CBR1000rr 04/05 achtershock op een 06/07

Skippy79

MF veteraan
30 dec 2007
2.310
0
Belgie
Wie kan mij vertellen of een 04/05 achtershock op een 06/07 blade past?
Reden van de vraag is dat ik een ohlins achtershock gekocht hebt van een 05 motor die op mijn 07 motor moet komen te staan, maar volgens ohlins zijn dit 2 verschillende type shocks met ander product nummers.
 
Wie kan mij vertellen of een 04/05 achtershock op een 06/07 blade past?
Reden van de vraag is dat ik een ohlins achtershock gekocht hebt van een 05 motor die op mijn 07 motor moet komen te staan, maar volgens ohlins zijn dit 2 verschillende type shocks met ander product nummers.


06/07 zijn wel weer de nieuwe modellen tov 04/05, maar uit ervaring
weet ik dat toch veel onderdelen uitwisselbaar zijn. Ik gok erop dat
het past, frame en ophangings veranderingen tussen beide modellen is nihil.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het me goed herinner is de achterbrug van de 06/07 langer. Het linksysteem is volgens mij ook aangepast waardoor de schokbreker misschien niet gaat passen.
 
De achterbrug van een 04/05 is langer.........de 06/07 is korter niets super veel maar wel korter ben bang dat het niet past, of je moet hem laten aanpassen. Ik hab een crash gehad met mijn 04 cbr 1000rr en had daar net een andere schokbreker op geplaatst wel met het idee dat ik zou over stappen op een 08/09. Heb een mupo ab1 evo gekocht italiaans tegen hanger van de ohlins ttx maar beter en die heb ik in italie weer laten aanpassen voor 85 euro op mijn 2009 blade. Misschien bas van hyperpro alphen bellen die weet veel, kan veel en heeft altijd goede oplossing. Hij gaat mijn voorvork ook voorzien van nieuwe veren en reshimmen dat was een wereld van verschil op mijn 04 1000rr leek wel een 600 qua sturen na reshimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan