CBR1000RR technische vraagjes

Bryan2

Rookie
4 feb 2006
6
0
Hi,

Sinds juli verleden jaar in het bezit van een CBR1000RR uit 2005.

Ik heb besloten om toch maar een powercommander aan te schaffen omdat de motor door de open Laser duotech demper iets te arm liep. Tijdens de installatie daarvan ontdekte ik dat een servo met een aantal kabels voor het bedienen van een klep? losgekoppeld zijn. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar dat gedaan.

Wie weet waar dit voor is?? Is het verstandig? Voor-/nadelen?

Ik ben van plan om een custommap te laten maken op de PCIII, heeft iemand ervaringen? Heb je ook een ander luchtfilter geplaatst, zo ja, welke (K&N, BMC)?
 
De klep die de kabels aansturen is je uitlaat klep, die staat nu constand open en niet tot aan een bepaald toerental. Ik rijd zelf met een titanium arata systeem (volledig open) en een pc3 en een bmc filter. Of je nu bmc of k&n pakt ze zijn beiden goed (bmc jongens hebben eerst bij k&n gewerkt en voor zichzelf begonnen). Verwacht niet echt veel wonderen van een pc 3 je kan je brandstof verhouding beter regelen maar verwacht geen grote vermogenswinst! Als ik nu opnieuw zou mogen kiezen zou ik voor een rapitbike 3 module gaan is wel ietsje duurder maar heb daar betere ervaringen mee gezien op testbank. En ik rijd nu met een andere tandwiel verhouding en das ook een groot verschil, rijd nu een 42 tands ipv 40.
 
Terug
Bovenaan Onderaan