CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Het Honda onderdeelnummer van het onderdeel in het linkerplaatje is: 11360MW7790.
Je schrijft er niet bij voor welk jaartal het bestemd is. Ik heb op een 1992'er gezocht.
De SC24 is vanaf 1989 tot 1996 gemaakt.
Voor de modellen vanaf 1993 (dus de dcbs fietsen) is het nummer: 11360MZ2610.
Eea is eenvoudig te vinden op de site van CMSNL.com zoals RG-gamma ook al aangaf.
Het lijkt mij overigens exact hetzelfde onderdeel. Succes met herstel.
 
Mezelf ook maar eens aanmelden hier. Heb een mooie cbr1000f dcbs uit 1996 met 50.000 op de klok. Ga vast nog veel vragen stellen :)
 
Welkom maar dit topic wordt niet zo heel veel meer gebruikt.
De cbr1000f is niet zo heel gewild meer
 
Nou gewild is ie nog steeds, maar ze worden er niet jonger op, wij trouwens ook niet.

Ben dan eindelijk met het ombouwproject gestart, 96'er is ontmanteld, alle onderdelen staan te koop, 95'er is inmiddels halverwege gestript.

Eerdaags frame wegbrengen en achterbrug, kroonplaat, deze worden zwart gepoedercoat.
Daarna opbouwfase, met vele nieuwe onderdelen.

95'er heeft 35000 gelopen, maar als ik alles bekijk en demonteer heeft ie nog nooit water en/of vocht gezien, alle bouten etc zijn nieuw net zoals de uitlaatbochten, kunnen vele jongere motoren nog een puntje aan zuigen. Nog geen spatje corrosie op de alu onderdelen.
 
Bij de SC24 van mijn broer waren we die rare kapjes opzij kwijt. Ik heb er 2 geleend, een 3D scan gemaakt en ze vervolgens geprint met een 3D fusion printer. Ziet er na een beetje schuren, bijwerken en spuiten weer prima uit.
Zo zien ze eruit:
CBR1000f SC24 kapjes.jpg


Als iemand de STL bestanden wil (14MB per stuk), stuur even een PB dan stuur ik ze op.
 
Die pics komen eraan
69503ff3-253a-4d49-83ae-ddf7ba896217.JPG
IMG_0501.jpg
69503ff3-253a-4d49-83ae-ddf7ba896217.JPG
IMG_0501.jpg
IMG_0502.jpg
IMG_0503.jpg
IMG_0504.jpg
IMG_0505.jpg
IMG_0506.jpg
IMG_0507.jpg
IMG_0508.jpg
IMG_0509.jpg
IMG_0510.jpg
IMG_0511.jpg
IMG_0512.jpg
IMG_0535.jpg
IMG_0536.jpg

Foto 1- de loods waar het allemaal gaat gebeuren, links 95'er en rechts 96'er.
Foto 2- Frame 96 wat wordt gepoedercoat tesamen met de 95 achterbrug
Foto 3- 96nblok 100000 gelopen, maar goed(verkoop)
Foto 4- achterbrug 96 met een hoop onderdelen(verkoop)
Dan een aantal foto's van de 95 carbs en blok, zie hoe netjes, dit gaat in het 96 frame, als je de uitlaat bekijkt dan weet je waarom er geen andere motor wordt gekocht maar dit omgebouwd, is zo goed als nieuw.
 
Sinds een week het frame terug is bij de poedercoater geweest en zit inmiddels weer op het blok, ga binnenkort weer langzaam opbouwen, zal hiervan af en toe een foto plaatsen.
 
De volgende update voor het project,

Frame aan blok gemonteerd.
IMG_0646.jpg


Vervolgens de remleiding zover mogelijk geplaatst, het luchtfilterhuis geplaats en de carburateurs weer PFFFFFFFFF in positie gekregen, wat is dat een K klus, maar zit er weer op.
IMG_0653.jpg


Gelijk ook maar de balhoofdlagers vervangen, voorpoten de veer vervangen voor Hyperpro progressief, worden nog gevuld en dan gaan deze er ook in.

IMG_0651.jpg


De nieuwe voorschijven gemonteerd, maakt het wel af zo'n waveschijf.



Nu alleen nog wat foto's voor het beeld.
IMG_0654.jpg
 
Inmiddels weer iets verder, voorvork geplaatst
EF7F5A68-92B1-4818-8627-D4CFA113A85A.jpeg


Achterbrug inclusief veer gemonteerd.

3AC347D3-16E7-43A5-A35F-90B07D6D3950.jpeg


Oliekoeler geplaatst. Leidingen van oliekoeler en koeling weer als nieuw😇😇😇😇.
20F82586-6AB0-4DA8-922A-A7B7F3EA6231.jpeg
 
Even een vraag aan onze experts, ik heb maar 3 slangetjes in de overloop onder het blok, iemand enig idee welke 4 er moeten zitten, ik kom er voor alsnog niet uit?
 
Welke slangen heb je nu? Ik kan me er inderdaad ook zo enkele kandidaten voor de geest halen: overloop tank, ontluchting tank, afvoer accubak en wellicht de afvoer van je luchtfilterhuis. Mogelijk zit er aan de tankontluchting geen slang. Dat weet ik niet meer. Is alweer een aantal jaren geleden.
 
Hier maar eerst neerzetten.
Te koop
Ik rij er gewoon veel te snel, veels te hard mee. Niet geschikt voor mij.

Prima fiets voor weinig geld.
Vorig jaar al zijn nodige onderhoud gehad.
Nokkenasketting spanner is een gemodificeerde variant.

Rijd heerlijk.
Gianelli uitlaten geven en beschaafde toon. Absoluut geen herry bak!
80000km.
Vr pr 750E

Min:1 voorvork keerring lekt een beetje. Je krijgt een pakje met verse keringen erbij.

Krauser set is niet bij de prijs inbegrepen!
 

Bijlagen

  • 20210428_200734.jpg
    20210428_200734.jpg
    349,2 KB · Weergaven: 16
  • 20210428_200804.jpg
    20210428_200804.jpg
    401,1 KB · Weergaven: 16
  • 20210428_200815.jpg
    20210428_200815.jpg
    357 KB · Weergaven: 17
  • 20210428_200851.jpg
    20210428_200851.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 17
  • 20210428_200919.jpg
    20210428_200919.jpg
    80 KB · Weergaven: 16
  • 20210428_200827.jpg
    20210428_200827.jpg
    153,2 KB · Weergaven: 17
  • 20210428_200838.jpg
    20210428_200838.jpg
    112,1 KB · Weergaven: 18
De kilometer- en dagtellers van mijn CB24 functioneren slecht. Als ik rijd, geeft deze (ongeveer) de snelheid aan, weliswaar te laag. Hoe sneller ik rijd, hoe groter dat verschil wordt. Als ik het gas vol open of helemaal gesloten heb, valt de naald naar 0 en lopen de tellers ook niet meer.
Mijn eerste gedachte was dat de snelheidsmeterkabel niet goed was, dus die heb ik inmiddels vervangen. Als ik de klokken test met een boor, werkt het ook prima. Ik kan nu dus eigenlijk geen andere conclusie trekken dan dat het in de versnellingsbak zit, waar de snelheidsmeterkabel in verdwijnt.

Voordat ik die boel ga openmaken: weten jullie op voorhand of dat een realistische aanname is, wat het daar zou kunnen veroorzaken en waarmee ik rekening moet houden aan materialen of mogelijke issues?
 
Op de uitgaande as van de versnellingsbak zit een aandrijfworm die een kunststof asje aandrijft. Dit asje zit in het tandwiel deksel en verslijt vaak. Ff er uit halen, controleren en waarschijnlijk vervangen
 
Op de uitgaande as van de versnellingsbak zit een aandrijfworm die een kunststof asje aandrijft. Dit asje zit in het tandwiel deksel en verslijt vaak. Ff er uit halen, controleren en waarschijnlijk vervangen

Je hoeft dus niet je blok niet uit elkaar te halen. Alleen het tandwiel deksel er af. Daar zit het aandrijfgebeuren in
 
Klopt helemaal. Vaak is dat de oorzaak. De teflon bus geeft de draaibeweging van je aandrijfas door via een wormwiel naar de meter. De teflon bus heeft een uitsparing voor de kop van de zeskantige bout waarmee het voortandwiel vastzit. Die gaat naar verloop van tijd ruimte krijgen waardoor de aanwijzer van je snelheidsmeter gaat slingeren. Bij grotere slijtage gaat hij slippen. Vervangen is dan de remedie. Is inderdaad niet veel werk. Wel oppassen bij monteren zodat de bus goed over de boutkop komt. Niet forceren.
 
ik heb pas geleden een CBR1000F dcbs 1994 gekocht
waarvan ik een set ABM superbikestuur en kroonplaat vervangen heb door org. clipons

het is te koop als je nog een set zoekt ?
Heb je deze nog en past dit op een sc24 van 1991?
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen, ik ben op zoek naar m'n eerste motor en de cbr1000f spreekt me wel aan. Is deze motor ok qua onderhoud? Zijn er nog genoeg onderdelen? Ik moet nog een proefrit op maken, maar ik heb nog niet de kans gehad, de meeste die te koop staan zijn wat verder weg.
 
Hoi mensen, ik ben op zoek naar m'n eerste motor en de cbr1000f spreekt me wel aan. Is deze motor ok qua onderhoud? Zijn er nog genoeg onderdelen? Ik moet nog een proefrit op maken, maar ik heb nog niet de kans gehad, de meeste die te koop staan zijn wat verder weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan