CBR1000RR wint eerste vergelijkingstest

Nee, circuittijden gereden door (semi)professionals,
DAT is pas objectief voor ons amateurtjes.

Of ben jij ook een (semi)professional? Dan heb ik niets gezegd.

Ik mag wel eens bij MAC Zandvoort rijden, maar ik ben echt een amateurtje.
Zo'n circuittest vind ik pas enigzins objectief met minstens 4 verschillende rijders. Liefst nog met een rijdster erbij. :) Als ze unaniem het hardst met een model rijden, dan is er voor mij pas een harde conclusie te trekken.
Ennuh mooier?? van een mooi bord kan je niet eten 8-)
 
Toch is de eerste klap een daalder waard en in dat geval heeft de Blade die uitgedeeld. Ik denk dat dit het begin is van een nieuwtijdperk waarbij vermogen alleen niet meer de verkoopcijfers bepalen maar een goed te rijden fiets met veel vermogen steeds belangrijker wordt. En daar heeft Honda al een jaar of 6 mee geoefend.
 
ik gun het honda des te meer omdat ze altijd de underdog zijn en commentaar krijgen over vermogen bla bla bla...

dus honda!!! GO GO GO ...you deserve it!!..
ik zou het nog stoerder vinden als de RR ook van de R1 wint....dan is het leed niet te overzien ...
 
Inderdaad en ook daar komen de kwaliteiten van de rijders onderling naar voren. Kijk maar eens naar de tests van Motor waar Patrick vd Goorbergh mee test. Toch wel een poepie sneller dan de journalisten en met iets beter commentaar op de plussen en minnen die hij ontdekt aan een motor. Maar ja, wat heb je er als wegrijder aan :? De CBR won ook omdat ie genoeg ( dus niet het meeste ) vermogen had en dit nog goed bruikbaar was ook. Kortom het meest geschikt voor de doorsnee rijder op de openbare weg.
Ik heb erg veel aan de veringsinstellingen van goorberg/pajic gehad. Dit is een hele goede start als je de standaard instellingen wilt verlaten. Ik rij zomers ook ongeveer met deze circuit afstellingen. Ik ben ook maar een gewone straatrijder. Maar wel met supersport :] De doorsnee rijder rijdt geen supersport. Voor supersports vind ik die info van racers over jouw standaard supersport modelletje heel bruikbaar. Maar er zijn natuurlijk wel weer verschillen tussen rijders. Op mijn werk staat een Blade met 3 cm schaamrand :X
 
Schaamranden boeien toch niet, als je maar plezier hebt met je fiets, of het nu chopt, toert of supersport :] . Klaverblad rijden om van je randjes af te komen, da's wel zielig ;)
 
ik gun het honda des te meer omdat ze altijd de underdog zijn en commentaar krijgen over vermogen bla bla bla...

dus honda!!! GO GO GO ...you deserve it!!..
ik zou het nog stoerder vinden als de RR ook van de R1 wint....dan is het leed niet te overzien ...

honda de underdog, op welke planeet is dat :?

en bij wie is het leed niet te overzien :? alleen bij die losers die geen eigen mening hebben en hun keuze laten afhangen van een test in een motorblaadje 8-)
 
Toch is de eerste klap een daalder waard en in dat geval heeft de Blade die uitgedeeld. Ik denk dat dit het begin is van een nieuwtijdperk waarbij vermogen alleen niet meer de verkoopcijfers bepalen maar een goed te rijden fiets met veel vermogen steeds belangrijker wordt. En daar heeft Honda al een jaar of 6 mee geoefend.

Ik denk van niet. Dit soort motoren wordt nog steeds op voornamelijk emotionele gronden gekocht, waarbij merkentrouw, uiterlijk, gewicht/vermogen, e.d. een veel grotere rol spelen dan "welke nu net iets beter is dan de rest". Kijk maar eens rond op dit forum en zie hoeveel mensen al een fiets hebben gekocht zonder dat er nog een meter door welke journalist dan ook (laat staan de koper zelf) op is gereden. Is denk ik ook niet echt nodig want het kwaliteitsniveau ligt tegenwoordig op zo'n hoog peil dat die gok wel te rechtvaardigen is. Bovendien liggen de prestaties zo te horen ook akelig dicht bij elkaar, dus waar maken we ons eigenlijk druk om.....
 
Mee eens, vandaar dat ik met blind vertrouwen een nieuwe Honda blade heb besteld. Wie mij er dan op een R1 of GSXR OF ZX10R er uit rijdt rijdt gewoon beter dan ik? Goh ben ik toch geen rossi? maar ik rij wel een gave motor en dat gevoel voelen is waar het om gaat!!!!!!!!!! :9~
 
Mee eens, vandaar dat ik met blind vertrouwen een nieuwe Honda blade heb besteld. Wie mij er dan op een R1 of GSXR OF ZX10R er uit rijdt rijdt gewoon beter dan ik? Goh ben ik toch geen rossi? maar ik rij wel een gave motor en dat gevoel voelen is waar het om gaat!!!!!!!!!! :9~

Wat mij betreft heb je het helemaal begrepen. Veel plezier met je nieuwe Blade.....
 
ik gun het honda des te meer omdat ze altijd de underdog zijn en commentaar krijgen over vermogen bla bla bla...

Honda de underdog :? ??
Dacht het niet!!
Kawasaki was altijd de underdog,maar slaat nu keihard terug :} .
Veel "sportieve" rijders kopen toch meestal een fiets uit de folder
en gaan dan voor de lichtste en sterkste,en nu ook de mooiste :9 .
Nou dan zullen er nu dus wel veel ZX10-en verkocht worden :} .

Ronnie :+
 
Ik heb erg veel aan de veringsinstellingen van goorberg/pajic gehad. Dit is een hele goede start als je de standaard instellingen wilt verlaten. Ik rij zomers ook ongeveer met deze circuit afstellingen. Ik ben ook maar een gewone straatrijder. Maar wel met supersport :] De doorsnee rijder rijdt geen supersport. Voor supersports vind ik die info van racers over jouw standaard supersport modelletje heel bruikbaar. Maar er zijn natuurlijk wel weer verschillen tussen rijders. Op mijn werk staat een Blade met 3 cm schaamrand :X

Voor wheelie's tot in zijn 6 heb je de zijkant helemaal niet nodig :+
 
wie bepaalt er of er een wint???de journalisten??et gaat toch echt om wat je zelf kan rijden.de ene zal op de (spuuglelijke)blade verschrikkelijk snel gaan en de andere op de kawa.
 
Ik vind dat er veel te veel af wordt gegaan op 1 test, vorig jaar heb ik verschillende testen van de 600 klasse gelezen en daar wonnen ze gewoon om beurten de test.
Aleen bij de 1000 klasse won vorig jaar steeds de gixxer maar die stak er kwa vermogen met kop en schouders bovenuit. Ik denk dat elke japanse 1000 dit jaar wel een keer een test wint omdat ze gewoon ontzettend dicht bij elkaar zitten.
 
Ik vind dat er veel te veel af wordt gegaan op 1 test, vorig jaar heb ik verschillende testen van de 600 klasse gelezen en daar wonnen ze gewoon om beurten de test.
Aleen bij de 1000 klasse won vorig jaar steeds de gixxer maar die stak er kwa vermogen met kop en schouders bovenuit. Ik denk dat elke japanse 1000 dit jaar wel een keer een test wint omdat ze gewoon ontzettend dicht bij elkaar zitten.

:^

wijze woorden
 
Ten eerste is NL/BE maar een marginale markt. Ten tweede zijn volgens mij ss niet de best vekopende motoren |( Dit ter zijde.

Maar ik ben ze alledrie weze kijken op autosalon. Als je puur op uiterlijk afgaat ben ik sterk van mening verandert. De minst mooie fiets was de R1. En ben niet de enige die die mening was toegedaan. De soes is nog altijd orgineel en mooi. De kawa vond ik beetje minnetjes qua afwerking en enkel de zwarte kon mij bekoren.
De blade was een heel aangename verassing. Mooie fiets op de kleurstelling na. Bovendien een stuk minder uitgesproken dan op foto.
Al bij al was het eigenlijk een beetje teleurstellend. Ik vond persoonlijk de 600 modellen een stuk mooier :?

En de aprilia's natuurlijk. Wheeeeee wat is die factory een mooie fiets :} :} :}
 
Wacht maar op de 2005 GSX-R 1000! })

Wel verassend dat de Blade hier wint vind ik, niet mijn fiets maar oke, wel good for them.
Persoonlijk vind ik het commentaar van een professioneel coureur zeker wel waardevol om ERBIJ te hebben. Tuurlijk is een circuittest niet zaligmakend maar ik ben van mening dat je pas echt een goedonderbouwde mening kan schrijven als je een beetje verstand van zaken hebben. Je komt nog teveel nozems tegen die allerlei dingen zeggen en vinden die aan eigen onkunde te wijten zijn. Dus, mijn "ideale testteam" zou zijn een profcoureur en een aantal redacteuren met veel straatervaring en "medium"circuitervaring en vergelijkingsmateriaal.. maar wel mensen die nog op straat rijden.
 
Of op de 2006 ZX10R :9
..of op de 2007 CBR1000RR :9

..of de overheid :r grijpt in en dit is de laatste generatie SS1000
en als ze de smaak te pakken krijgen wordt alles boven de 100pk verboden :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan