CBR600 RR (2005) geschikt voor langere ritjes

sjjachterberg

Rookie
20 feb 2012
1
0
hallo, ik had jarenlang een vfr800 vtec, totdat ik vader werd. sinds 2 jaar mocht ik weer een motor kopen, en heb toen een bmw k1100rs gekocht.
die vond ik altijd al mooi, maar wat een baksteen zeg, het rijdt voor geen meter en vooral: snel schakelen is er niet bij, voorts mis ik een 6e verzet...
maw: ik vind het meer een auto op twee wielen dan een motor.
ik wil dus een nieuwe motor, maar wil er niet teveel aan besteden, die kinderen zijn er nog steeds (haha, maar het is wat rustiger nu) dus rij gemiddeld 2000km per jaar denk ik.
ik hou van verschillende soorten ritjes: korte en lange toers, stad (ik woon in de mooiste stad van nederland), daarom klopte de viffer zo goed, hoewel ik die al aan de zware kant vond, daarom denk ik nu aan de cbr 600 rr 2005, naast heel erg mooi is die motor ook veel lichter en lijkt me die echt veel fijner voor de bochtige wegen, maar is ie ook geschikt voor de langere tochten, zeg 350 km?

benieuwd naar jullie antwoorden...
 
Het blijft heel persoonlijk. Qua rijgedrag kan je prima de hele dag op deze motor zitten!
 
Ik persoonlijk vind het maar niks. Je gaat heel veel op je polsen leunen. Ik was na 200 km weer blij dat ik thuis was. Kan de bedoeling niet zijn.
 
Tja wie mooi wil zijn moet pijnlijden,en dan zijn de Honda sportmotoren nog 1 van de comfortabelste,en de VFR is nog comfortabeler dan een CBR.
Als je zo nodig toch een sportmotor wil de 2002 en 2003 Fireblade zijn ook voor sportmotor begrippen comfortabel te noemen,vergelijkbaar met de VFR,
maar wel een stuk lichter van gewicht,of de CBR600F ook een fijne motor.
Maar waarom geen naked,of semi naked met een topkuip of ruit,zoals bijvoorbeeld een Hornet S of Suzuki Gladius,die
zijn comfortabeler dan een sportmotor of een All road zoals de DL650 of Transalp,maar het ligt ook wel aan je leeftijd,vroeger hield ik het uren vol op een sportmartelmotor,nu moet ik er niet meer aan denken. :)
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen naked bike, zeg een Hornet 600 om even bij Honda te blijven. Zes versnellingen, relatief lichte motor, fijn blokje...en je zit mooi rechtop. Eerste generatie Hornet is ook niet zo duur meer. 17 inch voorwiel er in knallen en gas op die krukas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan