CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Ook mooi...
Willen we vandaag gaan touren, sleutel erin en draaien maar.
Niks. Alles blijft stil... accu lader eraan, even wachten, nog niets....
Hoofdzekering bekijken....


Oh dear.....

De brug tussen de Polen helemaal weggecorodeerd.
Dat word zoeken dus..... :(
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had hem al. Iemand in ede heeft zijn CBR gesloopt en had nog héél veel onderdelen.

Maar toch bedankt.
 
ik heb mn DD te koop staan op Facebook
kan iemand mij vertellen hoe ik hier een link kan plaatsen ?
alvast bedankt grt Marco
 
Dacht, doe is gek.
Koop is zo'n chinese gear indicator.
Is het niks, ben ik 10 euro armer.
Plaatje gemaakt met de contacten er op en een arm, met het magneetje.
Werkte goed, tot het aansluiten van de neutral stand er bij kwam.
Dan gaat het niet meer goed.
Lampje van de sc21 gaat pas uit als hij daad werkelijk in zijn 1 staat, dus als het signaal van N weg valt heeft het magneetje ook al het seintje gegeven voor de 1e versnelling.
Lang verhaal kort maken, gaat niet lukken.
Toch er op willen hebben.
Ben toch een mooi weer rijder (i.v.m. vocht), dus 3 schakelaar opgezocht en gemonteerd.

h%201.jpg


Werkt als een zonnetje nu, de N wordt onderbroken en dan komt het signaal voor de 1e versnelling.

h%202.jpg
 
Even oma aan de kant duwen

M'n broer heeft op een rotonde een lullig schuivertje gemaakt met zijn sc24, iemand hier die toevallig nog een onbeachadigde zijkuip en/of topkuip heeft liggen in deze kleuren:
Honda_CBR_1000F_1990.jpg


Bedankt alvast!

Edit: niet meer nodig, er is ondertussen een donorfiets aangeschaft met onbeschadigd plastic.

Maar toch bedankt voor de vele reacties :+
 
Laatst bewerkt:
Even oma aan de kant duwen

M'n broer heeft op een rotonde een lullig schuivertje gemaakt met zijn sc24, iemand hier die toevallig nog een onbeachadigde zijkuip en/of topkuip heeft liggen in deze kleuren:
[afbeelding]

Bedankt alvast!

Edit: niet meer nodig, er is ondertussen een donorfiets aangeschaft met onbeschadigd plastic.

Maar toch bedankt voor de vele reacties :+

Nou....
Heb jij dan toevallig een onbeschadigd kontje in deze kleuren?
 
Laatst bewerkt:
Nou....
Heb jij dan toevallig een onbeschadigd kontje in deze kleuren?

Nee helaas, die is ook niet ongeschonden uit de schuiver gekomen.

Kuipwerk van de donor is uitstekend, alles zit zelfs in de blanke lak! Dus al het kuipwerk wordt gewisseld, en de donor gaat straks met gerepareerd kuipwerk (en geultrasoonde carbs) weer in de verkoop ws.
 
Laatst bewerkt:
Heb m al van Krauser gekregen binnen een uur! Perfect!

Hoi Richard / Lynx84,
Heb je de montagehandleiding nog? Heb er ook interesse in :Y
Ik heb namelijk gisteren 2 K2 koffers aangeschaft en een montagerek besteld, vandaar.


Ondertussen al gevonden *D
 
Laatst bewerkt:
Hey

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Honda CBR1000F uit 1990 *D
Motor gekocht met schuifschade op de kappen om deze winter op het gemakje op te knappen en weer netjes te maken.

Ik zal dit topic voortaan goed in de gaten houden en hopelijk veel leren over deze fiets.
Had al gelezen over rammelende NAKS, maar daar merk ik gelukkig nog niks van :)

Bij deze gelijk een vraagje. Volgens kentekenpapieren is het een SC21 uit 1990.
Maar als ik nu naar onderdelen zoek, zie ik dat de SC21 van 1987-1988 is en de SC24 van 1989-1992. Lijkt me dat ik dan de SC21 onderdelen moet hebben van 1987-1988? Of zit er toch nog verschil in?

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Misschien een overjarig model geweest dat pas in 1990 op kenteken gezet is.
Als het een sc21 moet je daar de onderdelen van hebben, en dat 'bouwjaar' 1990 van je eigen fiets negeren.
 
Hallo mensen Ik ben er nog
Heb mm DD in de garage staan om op te knappen
Ze rijdt zo lekker
T gaat mn lange afstanden/winter fiets worden
Woon werk en korte ritjes doe ik op de Harley
Grt Marco
 
Bijzonder gemiddelde ;)
Gek genoeg is de inhoud bij de SC21 links en rechts niet gelijk. Bij de SC24 weer wel maar dan verschilt het nog per serie: 1989 tm 1992 409ml per poot en daarna 418ml.
 
Ik ben op zoek naar het richtingaanwijzerglaasje voor linksvoor aangezien die er op zat voor een groot deel ontbrak.
Kan echter niet echt iets vinden waar duidelijk bij staat dat deze voor de sc21 is.

Weten de experts hier waar ze nog te krijgen zijn? Of heeft iemand nog een mooie 2ehandse liggen?

Alvast bedankt!
 
Ik ben op zoek naar het richtingaanwijzerglaasje voor linksvoor aangezien die er op zat voor een groot deel ontbrak.
Kan echter niet echt iets vinden waar duidelijk bij staat dat deze voor de sc21 is.

Weten de experts hier waar ze nog te krijgen zijn? Of heeft iemand nog een mooie 2ehandse liggen?

Alvast bedankt!

Knipperlicht links voor Honda CBR 1000 1987-1988.

Er staat wel sc24 bij, maar kijkend naar de vorm zou ik zeggen dat het voor een 21 is. Of zie ik dat verkeerd?

Dat is voor een sc24
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan