CBR450SF

DennieD

Rookie
16 apr 2018
8
0
Deurne
Hallo,

Ik ben nog bezig met mijn motorrijbewijs, maar heb alvast een motor gekocht om in orde te maken. AVB al wel in de pocket, dus het schiet al op :). Voor een leuk prijsje een CB450S uit 1986 weten te kopen. De voorpartij was niet meer te redden. Gelukkig had ik nog een rollend frame van een CBR600F liggen, welke paste op mijn CB. Na deze voorpartij erop gezet te hebben paste de achterkant er niet echt meer bij en zou die van de CBR toch wel een upgrade zijn, met een schijfrem en grotere maat banden. De achterbrug van de CBR dus erop gezet. Echter loop ik er nu tegenaan dat de schokdempers er niet meer op passen en de CBR heeft een monoshock. Ik wil nu de monoshock van de CBR erop zetten, maar dit vereist nog wat aanpassingen. Ik vraag me nu dus af waar ik de monoshock het beste kan bevestigen, aan de achterbrug of aan het frame?

Zo zou ik het aan de brug kunnen bevestigen:
xqhwsHk.jpg

Met dit bevestigingspunt van de CBR:
rnKWC3T.jpg


Hier zou ik het ook kunnen bevestigen (zat voorheen een bok), maar daar heb ik dan nog een koppelstuk voor nodig:
X2aRLcf.jpg


Boven wil ik de monoshock dan tussen het frame lassen:
e2yOJbM.jpg


Hoe denken jullie dat ik dit het beste aan kan pakken?
Oh en zelf kan ik niet lassen |(, dus is er misschien iemand regio Deurne/Eindhoven die, tegen een vergoeding, dit zou kunnen lassen voor mij?

Alvast bedankt voor het meedenken :}

Hier nog een kijkje van hoe het er nu uitziet:
22n8SzN.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan