cbr600 f 2000 achterveer onder cbr600f2

dannymaassen

MF'er
20 sep 2007
88
1
Harderwijk
Op internet bied iemand een achterveer van een CBR600 F 2000 aan.
Aangezien ik de vering van mijn CBR600F2 wat wil verbeteren leek mij dit een goede vervangende veer. Maar past deze veer zonder problemen in de achterbrug en frame van een F2?

Ik heb een keer een topic gezien in de search waarin iemand de achterveer van een F2 ook vervangen had met een nieuwer type, ik kan dat topic alleen niet meer vinden...

Heeft iemand nog wat tips om eventueel op te letten bij de aanschaf van de achterveer?

alvast bedankt
 
Ik heb bij mijn F2 de achterschokbreker vervangen door 1 van een pc35, dat is volgens mij '99 - '00 dus dat moet dan goed gaan. Maar ik weet het niet zeker m.b.t. tot het bouwjaar. Ik weet wel 100% zeker dat deze van een pc35 was.
Houd rekening met een hogere achterkant, maar dus ook meer grondspelling (hier was ik ook naar opzoek). De middenbok komt te vervallen omdat die niet lang genoeg is en op de zijstandaard komt hij iets schuiner te staan.

Verder geen problemen.
Ik heb er destijds ook een topic over gemaakt, over de gehele verbouwing.
De link van het topic: klik

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Ruben.
 
he ruben,

Dat topic van jou was precies het topic die ik bedoelde!
Ik zie dat jij toen Wilbers veer van een PC35 heb gebruikt, bij mij gaat het om de orginele showa achterveer van een PC35.

Weet je nog hoeveel cm de Wilbers langer was dan de orginele van een PC25?
Deze showa van de PC35 is 3 cm langer dan de orginele van de PC25.
(moet ik er wel bij vermelden dat de PC35 veer los is opgemeten en de PC25 gemonteerd op de motor is opgemeten)
Is dit verschil dan al zo groot dat ik me middenbok niet meer kan gebruiken?

edit: Vergeet ik eigelijk het belangrijkste,
hoe reed de motor na de aanpassing van de achterveer?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
3 cm is wel veel.
De Wilbers is bij mij maar 13mm langer, gemeten van hart tot hart montage ogen.
Als je de motor op de middenbok zet en dan de schokbreker opmeet is hij volgens mij 30,5cm van hart tot hart.
Met mijn schokbreker raakte de middenbok maar net de grond maar kan dan heel makkelijk omvallen.
Ik zal eens kijken of er nog iets in mijn mailbox zit m.b.t. communicatie over de lengte.

Ruben
 
Ik vond 3 cm ook al veel, maar misschien is mijn huidige veer gewoon op.
Hij staat nu op stand 6 en wanneer ik hem op stand 7 zet komt hij nog wel omhoog.
Van hart tot hart is mijn huidige veer 29 cm, de PC35 veer dus 32 cm.
Dat is op een paar mm evenlang als jou wilbers.

In je topic heb je het nog over het verlengen de leiding naar het reservoir.
Weet je nog hoe de leiding uiteindelijk is geworden?
Merkte je nou veel verschil in de rijeigenschappen van de motor?

danny.
 
Ik heb niks meer in de mail kunnen vinden.

Als je een beetje handig bent heb je de schokbreker er in een 15 min. er onder vandaan.
Dat is echt de beste manier op te meten. Want als jij van hart tot hart meet hij de verkoper echt de uiterste punten, dan heb je al snel 1,5 cm verschil of meer.

De rij eigenschappen zijn echt 600% verbeterd,.Waarbij de orgineele setup heel erg slap voelt wanneer je hem bijvoorbeeld snel van links naar recht gooit, of als je tegen 200km/u in een bocht zit met z'n riggel waar 2 wegdelen bij elkaar komen en de motor dan heel veel onbelans krijgt. Net als of het frame het helemaal niet aan kan.
Dat is nu compleet weg. Nou is een Wilbers wel weer heel wat anders dan een standaard showa van een pc35. Ik heb daarnaast ook de voor veren vervangen en veel betere banden gemonteerd.

Ruben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan