Cbr600f 1988 oliekoeler achter uitlaatbochten

RottenGijs

MF'er
12 mrt 2007
119
3
Rheden
Beste,

3 weken geleden heb ik een CBR600F uit 1988 gekocht, met het plan er een naked van te maken. Afgelopen weekend heb ik de voorkuip eraf gehaald, en toen kwam er een oliekoeler te voorschijn, recht voor de onderste kroonplaat.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter er bij het ombouwen van deze motoren de oliekoeler wel eens achter de uitlaatbochten geplaatst wordt, maar ik twijfel er een beetje aan of dit wel genoeg koelt.

Wie heeft hier ervaring mee? En dan bedoel ik niet als zijnde show fighter waar kleine stukjes mee gereden wordt, het plan van deze motor is om gewoon ver te rijden, waarbij natuurlijk ook met warm weer ook stukken op lage snelheid, waarbij alles flink warm wordt.

Ik hoor het graag!
 
Beste,

3 weken geleden heb ik een CBR600F uit 1988 gekocht, met het plan er een naked van te maken. Afgelopen weekend heb ik de voorkuip eraf gehaald, en toen kwam er een oliekoeler te voorschijn, recht voor de onderste kroonplaat.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter er bij het ombouwen van deze motoren de oliekoeler wel eens achter de uitlaatbochten geplaatst wordt, maar ik twijfel er een beetje aan of dit wel genoeg koelt.

Wie heeft hier ervaring mee? En dan bedoel ik niet als zijnde show fighter waar kleine stukjes mee gereden wordt, het plan van deze motor is om gewoon ver te rijden, waarbij natuurlijk ook met warm weer ook stukken op lage snelheid, waarbij alles flink warm wordt.

Ik hoor het graag!

Moet je Bjorn / @SP1R vragen, ik meen dat die dit ook zo had destijds op zijn gele SF en die reed er ook nog mee :)
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Kan natuurlijk het zo opbouwen en een temperatuur meter plaatsen, maar mocht het dan toch te heet worden moet je weer ombouwen.
Problemen van de moderne man :p

@Zot: bedankt voor het aanbod, maar de motor rijd prima en vind het een tof ding, dus hij blijft gewoon, nu alleen zoeken naar een degelijke oplossing.
 
Mijne was trouwens uit 1990, een PC23 maar die van jou zal een PC19 zijn. Minimaal verschil..

full
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Terug
Bovenaan Onderaan