CBR400RR NC23

Status
Niet open voor verdere reacties.

web

MF veteraan
8 sep 2014
2.347
1.565
op een gooise zandhoop
cbr400rr-01mf.jpg


De welbekende, maar inmiddels behoorlijk zeldzame "Baby-blade". Deze retro-racer komt uit 1989.
Hierop leer je pas echt rijden. Zes versnellingen, 14.500 toeren, drie schijfremmen, monoshock en op diverse manieren instelbare vering.

Kortom alles wat de 1000cc superbikes ook hebben, alleen dan veel lichter en hanteerbaarder. Je bent niet binnen 2 seconden je rijbewijs definitief kwijt als je één keer boven de 5000 toeren komt, maar kunt hem zo af en toe gewoon eens lekker open trekken. Daar heb je veel meer lol van, dan van motoren die eigenlijk alleen op een circuit tot hun recht komen.

Voor de kenners staat hier de NC23 tri arm versie, die door veel coureurs een stuk fijner gevonden werd dan opvolger "Gull-arm" NC29.

Door z'n geringe formaat en gewicht kan je hem makkelijk in de schuur kwijt en kan iedereen er in basis mee overweg. Je moet wel een A rijbewijs hebben, want geknepen is-ie niet.

Staat 76.000km op. Vraagprijs 1200,-

cbr400rr-04.jpg


Accessoires:
- Micron carbon fiber uitlaat
- Tyga kontje, mogelijk van een 600RR (dat staat erop).

Pluspunten:
- Binnenslaper, mooi-weer-fiets met nauwelijks een spatje roest. Ook deze herfst heb ik hem weer stilgezet toen het hard begon te regenen en koud werd.
- Op het kontje na staat er een mooie originele motor.
- Mooiste originele kleurstelling - vind ik. Erg veel sportieve motoren uit deze tijd zien eruit als yoghurtbekers... maar in deze kleuren dus niet!
- remklauw achter zojuist gereviseerd.

Minpunten:
- Choke is zelden nodig. Dat betekent waarschijnlijk dat-ie een tikje aan de rijke kant staat en een beurtje + afstelrondje mag hebben. Loopt mooi soepel laag stationair, dat wel.
- Natuurlijk ga je na 30 jaar wel een krasje vinden. Maar GEEN valpartijen! Op de foto's ben ik alvast vergeten de wielen te wassen, maar die zijn strak. De tank mag een poetsbeurt hebben, en er is een puntje lak van de hoek van het kontje af, een parkeer-oepsje.

Hij is niet geschorst dus een proefrit is (bij serieuze interesse en achterlating van een onderpand) mogelijk, zolang er geen pekel ligt.
Vier jaar geleden via dit forum gekocht. Mag nu weg omdat ik me meer op nog oudere klassiekers ga toeleggen, en daarvoor ruimte wil maken.

cbr400rr-03.jpg


cbr400rr-02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik de remklauw aan het reviseren. 30 jaar en het zuigertje komt er smetteloos als nieuw uit. Een genot om aan te sleutelen.
 
Vind het een prachtmachine.
Het is dat ik reeds voorzien ben, maar van zo’n parel zou ik veel schik krijgen.
Succes met de verkoop want het is echt een collecters-item.
 
Thanks voor alle 'likes' en andere positieve opmerkingen! Had ik niet verwacht, maar wel leuk. Maakt het niet makkelijker om afscheid te nemen ;-)

De remslangen hebben inderdaad een rubberen buitenmantel en zijn nagekeken volgens APK keurmeester recept. Wellicht in het verleden al eens vervangen, want ze zijn in prima conditie dus ik pak ze nu niet direct mee.

Voor mij zijn stalen leidingen altijd een aanleiding om te gaan zoeken wat er nog meer "verbeterd" is, wat meestal geen pluspunten oplevert. Ieder z'n voorkeuren natuurlijk - dat soort keuzes mag de volgende eigenaar zelf maken 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan