CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Ik heb nog een setje dempers liggen. Niet de mooiste, wel hard. Forumprijsje 50 euro ex evt verzenden. Heb er zelf Lasers op gezet. Moet nieuwe laarzen hebben dus alle beetjes helpen!

Klik!
 
Hoi,
Iemand nog een bochtenset liggen voor een sc24 DCBS?
Ik heb net mijn mooie carbondempers verkocht en helaas moeten zien dat de bevestiging aan de collector weggerot is. -O-
Nu dus op zoek naar een andere set ........


Is kwaaltje, hebben ze allemaal last van komt omdat het achterwiel allerlei rotzooi op gooit.
Vorig jaar ook gehad maar met twee stukken nieuwe uitlaatpijp van een auto waarin de pakkingbussen precies passen even netjes weer in orde gemaakt. Eerst netjes sleuven ingemaakt zodat het weer kan klemmen en dan netjes op zijn plek gelast. Daarna hittebestendig zwart erover en na montage van de dempers nogmaals overheen gespoten. Kan er voorlopig weer tegen.

*O* *O* *O*
 
waar zitten trouwens de aansluitpunten voor de carbtune op een 96 model? Bij de eerdere zitten ze bovenop, lekker makkelijk maar ik kan ze niet vinden bij de mijne. Hoe toegankelijk zijn deze?
 
Synchroon stellen doe je na de kleppen stellen paintmaster. Zorgt ervoor dat alle cilinders de juiste lucht en brandstof verhouding hebben.
 
Dat weet ik Linx maar bij een 96 model kan dat niet een is dat niet nodig! Heb er al een keer naar geïnformeerd bij Kees vd Laan in Adam. Expert in de DD
 
Ik heb nog een setje dempers liggen. Niet de mooiste, wel hard. Forumprijsje 50 euro ex evt verzenden. Heb er zelf Lasers op gezet. Moet nieuwe laarzen hebben dus alle beetjes helpen!

Klik!

Mooi, maar ik mot geen dempers, ik mot bochten met collector.

Zit nu te twijfelen tussen een complete gebruikte set (bochten + dempers) op Marktplaats waar € 250,- voor gevraagd wordt. Of splinternieuwe bochten voor € 325,-
Een goede gebruikte bochtenset is lastig te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik Linx maar bij een 96 model kan dat niet een is dat niet nodig! Heb er al een keer naar geïnformeerd bij Kees vd Laan in Adam. Expert in de DD

Lynx kijkt nu heel appelig. Carbs die niet te synchroniseren zijn is nieuw voor me... :? Weer wat geleerd. Dan maar alleen kleppen tellen...
 
Ligt eraan hoeveel km je nog met je DD wil maken Erik99. Overleven de dempers de periode dat jij de DD in je bezit hebt, ga ik voor tweedehands. Anders nieuw. Mijn bericht was trouwens in t algemeen bedoeld over de dempers.
 
Er zit als het goed 1 carburateur op die je niet kan stellen en de andere 3 kan je wel afstellen. Dus voor synchroniseren van de carburateurs moet je ze synchroniseren met de " vaste"
 
Ja klopt Linx. Zit nog steeds te twijfelen of ik voor de mod zal gaan. Nieuwe naks heb ik al liggen en wil het niet alleen doen. Weet best dat ik het kan en heb er liever iemand bij die weet wat hij doet.
 
Dat is ook wat ik gewend ben baliekluiver. Ik ga t nog wel even na. Zo was de procedure ook bij m'n vf700c
 
Ligt eraan hoeveel km je nog met je DD wil maken Erik99. Overleven de dempers de periode dat jij de DD in je bezit hebt, ga ik voor tweedehands. Anders nieuw. Mijn bericht was trouwens in t algemeen bedoeld over de dempers.

Tja, dat is bij mij altijd het probleem. Ik heb al menigmaal gezegd dat ik een bepaalde motor heel lang wilde houden................en dan verkocht ik hem na een jaar (soms eerder)weer. Zo ook deze. Hoewel bij deze de kans wat groter is dat ik hem houdt. Vanwege de kleur en verfwerk is ie bijna onverkoopbaar. :P
 
@ lynx84 zo staat het volgens mij zelfs in het werkplaats handboek. Alleen bij sommige modellen kom je slecht bij de vacuum aansluitingen
 
@ lynx84 zo staat het volgens mij zelfs in het werkplaats handboek. Alleen bij sommige modellen kom je slecht bij de vacuum aansluitingen


Vorig jaar nog bij de mijne van 1995 gedaan. Je moet wel allen vier de cilinders een vacuum aansluiting hebben en 2e is vaste, dat is je referentiepunt.

1e cilinder zat bij mij slangetje van vacuumkraan op, moet je dus even Y-stukje tussenzetten.
2e cilinder(je rederentiepunt) komt een slangetje tussrn de carbs door met een stopje erop.
3e en.4e cilnder via rechterkant motor onderkant inlaat spruitstuk, wel lastig bereikbaar maar het gaat.

Lastiger is het bijna om.bij de stelschroeven te komen, weet zo uit mijn hoofd niet meer en ben niet thuis om.nu te kunnen kijken. Kan als je wil vanavvond wel checken.
 
He luitjes... Ben ik weer. Was even stil ivm verhuizing ed.
Was op zoek naar een nieuwe accu voor de mijne, zie ik ineens een indentieke CBR van een zekere Ice Dragon. Ik dacht eerst dat het de mijne was, maar het scheelde maar 1 letter op het eind. Dus het is gewoon een broertje/ zusje van de mijne. Kenteken MK 12 VF..... Is deze motor nog in leven ?
Lijkt met leuk om ze samen op de foto te zetten.
 
Tja, dat is bij mij altijd het probleem. Ik heb al menigmaal gezegd dat ik een bepaalde motor heel lang wilde houden................en dan verkocht ik hem na een jaar (soms eerder)weer. Zo ook deze. Hoewel bij deze de kans wat groter is dat ik hem houdt. Vanwege de kleur en verfwerk is ie bijna onverkoopbaar. :P
Ik wil van het weekend wel ff kijken of de bochten+collector (is één geheel toch?) op mijn blauw-witte nog goed zijn. Denk dat die toch in onderdelen weg zal gaan, aangezien zo verkopen geen stuiver oplevert.
Bochtenset is er een aantal jaar geleden nieuw opgekomen vanwege hetzelfde euvel als de jouwe, maar ik weet niet wat het in de tussentijd geleden heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan