cbr1000f sc21: waar vind ik nieuwe banden in de juiste maat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank_132

Rookie
22 okt 2020
3
0
Ik heb een CBR1000f SC21 uit 1987 gekocht. Ik ben op zoek naar nieuwe banden. Dat is erg lastig. Vooral doordat in de maten 110/80-17 en 140/80-17 bijna geen banden te vinden zijn in snelheidsklasse W of ZR. Snelheidsklasse V is wel te vinden. Misschien is dat een optie.
Een andere optie is het monteren van andere maten. 120/70-17 en 150/70-17 zou misschien wel moeten passen. Zijn er mensen met een SC21 (1987 of 1988 CBR1000F) die hiermee rijden?
 
Gafe machines die 1000F-jes.

Ik weet niet in hoeverre je op een W rating wilt vertrouwen als je ze op een velg plaatst die er niet voor ontworpen is. Lekker voor de V gaan en een stickertje op het stuur.

Misschien dat de latere 600/1000F fietsen andere velgmaten hebben? Of wil je de boel origineel houden?
 
Met V zou je al 240Km/h mogen. Hoe hard wil je kunnen?
Inderdaad,en om dat in echte km,s te bereiken staat de teller waarschijnlijk al rond de 260,verder is het niet zo dat een V band
spontaan ontploft mocht je eens iets boven de 240 echte km,s komen,daar zit nog een ruime veiligheidsmarge in.
 
De importeur geeft in de documentatie ook de 150/70 aan, naast de 140 .

Avon, Bridgestone T30 en BT46 , Michelin pilot active , Dunlop arrowmax .
Allemaal V op de Bridgestone T 's na.
 
Ik heb een CBR1000f SC21 uit 1987 gekocht. Ik ben op zoek naar nieuwe banden.
Dat is erg lastig. Vooral doordat in de maten 110/80-17 en 140/80-17 bijna geen banden te vinden zijn in snelheidsklasse W of ZR. Snelheidsklasse V is wel te vinden. Misschien is dat een optie.
Een andere optie is het monteren van andere maten. 120/70-17 en 150/70-17 zou misschien wel moeten passen. Zijn er mensen met een SC21 (1987 of 1988 CBR1000F) die hiermee rijden?
Man, wat zou ik blij zijn als alleen DAT mijn probleem met banden zou zijn.
Ik loop al jaren te kloten, omdat er voor mijn motor geen goede banden worden gemaakt.
Voor de maten van een FZ750 uit 1985 zijn alleen maar kauwgomballen te koop.
Ik ben al jaren veroordeeld tot van die prut-diagonalen.................:X:X

Hoe vaak kom je met de motor boven de 200?
En als je dan TOCH een keer 220 rijdt, dan vliegt die band er echt niet gelijk vanaf.
Daarom zou ik er geen enkel punt van maken om met V te rijden.
 
Gafe machines die 1000F-jes.

Ik weet niet in hoeverre je op een W rating wilt vertrouwen als je ze op een velg plaatst die er niet voor ontworpen is. Lekker voor de V gaan en een stickertje op het stuur.

Misschien dat de latere 600/1000F fietsen andere velgmaten hebben? Of wil je de boel origineel houden?
Ik wil hem wel graag origineel houden. Denk dat ik ook maar voor V-banden ga. Ik zie er zelf geen probleem in. Alleen volgens de wet mag het niet.
 
Kun je een link geven naar het wetboek waar dat staat?

Volgens mij is het namelijk klinklare onzin. Dan zou ik met de auto in de winter ook altijd in overtreding zijn, aangezien de lease maatschappij geen V winterbanden wil betalen?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan