CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Is lang geleden dat ik van mij heb laten horen, is veel gebeurd, maar ik heb nu wel weer iets meer tijd, regel dit nu ook beter, ook voor het aankomend 2de kleinkind in Juni.

Op brikken en klassiekers heb ik een melding geplaatst omtrent onderdelen van mijn CBR1000F, deze gaat in onderdelen weg, behalve het frame en voorvork en misschien wat kleine onderdelen, alles is goed maar het heeft wat aandacht nodig, van de tank laat de blanke lak los, en een nieuwe naks komt er ook aan.

motor gaat weg daar ik een andere heb aangeschaft zonder kenteken, maar wel minder kilometers.

Laat weten wat je nodig hebt, we komen er altijd uit, eerlijke bedragen, hoef niet de hoofdprijs.
 
Ik ga van t voorjaar mijn 87 1000f er uit doen. Hier iemand intresse?

93xxx op de teller, vooral als wintermotor gebruikt. Als opknapper gekocht, een en ander aan opgeknapt, maar geen zin/tijd meer om het af te maken.
 
Ha hallo!
Ik ben nog even dit forum aan het verkennen maar de cbr 1000f clan spreekt mij wel aan en grote kans dat ik jullie kennis nog eens nodig ga hebben. Ik ben sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een cbr1000f sc21 uit 1986..na een aantal jaar verstopt te hebben gestaan in een schuur loopt ze sinds twee weken weer redelijk.. De carburateurs moet ik nog even schoonmaken maar verder doet ze het prima.. Ik ben 49 en woon in Almelo. Groetjes martin.
 

Bijlagen

  • IMG_20200202_164303.jpg
    IMG_20200202_164303.jpg
    170,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20200202_164252.jpg
    IMG_20200202_164252.jpg
    138,6 KB · Weergaven: 17
Hallo ! Iemand hier ervaring met het demonteren van de dynamo ? Krijg het niet voor elkaar....🤔
 
Hallo ! Iemand hier ervaring met het demonteren van de dynamo ? Krijg het niet voor elkaar....🤔
Deksel van de dynamo loshalen?heel de dynamo demonteren is moeilijker die kan je er niet zomaar uittrekken,
de as zit namelijk vast met een moer,dan moet het blok uit elkaar
 
Ha hallo!
Ik ben nog even dit forum aan het verkennen maar de cbr 1000f clan spreekt mij wel aan en grote kans dat ik jullie kennis nog eens nodig ga hebben. Ik ben sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een cbr1000f sc21 uit 1986..na een aantal jaar verstopt te hebben gestaan in een schuur loopt ze sinds twee weken weer redelijk.. De carburateurs moet ik nog even schoonmaken maar verder doet ze het prima.. Ik ben 49 en woon in Almelo. Groetjes martin.
Nette fiets zo te zien:t
 
Deksel van de dynamo loshalen?heel de dynamo demonteren is moeilijker die kan je er niet zomaar uittrekken,
de as zit namelijk vast met een moer,dan moet het blok uit elkaar

Begreep dat het ook kan zonder het blok te splitten.. er zit een moer onder het klepje onder de startmotor, echter krijg ik daar heen beweging in.. iemand nog tips ?
 
Hallo allen,
Mijn broertje heeft de overstap gemaakt van een CBR600 88'er naar een dikke duuzend uit '95 met nog geen 50k op de teller. Ding heeft lang buiten gestaan en moet dus wel een en ander aan gebeuren. Opzich zijn we nog geen hele gekke dingen tegen gekomen en het blokje loopt alweer als een zonnetje na een grondige overhaul maar toch even 2 vraagjes.

1. De voorpoten gaan helemaal uit elkaar omdat de boel lek is. Is het wijs om dan meteen de veren te vervangen of zit hier standaard al goed spul in?
2. Op een van de korte remslangen zitten schaafsporen alsof deze tegen de band aangelopen is ofzo. Zijn deze er los te verkrijgen of moeten we nu de hele rambam vervangen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Zodra de dikke duuzend weer helemaal in elkaar zit zal ik indien gewenst wat mooie plaatjes posten.
 
Standaard zit er geen slecht spul in, maar het kan altijd beter/afgestemt op gewicht/rijstijl Het vervangen is niet moeilijk, dus dat kan wachten.

Remleidingen zou ik sowieso vervangen. 25 jaar oud en je schrijft "Ding heeft lang buiten gestaan ".
Kijk oa bij HEL Performance Brake Lines | Stainless Steel Braided Brake Lines & Fittings

Meet ff altenator en spanningsregelaar door (weerstand, wisselstroom en laadspanning

Bedankt voor je reactie.
De voorvork gaat nu gewoon weer in elkaar met originele veren. Keerringen en dergelijke worden uiteraard wel vervangen. Het balhoofd lijkt wel op slot te schieten in de middenstand dus balhoofdlagers worden ook vervangen.

Wat betreft de remleidingen kan ik zo snel nog geen andere set vinden bij Hel want het goede bouwjaar staat er niet tussen. Weet iemand zo welke ik moet hebben? Bij andere leveranciers vind ik wel setjes maar die gaan de €300,- dik door en dat vind ik toch wat duur.

Wat betreft de elektronica heb ik alles doorgemeten en dat werkt allemaal nog perfect.
 
Bedankt voor je reactie.
De voorvork gaat nu gewoon weer in elkaar met originele veren. Keerringen en dergelijke worden uiteraard wel vervangen. Het balhoofd lijkt wel op slot te schieten in de middenstand dus balhoofdlagers worden ook vervangen.

Wat betreft de remleidingen kan ik zo snel nog geen andere set vinden bij Hel want het goede bouwjaar staat er niet tussen. Weet iemand zo welke ik moet hebben? Bij andere leveranciers vind ik wel setjes maar die gaan de €300,- dik door en dat vind ik toch wat duur.

Wat betreft de elektronica heb ik alles doorgemeten en dat werkt allemaal nog perfect.
Ik liet mijn remleidingen maken bij Bike Design ,je zou eens contact met hem op kunnen nemen of hij dat nog doet
en wat de kosten zijn.
Bike Design Nederland
Laan van't haantje 58
2288GT Rijswijk
Nederland

Tel: +31 15 214.30.75
 
Ik heb nog ergens een korte originele remslang liggen van een CBR1000F. Ooit overgehouden ná aankoop van enkele klauwen waar leidingen bij zaten. Als je interesse hebt? Stuur dan even een foto door van wat je zoekt en de lengte. Dan kijk ik even.



Op een van de korte remslangen zitten schaafsporen alsof deze tegen de band aangelopen is ofzo. Zijn deze er los te verkrijgen of moeten we nu de hele rambam vervangen?
 
M'n broer doet z'n cbr1000f weg, hij heeft er twee, en dit exemplaar mag weg.
Er zit werk aan, hij rijdt wel, maar carbs zouden een schoonmaakbeurt moeten hebben. Lakwerk is niet super, banden zijn aan vervanging toe en de remmerij kan wat aandacht gebruiken.

Bouwjaar 1989
Iets meer dan 62,5k km's
Rood wit blauw.
Vraagprijs €750
Staat in de buurt van Waalwijk
Voor vragen mailen naar dicoreest@hotmail.com
IMG-20200405-WA0017.jpg

IMG-20200405-WA0022.jpg

IMG-20200405-WA0021.jpg
IMG-20200405-WA0016.jpg

IMG-20200405-WA0020.jpg

IMG-20200405-WA0019.jpg

IMG-20200405-WA0018.jpg
 
Beste cbr1000f rijders. Is er nog iemand die een goede bochtenset te koop heeft voor een SC24 voor een leuke prijs? Graag een pm.
Dank alvast. Ben
 
Beste cbr1000f rijders. Is er nog iemand die een goede bochtenset te koop heeft voor een SC24 voor een leuke prijs? Graag een pm.
Dank alvast. Ben
Er zijn ook rvs bochten voor te koop,
 
Klopt. Voor rond de 250 euro. Was mij al bekend maar is niet de vraag. Gaat mij om een goede gebruikte set voor niet te gek veel.
 
Mocht iemand zich afvragen waarom loopt mijn cbr zo rottig onderop.
Zie hier hoe droog originele aanzuig rubbers kunnen zijn.
Veel vacuüm lek via scheuren in het rubber
 

Bijlagen

  • 20200420_133629.jpg
    20200420_133629.jpg
    887,5 KB · Weergaven: 14
  • 20200420_133639.jpg
    20200420_133639.jpg
    894,8 KB · Weergaven: 13
Zoals ik al eerder schreef zijn we een dikke duuzend aan het opknappen.
Dit is 'm tot nu toe:
WhatsApp Image 2020-05-11 at 07.45.36.jpeg

Ik zal binnenkort betere foto's plaatsen.

Ik ben nog op zoek naar het volgende:

- Dat bolle kapje midden op de kuip links.
- Een mooie kuipruit, helder of licht smoked.

Wie o wie kan mij hieraan helpen? Ik hoor het graag.
 
Goeiemiddag Heren/Dames,

Ik had mezelf en mijn duizend graag geintroduceerd met een mooi kiekje, want ik ben er echt 20km heel trots op geweest, maar ik vrees dat ik die introductie over moet slaan en meteen aan het bedelen ga :(

Ik heb anderhalve week geleden een SC24 gekocht bij een particulier, even heel enthausiast nagekeken, en daarna even getest op de Duitse snelwegen (is 5 minuten rijden) met een maatje van me (die me er stevig uitreed met een ZX12R overigens).

6km na de eerste oprit een vrij luide en angstaanjagende knal, aanvankelijk dacht ik een zijkoffer kwijt te zijn, maar het bleek de ketting te zijn die de laatste hoop op had gegeven, overal olie, dus ik zag de bui al hangen helaasch:

Ketting heeft een viertal onderdelen stukgeslagen (niet het carter gelukkig), waar ik voornamelijk op zoek ben naar de plaat die aan het carter vastzit, op de eerste foto. Ik kan hier alleen geen vervanging voor vinden, en ben benieuwd of jullie ervaring hebben met lassen of het vinden van een oorspronkelijk onderdeelnummer.


Groetjes,
Iets te enthausiaste proefrijder.

P.S.: Ik ben me er zeer van bewust dat het zeer verkeerd af had kunnen lopen en dat ik er even de tijd voor had moeten nemen om hem goed na te kijken.

20200905_171159.jpg
20200905_171212.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goeiemiddag Heren,

Ik had mezelf en mijn duizend graag geintroduceerd met een mooi kiekje, want ik ben er echt 20km heel trots op geweest, maar ik vrees dat ik die introductie over moet slaan en meteen aan het bedelen ga :(

Ik heb anderhalve week geleden een SC24 gekocht bij een particulier, even heel enthausiast nagekeken, en daarna even getest op de Duitse snelwegen (is 5 minuten rijden) met een maatje van me (die me er stevig uitreed met een ZX12R overigens).

6km na de eerste oprit een vrij luide en angstaanjagende knal, aanvankelijk dacht ik een zijkoffer kwijt te zijn, maar het bleek de ketting te zijn die de laatste hoop op had gegeven, overal olie, dus ik zag de bui al hangen helaasch:

Ketting heeft een viertal onderdelen stukgeslagen (niet het carter gelukkig), waar ik voornamelijk op zoek ben naar de plaat die aan het carter vastzit, op de eerste foto. Ik kan hier alleen geen vervanging voor vinden, en ben benieuwd of jullie ervaring hebben met lassen of het vinden van een oorspronkelijk onderdeelnummer.


Groetjes,
Iets te enthausiaste proefrijder.

P.S.: Ik ben me er zeer van bewust dat het zeer verkeerd af had kunnen lopen en dat ik er even de tijd voor had moeten nemen om hem goed na te kijken.

Bekijk bijlage 1540989Bekijk bijlage 1540990
Al bij de bekende motorsloperijen gekeken,BOR,Boonstra,Roukema,Motorparts online.
Dit is het onderdeel plaatje,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan