CBR1000F binnen het M-F???

Jawel ben net terug van een paar dagen eiffel, je kan toch nog redelijk de haarspeldbochten doorkomen met de cbr1000f.
Ook over de autobahn liep die toch 265km/u dit met topkoffer!

Ga volgende maand 8 dagen naar zuid-frankrijk / italie. Lekker in de bergen rijden. :]
 
Iedereen goed de vakantie doorgereden? In ieder geval is het lekker warm op de fiets..... Zeker als je stilstaat. Niet doen dus dat stilstaan.

Wellicht is het tijd voor een CBR1000F treffen ergens in Nederland? :]
Eens kletsen over de vakantie en de fietsen?
Voorstel: Zaterdag 6 september 2003 om 11.00 uur in Scheveningen rechts van de pier bij de motorparkeerplaats? 8-)

Alternatiefplaats: de Posbank bij Arnhem?
 
Heb net een CBR 1000 F uit 1996 gekocht.
Zaterdag ophalen bij de dealer!

Heb al heel wat kilometertjes achterop zo'n fiets gezeten,
toen ik nog aan het sparen was.

Goeie sport-toer combi!

Mijn ideale bike... 8-)
 
Veel plezier met je cbr1000f ik ga er zaterdag 8 dagen mee weg naar de Pyreneeën
lekker 5000km rijden. :]

Haap niet dat het zo warm blijft :r :r
 
HEEL trots op m'n eerste bike!
full
 
Hee hallo allemaal,

Ik ben hier weer een tijd niet geweest, ik dacht nu laat ik weer eens kijken en wat zie ik ??
Zomaar meer als 80 reacties
Zoveel had ik nou ook weer niet verwacht

Heel veel plecier allemaal met jullie CBR 1000(F), ik in elk geval wel

Groetjes

P.S.: Waar rijden al die CBR1000 motoren dan eigelijk??
 
Wanneer jullie op zoek zijn voor nog meer CBR 1000-rijders... :]
even hier kijken www.cbr-1000.de

Je vind er o.a. een hartstikke groot forum over techniek, toeren en nog veel meer rond de CBR. Op dit moment zijn er 180 :) leden uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Finland, Denemarken en Rusland actief.
Alleen de Nederlanders missen nog *D Dus, jullie zijn van harte uitgenodigd...



CU on the road
groetjes uit Duitsland

die kleine Hexe
 
cbr club (voor alle types) : www.cbrclub.nl

ben net in het bezit van een Hurricane 1000 uit 1990, wat een bike zeg!
Kwas al wel wat gewend met m'n TDM, maar dit is nog lekkerder rijden hoor...
 
Sorry OMA maar het moest even ! Heb mijn cbr1000f na 4 maanden doorrijden in de winter weer gewassen 8-) . Wat een ramp die dikke aagekoekte plak kettingvet :( .
Maar ik ben nu wel weer trots op mijn witte velgen.

Heeft er iemand een Devil 4-1 compleet systeem onder zijn cbr1000f liggen? Ik wel binnen 2 weken als het goed is. Heb dan een Viper demper "over" dus enkele demper met een afdichting voor een kant. Voor zacht prijsje.

Ook gaat mijn blok de laatste tijd steeds meer geluid maken, denk aan versleten nokkenasketting en verlopen klepspeling. Binnen kort maar eens goed laten nakijken + afstellen op dyno bank.

Veel rijplezier gewenst.
 
Ongeveer 85000km, aan de rekeningen van de vorige eigenaar kan ik zien dat er 3 jaar geleden een nieuwe nokkenas ketting in is gegaan. Ik schat dat dit bij ongeveer 50000 km gedaan is.

Even wachten op mijn nieuwe uitlaat en dan maar een grote beurt geven, of is dit zelf redelijk te doen? Zit een beetje met kleppen stellen, weet niet of ik dit zelf kan. Ook de timing van de nokkenas als ik deze loshaal.
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook eentje...eigenlijk al ruim twee jaar. Lees net forum voort eerst....
Mijn 100-tje bevalt nog prima en vliegt haarscherp door de bochten.

Vind hem alleen wel errug kort gegeard..vliegt bij 100km/h in zijn twee al in de begrenzer is dat eigenlijk wel normaal?

Tip: Laat je voorvork 20mm verder in je stuurplaat zakken, rijd ie als een 600-tje door de bouw. Alleen met veel meer koppel... gna gna




Bijlage: Cbr1000f2-.JPG
 
Die van mij gaat in z'n één naar de 100,
140 in twee, drie nog niet voluit doorgehaald...
En voor zover ik weet is de mijne helemaal standaard.
Wel model 1996.
Dus 100 in z'n twee? Dan al 10.500 toeren? Lijkt me idd muy kort!
 
Thanx...dan moet ik binnenkort toch eens mijn voortandwieltje gaan bekijken.....

Dat verklaart ook dat ik bij lange na niet op een eerder genoemde topsnelheid van 260 km/h kom....
 
Tuurlijk kon ik het niet laten...ff de achtertandjes geteld.
Volgens de technische daten op site hierboven (bedankt) moet ik 17/42 hebben.

En jawel hoor...heb dus 42-tanden achter! :(

Dat zou betekenen dat ik 100/140 x 17 = 12 tandjes voor moet hebben.
(Kan ik haast niet geloven...ipv 17 maar 12 ?)

'k voel aan mijn water dat er iets niet klopt....
Zou ik een duitse hebben (100 pk) en dat alleen de toerenteller opgevoerd is?
....maar waarom houd ik die firebladjes dan toch nog bij? En VFR-tjes zijn ook geen partij...en natuurlijk moet je de hele zooi lossleutelen om daar achter te komen.... ;(

to be continued.......
Onder het mom van: je kan beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen
 
Heb je de tanden voor al geteld? 12 tanden kan je helemaal niet mee rijden. Dan rij je altijd driftend over een rechte weg O-) . In weekend naar duitsland op vakantie geweest, verbruikt lag tussen 1:17 bij sukkeldrafje tot 1: 9 bij redelijk doorrijden }) .
 
....totaal nog niet aan toegekomen. :?

Had vanmorgen op weg naar het werk (10 km) nog een persoonlijk succesje.
Rijd ik over autoweg, haalt zo'n CBR1000 Fireblade mij in (200+ km/h).
Dus ikke rustig door..motor errug koud nog.
Eerste stoplicht: Kom hem weer achterop (achter elkaar links naast alle auto's). Bij groen ging hij er errug vlot vandoor.......volgen.......motor lauw.
Tweede stoplicht: Hij tussen de twee rijen auto's ikke naast de linker rij.
Hij kijk me nog ff aan....wachtend op groen. GROEN!
Ik zie uit mijn ooghoek dat zijn voorkant omhoog wil gaan...dus drukt'ie ff...ligt'ie gelijkt twee meter achter...LOL!!!!! *D Dus ik jens mijne twee keer tegen de begrenzer aan en hij blijft die twee meter achter me..... O-)

Soms ga ik met errug veel plezier naar het werk :]
 
Vandaag in m'n koekblik 2x gesneden op de snelweg door van die woon-werkers met oogkleppen en zonder richtingaanwijzer.
Dan mis ik het acceleratievermogen van "der dicke" zooooo...
- Vorige week op de afsluitdijk weer eens even aan het volle vermogen geroken.
Maar toch maar weer de gaskraan dicht voorbij de 220...
Ik moet binnenkort echt eens naar Duitsland om te zien wattie doet!
Dus, Kleine Hexe, pas mal auf...
 
Hey cbrrrr,
veel verder dan een verbruik van 1 :9 ben ik nog steeds niet gekomen..... })

Ik heb zojuist 43K op de teller (gekocht bij 27K) en de laatste tijd gaat mijn nokkenasketting veel langer (en meer) lawaai maken dan ik gewend ben.
Heb jij nog wat aan die van jouw laten doen?
Btw zit er niet ergens een ketting spanner op? (Ik ben nog van de generatie GS750 waar je met een schroef telkens die hele zooi kon opspannen.)
Of moet ik nu misschien mijn oliefilter eens gaan vervangen? O-)

PS. Hoe bevalt het Devil-tje?
 
...
Ik moet binnenkort echt eens naar Duitsland om te zien wattie doet!
Dus, Kleine Hexe, pas mal auf...


Tjezus, ik ben al bang ;) , zeg wanneer gaat het gebeuren??? Moet ik ff mijn kinderen op zolder opsluiten ...ofwel ff op vakantie gaan? Kga wel jou kant op dan }) , lekker op een mooi eiland 8-)

Kheb nog een plaatje van onze CBR1000 meeting die tijdens het hemelvaartsweekend heeft plaatsgevonden in Neusorg/Fichtelgebirge. We zijn er met zon 30 dikke duuzends, meerdere blackbirds en GooFs (al met al 38 bikes) lekker :]
Er zijn zelfs twee jongens uit Moskou meegereden :} ...5100 km!!!

full



Volgend jaar (vlgs mij weer in mei) gaan we weer een meeting organiseren, iedere CBR1000 rijder/rijdster is van harte uitgenodigd *D
 
Mooi mooi. Staat er ook een blauw-witte tussen :}
Maar enfin, mijne = eentje uit '87, errug gaar aan de buitenkant (courtesy of de vorige eigenaar), kuip is er al half af, uitlaat ook gaar... en toch horen mensen me soms niet aankomen.
Maar blijft een lekker ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan