CBR250 motorblok in CBR125

Lucoluc

Rookie
7 mrt 2019
25
33
Beste MF'ers,

Excuus als het in de verkeerde rubriek staat. Nieuw op dit forum.

Momenteel eigenaar van een CBR125R uit 2007. Kom toch wat vermogen te kort maar mag pas eind 2020 A2 behalen.

Het idee, een CBR250 blok er onder leggen. Ja ik ben me heel bewust van de risico's etc. etc. Mijn vraag is, is dit technisch mogelijk en wat zou ik moeten veranderen of vervangen. Zelf ben ik redelijk thuis in de techniek.

Ik hoor graag van u.
 
Beste MF'ers,

Excuus als het in de verkeerde rubriek staat. Nieuw op dit forum.

Momenteel eigenaar van een CBR125R uit 2007. Kom toch wat vermogen te kort maar mag pas eind 2020 A2 behalen.

Het idee, een CBR250 blok er onder leggen. Ja ik ben me heel bewust van de risico's etc. etc. Mijn vraag is, is dit technisch mogelijk en wat zou ik moeten veranderen of vervangen. Zelf ben ik redelijk thuis in de techniek.

Ik hoor graag van u.

Hoe ben je redelijk thuis in 'de' techniek? Je hebt voor je a1 motor een opgevoerde brommer gehad?
 
Doe eerst even research of het niet toevallig dezelfde carters zijn met een andere krukas (slag) en cilinder (boring. Dat scheelt al veel qua bevestigingspunten en kettinglijn. Of wellicht is het frame identiek met andere bussen in de ophanging.
 
Beste MF'ers,

Excuus als het in de verkeerde rubriek staat. Nieuw op dit forum.

Momenteel eigenaar van een CBR125R uit 2007. Kom toch wat vermogen te kort maar mag pas eind 2020 A2 behalen.

Het idee, een CBR250 blok er onder leggen. Ja ik ben me heel bewust van de risico's etc. etc. Mijn vraag is, is dit technisch mogelijk en wat zou ik moeten veranderen of vervangen. Zelf ben ik redelijk thuis in de techniek.

Ik hoor graag van u.

Leuk project maar voor het beoogde doel zou ik je 125 verkopen en een andere motor kopen.
 
Ho! Wacht!

gsx_1300r_hayabusa_2007_r_stickers.jpg


:+
 
Zoals @Zeroground al aangeeft, in hoeverre zijn de blokken hetzelfde en dan met name de ophang punten, breedte en tandwiel positie bijv.

Maar waarom deze aanpak? Als je het leuk vind om projecten te bouwen is het leuk, maar als het je puur om meer vermogen gaat zou ik voor een andere optie gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan