cbr1000f

geen idee, ik heb me nog niet in het model verdiept. maar op motor.2dehands.nl staat er een voor weinig. en mijn bol d'or is er onlangs mee genokt.
 
Motortype: viercilinder vloeistof gekoelde viertakt lijnmotor met dubbele bovenliggende nokkenassen en 4 kleppen per cilinder
Cilinderinhoud: 998cc.
Compressieverhouding: 10,5:1
Boring x Slag : 77x53,6 mm.
Max. vermogen: 97,2 kW (132pk) bij 9.500 tpm
Max. koppel : 104 Nm (10,6 kgm) bij 8.500 tpm
Topsnelheid: 275 km/u
Electr. inst: 12 volt
Ontsteking: Electronisch (met electronische vervroeger)
Startsysteem: Electrisch
Koppeling: Meervoudige natte plaat
Versnellingen: 6
Overbrenging: promair tandwielen,secundair ketting (O-ring)
Frame: Diamond -frame (met blok als dragend gedeelte)
Vering voor: Hydraulische telescoopvork met antiduik
Vering achter: Enkele schokdemper (pro-link)
Remmen voor: Dubbele geperforeerde schijf (296mm.)
Remmen achter: Enkele geperforeerde schijf (276mm.)
Bandenmaat: voor 110/80-V17, achter 140/80-V17
L x B x H: 2231x737x1189mm.
Gewicht leeg: 232 kg.
Tankinhoud: 21 liter, super loodvrij
Prijs NL: f18000,- (in het jaar 1987)


Bron: "alle motoren 1951-heden" door Ruud Vos
 
Terug
Bovenaan Onderaan