geld, welke ook nog eens comfortabel is. volgende fiets: waarschijnlijk weer een CBR1000 (alleen wat nieuwer).

Danny
 
Ja, CBR 1000 lekkere motor hoor. Heb er ook een gehad, brute power. Tuurlijk is er altijd beter (Thunderace bijvoorbeeld :+ ).
 
Ik denk dat mijne iets ouder is, een Hurricane van '87.
En ik moet toegeven, hij is wat zwaar in de bochten maar zeer goed voorspelbaar. Je moet wat werken, maar lange afstand, daar gaat ie voor, geen spierpijn of rugklachten, wat ik vroeger wel had op andere machines;
full
 
Ik rij ook op een CBR1000F uit 1989, hebben jullie al ketting revisie gehad? De mijne klapperde, (secundaire ketting, volgens monteur staan de blokken er wel op bekend op, koude motor licht ratel in blok) zit nu nieuwe ketting in en gaan (48d op klok).
Btw Sebring 4-2-1 erop, lekkere sound, beter dan die kachel pijpen, kleur is zwart rood, die is de cbr met het lekkerste kontje en de lelijkste voor kant haha, mooie ronde kont en dat vierkante koplampje
 
Bij mij zit de reparatie eraan te komen (tenminste als je het over de spanner van nokkenasketting hebt).

1 week (krap 1000km verder) nadat ik de motor heb aangeschaft begon hij te ratelen bij een koude motor.

Volgende week even terug naar Motoport voor een garantiereparatie.
 
Dunlop D207 in de standaard maten dus 170 achter. Volgende wordt waarschijnlijk weer Dunlop (als ie niet voortijdig wordt ingeruild). Ik denk alleen dat ik nu 180 ga proberen. Moet kunnen velg is breed genoeg (5,5")

Vraagje: Zijn er forummers die hier ervaring mee hebben?
 
Ik heb een dunlop sportmax II maat 180-55. Ik ben tevreden over deze band, weet niet of deze nog te krijgen is omdat de band reeds was gemonteerd bij aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan