CBR600(F2) of FZR600 - jaja nog een vergelijking

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.522
2.095
Nederland
Ok, GSX600R / FZR600 vergelijking hebben we gehad,
wat vind men van de CBR600 uit 1992 en dan de FZR600 (zonder extra \'R\'). Welke is beter?

De een zegt dat ik beter een CBR600 kan nemen vanwege makkelijk verkrijgbare onderdelen, de ander zegt weer dat een FZR600 sneller is dan een CBR.. wie bied? ;)

We hebben het dus wel over 1992 modellen ofzo, jaartje meer of minder mag ook, als we maar niet praten over de nieuwste CBR modellen.
 
En kunnen deze 2 yamaha mannen ook zeggen waarom ? :)

BTW: er is nooit een CBR600RR uitgekomen of wel? Ik kan alleen een 400 en 900 terug vinden van de RR. Vind van een CBR600F2 alleen die dichte kuip niet mooi, FZR heeft volgens mij een minder dichte kuip.
 
CBR600F2 oogt moderner en is moderner dan de FZR600.

Maar ja, voor een bouwjaar \'92 mag je voor een CBR ook de helft meer betalen dan voor een FZR. Dus in mijn ogen is de FZR niet de betere :( , maar biedt hij wel de meeste waar voor je geld :} .
Onderdelen voor de FZR zijn er ook in overvloed, ding is namelijk 8 jaar (bijna) ongewijzigd in productie geweest.

(P.S. JK zit niet te zeveren en koop volgend jaar gewoon een FZR :P , als je op de mijne gereden hebt ben je verkocht :) )
 
CBR600F2 oogt moderner en is moderner dan de FZR600.

Maar ja, voor een bouwjaar \'92 mag je voor een CBR ook de helft meer betalen dan voor een FZR. Dus in mijn ogen is de FZR niet de betere :( , maar biedt hij wel de meeste waar voor je geld :} .
Onderdelen voor de FZR zijn er ook in overvloed, ding is namelijk 8 jaar (bijna) ongewijzigd in productie geweest.

(P.S. JK zit niet te zeveren en koop volgend jaar gewoon een FZR :P , als je op de mijne gereden hebt ben je verkocht :) )

hehe ja je moet toch weten wat je wilt he... GSXR is al afgevallen, en een CBR F2 uit 1992 kost iets van 8000 piek van een particulier. Bovendien kost een \'oude\' FZR600 van een dealer ook nog steeds 10.000 piek hoor.

Misschien wil ik die FZR van jou wel kopen, kan je meteen op naar een R6 ;)
Ik vind alleen die volledig dichte kuip van een CBR gewoon lelijk. Zo\'n plastic geval. Net als die Ducati Paso (zoiets?) die zit ook helemaal dicht.

DAMN zat mijn 25kw periode er nou maar op. fuck. :( 1 jaar is lang genoeg.
 
Bij de dealer moet je ook uit de buurt blijven, dan betaal je sowieso de hoofdprijs |( .

Wel leuk om te weten dat de motor die ik nu heb bij de dealer nog altijd 8 a 9000 piek kost. De gast van wie ik hem kocht heeft er in 1998 nog 12000 :j voor betaald (bij de dealer natuurlijk), ik lach me rot.
 
Als je orgineel wilt weten moet je voor de FZR gaan, aangezien er al zoveel mensen met zo\'n CBR600 rond kachelen (Kadet)
Maar aan de andere kant er rijden niet voor niets zoveel CBRetjes rond dus zullen ze wel goed zijn.
 
Als je orgineel wilt weten moet je voor de FZR gaan, aangezien er al zoveel mensen met zo\'n CBR600 rond kachelen (Kadet)
Maar aan de andere kant er rijden niet voor niets zoveel CBRetjes rond dus zullen ze wel goed zijn.

Dacht dat we er al uit waren dat de R1 de nieuwe Kadett is? ;) Iedereen rijdt op zo\'n ding!
 
is altijd link om een schade motor te kopen... komt vaak voor dat de motor meer schade heeft gehad

....echter je kunt er geluk mee hebben en dan rij je goedkoop op een nieuwe machine

lijkt me wel verstandig om bij zo\'n koop iemand mee te nemen die er verstand van heeft (balhoofd checken enz.) en natuurlijk een proefrit maken
 
Twee jaar op een CBR600F2 gereden. Erg gave motor en vind hem nog steeds mooi als ik mijn foto\'s bekijk. Een zwarte voorruit en een zadel die meeloopt in de kleuren maakten hem mooi. Het was ook een amerikaanse en die hadden standaard geen middenbok. Helaas kan ik verder niet vergeljken met de FZR600.

misc.php
 
icoontje zegt genoeg

honda cbr 600

misc.php


moet nog recentere foto maken *D
 
Laatst bewerkt:

129.jpg


Leuk ding voor niet teveel geld

Op vrijdag 30 november 2001 12:27 schreef WheelieKing het volgende:
Twee jaar op een CBR600F2 gereden. Erg gave motor en vind hem nog steeds mooi als ik mijn foto\'s bekijk. Een zwarte voorruit en een zadel die meeloopt in de kleuren maakten hem mooi. Het was ook een amerikaanse en die hadden standaard geen middenbok. Helaas kan ik verder niet vergeljken met de FZR600.

misc.php

Geinig dingetje om op te beginnen lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
Als ex FZR 600 rijden ben ik natuurlijk zwaar bevooroordeel (6x de woord waarde :) ). Helaas denk ik dat de CBR beter is. Volgens de bladen heeft ie meer pk\'s en een betere wegligging. Op de FZR ben je wel stoerder....nou ja de fzr heeft een 140 achterband en die is toch wat ieliger dan de 160 van de CBR.
 
Ik zou voor de cbr gaan in jouwn geval
alleen al omdat ie er wat ronder en mooier uit ziet maar...... die nieuwe yamaatjes zijn ook
zeker niet verkeerd
(als je ff door spaart)
 
Absoluut de CBR...
De FZR is wel leuk, maar de CBR was destijds dé motor voor sportieve 600-rijders... Niet dat de FZR slecht is, maar de CBR is gewoon beter...

Wel is de FZR origineler en vaak ook beter te betalen....

Voor dezelfde prijs als een \'92-er of \'93-er CBR heb je vaak een \'94-er of \'95-er FZR-R... En dan wordt de keus toch al moelijker, want zo\'n \'94-er Sport FZR is toch echt niet verkeerd.... :)
 
Hmmmm veel dingen om af te wegen ;

- volledig dichte kuip / half open kuip (half open = mooier)
- Achterbandje 140/160 (160 oogt mooier he :) )
- Prijs : fZR = 6000 CBR = 8000-9000.

Denk dat ik gewoon op beide motoren een keer een proefritje ga maken, maar voor het geld van een CBR zou ik dan ook een vrij jonge Fazer kunnen kopen..... als ik heeeeeel veel geld had kocht ik ze gewoon allemaal. :}
 
Ik heb ze naast elkaar gezien (mijn \'93 FZR en \'94 CBR) en de CBR is veel dikker en ziet er beter uit. Niet aan de voorkant, want van voren vind ik de FZR echt heel lekker smoelen :} , Maar in profiel en van de achterkant is de CBR mooier.

Vooral het achterkantje van de FZR oogt een beetje ielig in vergelijking met de CBR (140 tegen 160 achterband en kuipwerk achter). Op een FZR past overigens ook een 150 achterband.

Maar ik zou sowieso niet voor een CBR gaan, is me te gewoontjes.
De F1 is lelijk en ouderwets en voor dat geld rij je een FZR van een paar jaar jonger, met betere techniek.
De F2 is heel mooi, maar weer zo populair (en dus duur) dat je weer een jongere FZR-R kan rijden en die zijn ook heel mooi.
Tis gewoon moeilijk een motor uitzoeken, maar ook heel leuk :) :) :) .
 
Nice piece of machinery :)

Ha nu nog beter
cateyes rondom
dynojet (blaast als de nete nu :) :) )
bos demper
fietsteller tot 300kmh
binnenkort rood neonlicht aan de onderkant
en ik moet nog een nieuwe ophangbeugel voor m\'n demper maken dan gaan de standaart stepjes eraf
oh ja enne een 170 band achter stuurt beter dan een 160 })


prijs was ongeveer 12000 kwijt
 
Laatst bewerkt:
Is een FZR-R dan nix voor je?
Is goed te betalen en ziet er wel aardig
uit. En heeft ook een 160 achterband.
Ik cros ook op een en die bevalt me supergoed :] .
Die van mij is van \'96 en kostte 12.750
Ik heb er minder voor betaald, namelijk geen inruil en geen garantie. Voor een duizendje of 9 heb je wel een nette.
misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/449/74eb58f8e384ec5d83b1d0451e4dbbdb (Yamaha FZR600R.jpg)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op vrijdag 30 november 2001 19:25 schreef Skoezie het volgende:
129.jpg


Leuk ding voor niet teveel geldGeinig dingetje om op te beginnen lijkt me...

Durft te wedden dat het de CBR van mijn vriend is.
Ding is vorig jaar tegen een lantaarnpaal aangevlamd, op knooppunt baars.
Meneer ging in de lafste bocht rechtdoor.

Qua prijs en uiterlijk, moet het hem haast wel zijn.
Alleen dus niet een paar krassen, maar totall loss geweest.
EN het is ook nog een ingevoerde duitse kutmotor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan