CBR1000RR wint eerste vergelijkingstest

Soesoeki

MF veteraan
24 apr 2002
9.636
1
Kweenieh
Blade tops world first group test


3 Feb 2004





MCN’s world’s first group test of three of the most exciting bikes of all time has a clear winner – Honda’s new CBR1000RR FireBlade has taken the crown as king of the latest litre-class superbikes.

That’s our initial verdict after performance testing on closed roads, riding the Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSX-R1000 and Blade back-to-back on British roads and getting them all on the dyno.

Our test team place the Blade at the top for: " Having a truly sorted package that any rider of any skill can make use of. "

Our bhp shootout gave top spot to Kawasaki’s ZX-10R… and the bike with the biggest torque remains the GSX-R1000.

It is incredibly close at the top of this superbike tree. For example, the standing quarter acceleration times of the three bikes are all within .05 of a second of each other.

Read the full and exclusive story and check out all the figures, from standing quarter to top speed and braking times only in MCN out on Wednesday, February 4, 2004.




http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=191909


02748816.jpg
 
Ik gun het Honda van harte,het is eerlijk verdiend.
Ik hoop dat er meerdere vergelijken komen,maar dan niet van die Nederlandse gesponserde door importeurs in de watten gelegde journalistieke verhaaltjes in de bekende motorbladen.
 
Ik gun het Honda van harte,het is eerlijk verdiend.
Ik hoop dat er meerdere vergelijken komen,maar dan niet van die Nederlandse gesponserde door importeurs in de watten gelegde journalistieke verhaaltjes in de bekende motorbladen.


Dat is precies de reden dat ik alleen nog engelse bladen koop ;)
 
maar engelsen zijn echte "blade lovers"
Ik wacht de duitse bladen af
Ik wil vooral ronde tijden zien op een circuit.
dat ie beter voelt en bla bla is mij niet objectief :)
 
Ik vind het niet goed om een "testwinnaar" aan te wijzen, je moet gewoon kijken naar wat jij zoekt in een motor, voor de een is de blade de beste voor een ander de suzuki of de zx 10r.
 
Nothing beats a cubic inch!

Wat dacht je van 2 :?
 
Nee, circuittijden gereden door (semi)professionals,
DAT is pas objectief voor ons amateurtjes.

Of ben jij ook een (semi)professional? Dan heb ik niets gezegd.

Inderdaad en ook daar komen de kwaliteiten van de rijders onderling naar voren. Kijk maar eens naar de tests van Motor waar Patrick vd Goorbergh mee test. Toch wel een poepie sneller dan de journalisten en met iets beter commentaar op de plussen en minnen die hij ontdekt aan een motor. Maar ja, wat heb je er als wegrijder aan :? De CBR won ook omdat ie genoeg ( dus niet het meeste ) vermogen had en dit nog goed bruikbaar was ook. Kortom het meest geschikt voor de doorsnee rijder op de openbare weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan